( nog steeds) kitten gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallie

( nog steeds) kitten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:06

hallo,

Ik heb al eerder een oproep geplaatst hier op bokt. Ik zocht een of twee kitten poesjes en die zoek ik nog steeds. Ik heb contact gehad met iemand van bokt, ik zal geen namen noemen, die een maand berichtjes met mij stuurde over hoe het met moederpoes ging e.d, maar waar ik de afgelopen twee weken niks meer van heb gehoord. Ik vind dit heel jammer en eigenlijk ook niet echt normaal.

Maar goed, ik ben dus nog steeds op zoek naar een kitten. Als je poes zwanger is wil ik ook best wachten, maar ik moet er wel van op aan kunnen dat ik dan ook echt een kitten krijg. Als alles goed gaat natuurlijk met moeders

nog een keer wat ik de kitten(s) te bieden heb: We hebben een groot huis, met tuin. Ze mogen lekker buiten spelen en krijgen zoiezo een vriendje, of dit nu uit hetzelfde nest is of niet.

ik weet dat er veel mensen zijn die zeggen ga een volwassen kat halen uit het asiel, dit heb ik in mijn vorige topic ook al uitgelegd, ik wil nu voor de eerste keer echt een kitten van jongs af aan.

Ik hoop dat iemand nog iets heeft, weet of iets dergelijks, alle tips zijn welkom.

en ik wil nog even zeggen : wees nooit te goedgelovig, want je weet maar nooit....

groetjes Chantal

Soprano

Re: ( nog steeds) kitten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:18

Je kan ook een kitten uit het asiel nemen Het is bijna lente, de kattinen worden krols dus binnenkort puilen de asiels weer uit van alle soorten, kleuren en vormen van kittens! Zo geef je katjes een goede thuis en heb je toch geen volwassen kat...

[edit] Ik heb even gezien er zijn 2 asiels in alkmaar maar momenteel zitten er geen kittens maar als je even geduld hebt kan hier snel verandering in komen

http://www.stichtingzwerfdier.nl/algemeen.html

http://www.dierenasielalkmaar.nl/
Laatst bijgewerkt door Soprano op 07-02-06 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:23

heej...k heb ze nog neit ben het wel vanplan:D
de mijne is cypese(hoe je het zegt) met wit em de kater die rop zou meten!! is Rood(cyperse) of een anderen en die is beetje lapjes (cyprese)idd
met zwart,grijs,en wat Bruin,rood

maar jah heb ze dus nog niet dus dat duurt nog wel even:)"
om dan nog maar afte wachten of er wat uitkomt en hoeveel:)

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:28

Bij ons in het asiel komen nu regelmatig kittens nog kittens langs. Dus blijf ook asiels goed in de gaten houden
Binnenkort puilen de asiels trouwens ook weer uit dus als je nog even wacht keus zat en de kosten zijn dan uiteindelijk oo kgoedkoper.

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 18:43

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 19:31

@ miss papaya, mocht ik nog niks hebben tegen ie tijd, dan houd ik me natuurlijk aanbevolen! Als je me een pm wil sturen als het over is of als je meer weet? heel graag

@ faniek: ik houd eker de asiels in de gaten, alleen noemen die een peos van 11 maanden ook een kitten. Maar ik dnek dat je gelijk hebt, en als iemand er een iet in het asiel die ik mis, ik hoor het graag .

@ pinkypower, ja dat is inderdaad wel wat, al is belgie een heel eind weg vanaf noord-holland...
Maar ik al haar eens pmen of er andere mogelijkheden zijn..Dankjewel in ieder geval

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:05

Ik loop zelf stage in een asiel in Leeuwarden, maar denk dat, dat te ver is als er wat is of niet?
En vanaf hoe jong zoek je?

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 20:16

@ faniek, nou als er een echt leuke kitten zit die mij aanspreekt, ben ik best bereid om een keer naar leeuwarden te gaan, ik bedoel, je hebt er heel lang wat aan!
Maar ik zoek wel het liefst zo jong mogelijk, euhm nietouder dan 3 maanden ongeveer...

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:27

misspapaya schreef:
heej...k heb ze nog neit ben het wel vanplan:D
de mijne is cypese(hoe je het zegt) met wit em de kater die rop zou meten!! is Rood(cyperse) of een anderen en die is beetje lapjes (cyprese)idd
met zwart,grijs,en wat Bruin,rood

maar jah heb ze dus nog niet dus dat duurt nog wel even:)"
om dan nog maar afte wachten of er wat uitkomt en hoeveel:)

En nu in het Nederlands

Ontopic: zo moeilijk is het niet om een kitten te vinden?? Kijk eens op Marktplaats, Speurders, asielen (als je een paar maandjes wacht heb je inderdaad (helaas) keus genoeg...............)

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:31

Als er dan wat binnenkomt schiet ik een fotootje voor je en geef ik het door mits je nog geen katje hebt

Natrick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:31

sallie schreef:
@ faniek, nou als er een echt leuke kitten zit die mij aanspreekt, ben ik best bereid om een keer naar leeuwarden te gaan, ik bedoel, je hebt er heel lang wat aan!
Maar ik zoek wel het liefst zo jong mogelijk, euhm nietouder dan 3 maanden ongeveer...

Mijn vriend heeft ook een hele leuke kitten uit het asiel Zou ik inderdaad gewoon in de gaten houden. Als je gaat kijken zie je gauw genoeg hoe oud e.d. ze zijn

Marye78

Re: ( nog steeds) kitten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:34

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:08

@ marije 78, dat had ik dus ook verwacht. De rassen zijn ook wel te koop, maar een gewone kat moet je gewoon voor over de 200 euro bieden, belachelijk.
Maar als iemand wel iets ziet op een advertentie site, ook dat hoor ik graag.

Op www.dierenasiels.com staan alleen kittens van een stuk ouder...

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:10

sallie schreef:
@ marije 78, dat had ik dus ook verwacht. De rassen zijn ook wel te koop, maar een gewone kat moet je gewoon voor over de 200 euro bieden, belachelijk.
Maar als iemand wel iets ziet op een advertentie site, ook dat hoor ik graag.

Op www.dierenasiels.com staan alleen kittens van een stuk ouder...

er staan ook hele kleintjes op hoor, maar dat is zeker niet in de buurt?
Als je echt een kleintje zoekt, kun je misschien idd beter even wachten tot het voorjaar, want dan is het weer kitten seizoen.

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:11

@ marije, ja ik denk het ook, daar hoop ik ook op. Ik wil niet overhaast een beslissing nemen...

Maar ik heb van een collega gehoord die een jaar heeft gezocht, dat het in het voorjaar weinig verschil maakte in het aantal aanbiedingen..

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:12

In asiels zitten regelmatig kittens. Vanaf een week of 6 a 9 (6 vind ik overigens te vroeg) kun je de kittens meenemen. Ik weet dit omdat ik regelmatig kittens (en oudere katten) heb opgevangen in het asiel. Sterker nog, heb ze zelf op bokt aangeboden voor het asiel. 1 ben ik er zelfs kwijt geraakt aan een bokker, was echt een leuk katje, wel wat ouder maar had een achterstand. Als mijn katten haar geaccepteerd hadden had ik zeker zelf willen houden...
Sprintje heeft haar nu... WitWit heet ze nu

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:14

Wij krijgen elk jaar wel kittens.
Als ze er zijn wil ik best Pmen.
We hebben een rode poes die denk ik binnenkort wel weer drachtig word of is.
(ik hoorde haar een week geleden 's avonds schreeuwen.. volgens mij werd ze gedekt.)

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:15

@ griebels, wat leuk voor WitWit, haha. leuke naam.
Heb je op het moment daar ook kittens zitten? En waar ligt steensel ?
Laatst bijgewerkt door sallie op 08-02-06 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:16

Een rode poes?? Dat is apart
Zou je er niet aan denken om haar te laten steriliseren? Er zitten als zoveel katten zonder baasje te wachten in de asiels etc!?

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:16

@ daantjuh, heel graag! Ik weet niet of je mijn hele verhaal gelezen hebt, maar ik moet er dus wel van op aan kunnen...

ik zou graag een pm van je krijgen!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:16

Daar kun je dan zeker van op aan.

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:18

@ daantjuh. Oke

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:18

sallie schreef:
@ griebels, wat leuk voor WitWit, haha. leuke naam.
Heb je op het moment daar ook kittens zitten? En waar ligt steensel ?

Steensel ligt in de buurt van Eindhoven. Ik denk niet dat er nu kittens zitten, aangezien Eindhoven net een verbouwing heeft ondergaan en het kattenverblijf helemaal vernieuwd is. Maar je kunt altijd kijken op www.dierenasiels.com
Kittens zitten er in elk asiel wel hoor, zeker in de tijd van april ongeveer.
Ik vang ze niet meer op omdat mijn ene kat ernstige hartruis heeft en geen stress mag hebben. Ze heeft een bloedje hekel aan andere katten (vandaar dat we WitWit ook niet konden houden), en dat is dus niet echt goed voor haar.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:20

Vraag het anders even aan Renske20 hier op bokt, zij is er vorig weekend nog wezen wandelen met een asielhond. Foto's staan ook hier op bokt.

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 20:22

ok, die heb ik gezien, ik zal even gaan kijken, ik pm haar wel even, bedankt voor de tip!