Ik ben er op tegen. Veel dingen kunnen ook op een andere manier getest worden. En veel dieren gaan dood aan de tests die ze doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zitake schreef:ik ben er enerzijds wel voor maar dan wel op bepaalde voorwaarden. Ik ken heel wat proefdieren (nuja kennen),bij ons op de universiteit zitten er nl heel wat van muizen tot paarden en pony, honden, katten,... Ik moet zeggen ze worden super verzorgt (honden hebben looprennen, kunnen samen buiten (als ze niet in een of andere proef zitten), proefpaarden zitten 's zomers op de weide, worden in de winter in de piste gelaten, een paar worden gereden. Dus zo slecht hebben ze het niet. Tuurlijk moeten wel eens een paar vervelende dingen mee gedaan worden, maar uiteindelijk heb bv de paarden prachtboxen, echt alles wat ze nodig hebben. En muizen en konijnen tja als die eten en een goed hok hebben hebben ze er niet veel probleem mee denk ik. Ze weten ook niet beter he. de grotere dieren hebben wel verzorgers enzo (studenten), dus ze krijgen wel aandacht enzo. Het is niet zo dat alle proefdieren het meest verschrikkelijke leven hebben. Waar ik niet zo akkoord mee ben zijn die proefdieren die voor cosmetica enzo gebruikt worden. Maar voor de geneeskunde vind ik het wel kunnen.