Dierproeven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IceBabY

Dierproeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 12:29

Ben jij voor of tegen dierproeven? En waarom?

Ik ben er op tegen. Veel dingen kunnen ook op een andere manier getest worden. En veel dieren gaan dood aan de tests die ze doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:50

Ik ben er ook wel tegen..
Mr ik koop niet alles dierproefvrij.
Lekker combinatie mr okee..
Ik koop meestal gewoon het niet zo dure, want ik heb ook niet al t geld vd wereld.

En wie wéét eigenlijk welke merken make up etc dierproefvrij zijn?

Btw; Die reclame tegen dierproeven kennen jullie die?
Die vind ik echt hip.

joyceje13

Re: Dierproeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:41

hier zijn al 2 topics over eentje is: proefdiervrij!
mischien kun je daar eens kijken!

M59

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:43

Ik ben er tegen, maar let er eigelijk niet op of ik dierproefvrije producten koop of niet.

bellow2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 14:45

ik ben ertegen maar denk dat dierenleed nooit helemaal de wereld uit te helpen is

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 14:56

Ik weet dat Miss Helen dierproefvrij is. Dat merk verkopen ze bij de Hema en dat is ook helemaal niet duur

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:28

er zijn duizend verschillende soorten dierproeven! en lang niet alle dierproeven zijn slecht hoor.

Je hebt dierproeven op cosmetica, en medicijnen...

maar hoe zit het met dierproeven voor de dieren zelf?
Bijvoorbeeld, het testen hoe een kalf reageerd in een gesloten hok terwijl het hok op allerlei manieren beweegt, en zo steeds de omstandigheden veranderd worden om te kijken hoe de kalf reageerd.
Waarom zou die proef uitgevoerd worden denk je dan.

Op die manier kan namelijk worden bepaald wat de meest stresvrije manier van vervoeren is van kalven, of duiven of wat voor dier dan ook. Daar worden al die duizenden andere dieren ook beter van.... is dat ook slecht?

Dus met andere woorden, je kunt het niet zomaar hebben over DE dierproeven...

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 17:47

Die dierproeven van vervoer, zijn dan niet slecht. Maar voor medicijnen en cosmetica vind ik gewoon echt onzin. Dat kan gewoon op een andere manier getest worden. Gelukkig word dat ook vaker gedaan.

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:53

Dierproeven voor comstica ben ik op tegen. Maar dat voor de reis is niet zielig vind is, daar gaan ze als het goed is niet dood aan!
Medicijnen weet ik niet wat ik er van moet vinden. Eigenlijk ben ik er op tegen omdat het dierenleed is net als bij cosmetica maar je kan er levens mee redden.

Dat Miss Helen PDV is weet ik wel, ik heb het zelf ook

Ik snap het nut er niet van. Je kan toch ook bij mensen kijken of jet blind wordt als je shampoo in je oog krijgt?! En make up testen; dieren kunnen er misschien geen uitslag van krijgen maar mensen wel, dus wat heeft het dan voor zin?!

Stybba

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:04

Op de site van proefdiervrij kan je zien welke cosmetica producten proefdiervij getest zijn. Ik ben zelf ook tegen proefdieren. Het erge voor de dieren vind ik dat ze hun leven lang nooit buiten het lab zullen komen, ze worden gefokt, ingezet in de proef, soms nog 1 × voor een andere proef gebruikt en daarna afgemaakt. In Nederland staat ook in de wet dat er alleen proeven op dieren mogen worden uitgevoerd als er geen alternatieven zijn, daar ben ik iig wel blij om.
Maargoed... als je gaat kijken naar wat er allemaal op dieren word getest, word je pas echt bang... Buiten de onderwerpen zoals cosmetica, biotechnologie enz. heb je bijvoorbeeld ook stichtingen die zich inzetten voor de gezondheid van de mens. Sommige van deze stichtingen maakt ook gebruik van proefdieren (trouwens ook te zien op proefdiervij.nl). Het geheel stoppen van dierproeven lijkt mij niet (nog) mogelijk, aangezien er altijd wel wat is dat getest moet worden.

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:11

Dierproeven (behalve reisproeven) moeten gewoon stoppen. En jah, misschien gebeurt dat ooit wel, maar dat zal dan nog wel heel erg lang duren denk ik

Ik snap het nut er niet van. Je kan toch ook bij mensen kijken of jet blind wordt als je shampoo in je oog krijgt?! En make up testen; dieren kunnen er misschien geen uitslag van krijgen maar mensen wel, dus wat heeft het dan voor zin?!

Hier ben ik het helemaal mee eens Nadia

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:29

die proeven om te kijken hoe dieren het beste stressvrij vervoerd kunnen worden is maar 1 voorbeeld hoor van de honderden proeven die worden uitgevoerd ten behoeve van het welzijn van het dier...

Er hangt altijd zo'n lading aan het woord dierproeven. Het zou goed zijn als mensen wat specifieker zijn in wat ze nu eigenlijk bedoelen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:48

Als nou toch iemand in het bos naar mij zou toekomen of ik die troep in de ogen van mijn hond, of paard zou willen spuiten, zou ik het flesje aannemen en zeggen.. nee, maar ik wil het wel even in JOUW oogjes spuiten!!!!! Afbeelding

Cosmetica gebruik ik amper, maar op medicijnen MOET er nou eenmaal getest worden.. maar waarom dan niet op de mens zelf denk ik soms wel. Als ik een ziekte zou hebben, en ze zouden vragen of ik proefkonijn (waarkomt dat woord eigenlijk vandaan..?) zou willen zijn, met de kans dat ik beter zou worden, zou ik dat wel doen denk ik hoor

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:53

Ik ben tegen de dierproeven, waar de dieren onder lijden.

Haha Dabo Dat moet je doen jah!

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 18:56

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:12

Dat vind ik zo'n mooie term he, proefdiervrije make up. Volledig proefdier vrije cosmetica bestaat namelijk niet. Alle basisstoffen voor die cosmetica is ook gewoon getest op dieren, alleen het eind product niet. In hoeverre is proefdiervrij dan echt proefdiervrij?

Natuurlijk moet er zoveel mogelijk voor alternatieven gekozen worden, en daar is men ook heel hard naar op zoek. Ik vind het zo vreemd om te zien hoe er gedacht wordt over de omgang met proefdieren. Ook onderzoekers vinden het niet leuk om dieren pijn te doen of dood te maken.
Elk onderzoek moet door een commissie voor goedkeuring en er wordt geprobeerd om te zorgen dat er zo min mogelijk dieren gebruikt worden en dat die dieren zo min mogelijk lijden. Proefdier onderzoek is niet leuk, maar regelmatig nog wel gewoon nodig omdat er geen goed alternatief is.
Voor de dieren wordt zo goed mogelijk gezorgd. Proefdieren hebben vrijwel altijd een schone kooi en als ze ziek zijn wordt dat snel gesignaleerd. Je kunt je afvragen of dat zo heel veel slechter is dan de duizenden konijntjes die thuis in een ranzig hokje zitten, er nooit uitkomen en die ziek worden zonder dat het baasje ook maar iets door heeft...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:39

Maar die krijgen dan toch geen hexapenthyl (of iets dergelijks) in hun oogjes gespoten om te kijken of het prikt

Je hebt natuurlijk gelijk, vaak is het niet te voorkomen, bij gebrek aan een alternatief..

eviiee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:43

heeYY ik ben er optegen!! het is harstike zielig!! en die beessies lijden er allemaal onder!!

d0eiid0eii

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:33

ik ben er enerzijds wel voor maar dan wel op bepaalde voorwaarden. Ik ken heel wat proefdieren (nuja kennen),bij ons op de universiteit zitten er nl heel wat van muizen tot paarden en pony, honden, katten,... Ik moet zeggen ze worden super verzorgt (honden hebben looprennen, kunnen samen buiten (als ze niet in een of andere proef zitten), proefpaarden zitten 's zomers op de weide, worden in de winter in de piste gelaten, een paar worden gereden. Dus zo slecht hebben ze het niet. Tuurlijk moeten wel eens een paar vervelende dingen mee gedaan worden, maar uiteindelijk heb bv de paarden prachtboxen, echt alles wat ze nodig hebben. En muizen en konijnen tja als die eten en een goed hok hebben hebben ze er niet veel probleem mee denk ik. Ze weten ook niet beter he. de grotere dieren hebben wel verzorgers enzo (studenten), dus ze krijgen wel aandacht enzo. Het is niet zo dat alle proefdieren het meest verschrikkelijke leven hebben. Waar ik niet zo akkoord mee ben zijn die proefdieren die voor cosmetica enzo gebruikt worden. Maar voor de geneeskunde vind ik het wel kunnen.

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:37

zitake schreef:
ik ben er enerzijds wel voor maar dan wel op bepaalde voorwaarden. Ik ken heel wat proefdieren (nuja kennen),bij ons op de universiteit zitten er nl heel wat van muizen tot paarden en pony, honden, katten,... Ik moet zeggen ze worden super verzorgt (honden hebben looprennen, kunnen samen buiten (als ze niet in een of andere proef zitten), proefpaarden zitten 's zomers op de weide, worden in de winter in de piste gelaten, een paar worden gereden. Dus zo slecht hebben ze het niet. Tuurlijk moeten wel eens een paar vervelende dingen mee gedaan worden, maar uiteindelijk heb bv de paarden prachtboxen, echt alles wat ze nodig hebben. En muizen en konijnen tja als die eten en een goed hok hebben hebben ze er niet veel probleem mee denk ik. Ze weten ook niet beter he. de grotere dieren hebben wel verzorgers enzo (studenten), dus ze krijgen wel aandacht enzo. Het is niet zo dat alle proefdieren het meest verschrikkelijke leven hebben. Waar ik niet zo akkoord mee ben zijn die proefdieren die voor cosmetica enzo gebruikt worden. Maar voor de geneeskunde vind ik het wel kunnen.

Ik bedoel maar....

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:42

Ik ben voor dierproeven waarbij dieren niet lijden. Maar waarvoor dieren moeten lijden ben ik gewoon echt op tegen. Ik bied me aan als proefkonijn

Shiloh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:45

Ik zou niet zomaar te hard roepen hoor , heb je die optie wel serieus overwogen? Ik denk dat je toch niet zo blij zult zijn als ze recht voor je neus zullen staan.

IceBabY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:18

Ik bied me toch maar niet aan

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:24

Voor medicijnen kan het soms niet anders, maar voor onzin als shampoo en make up.... Nee dat gaat echt veel te ver voor mij. Maar als er idd geen andere mogelijkheden zijn en de dieren worden goed verzorgt zoals Shiloh zegt, dan kan ik het wel begrijpen en goedvinden. En als de dieren echt leed hebben, dat ze dan afgemaakt worden is dan maar beter voor ze!

Maxielover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:33

Tsja... Ik ben natuurlijk tegen, maar zou jij bijv. een creme kopen in de winkel die helemaal niet getest is op iets en je dus niet weet hoe je huid erop reageert ? Stel dat je er brandwonden van krijgt ofzo... Dierproeven zijn zielig, maar helaas vaak noodzakelijk.. Ik hoop dat ze gauw een testmateriaal uitvinden waar alles op getest kan worden, en die dieren een fijn leven krijgen wat ze verdienen !!