[cavia's] 3 nieuwe dames!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Relliej

[cavia's] 3 nieuwe dames!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 02:17

Ik heb al een tijdje (begin januari) een roodbonte rex zeug gereserveerd. Ze is geboren op 5 januari en komt van CaviFauna. Deze dame is vandaag dus precies 1 maand, en blijft haar naam lekker houden; Naomi! Woensdag 8 februari ga ik Naomi ophalen. De vader is een roodbonte rex en de moeder is een driekleur gladhaar rexdrager.
Afbeelding
Afbeelding

Vorige week heb ik ook nog 2 andere zeugen gereserveerd. Allebei driekleur rexen! De eerste dame is geboren op 26 januari en komt van Jacqueline's Beestenspul. Ze had daar de naam Dobertje, maar krijgt de naam Amy. Begin maart zou ik haar willen ophalen. De vader is een driekleur gladhaar rexdrager en de moeder is een driekleur rex.
Afbeelding
Afbeelding

De tweede dame is geboren op 27 januari en komt van CaviJoy. Voor haar mocht ik zelf een naam verzinnen, en zij krijgt de naam Kyra! Ze is lekker stevig, en is aan 1 kant heel mooi verdeeld! Begin maart zou ik ook haar willen ophalen. Beide ouders zijn driekleur rexen.
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben benieuwd hoe ze hier reageren (bij de groep waar ze in komt te zitten). Zullen ze bijgeschaaft zijn en haar accepteren, of zullen ze net als vroeger die grote bitchen zijn en haar aanvallen??? Als ze nog steeds die bitchen zijn, is het niet zo erg. Hun bleven namelijk waarschijnlijk toch met zijn 3en zitten, tenzij ze het écht heel leuk vinden om zo'n jong ding erbij te hebben.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 02:30

wat een scheetjes zeg...
ware mijn caafjes nog maar zo klein:P

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:18

jou andere caafs gaan in het begin wel even gemeen doen hoor, gaan ze klappertanden, erachteraan zitten en bijten, maar meestal niet zo erg dat ze elkaar verwonden, dit duurt misschien een paar dagen maar daarna worden ze de beste maatjes en het is juist leuk een grotere groep bij elkaar in te hebben cavia's zijn gek op geselschap.

Maar dus niet schikken van het begin, is heel normaal dat ze in het begin echte bitchen zijn

bigiick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:22

Aahh daar hebben we wer die liefe beesjes.
Ze zijn schattig.
Heb zelf 5 caafjes.

Fairytail

Re: [cavia's] 3 nieuwe dames!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:24

hey het komt vast goed;)
heb zelf altijd mannentjes gehad eerst eentje alleen toen twee broers waar er een van dood ging eentje van een jaar of 3 erbij gezet ging eerst goed later uitelkaar gezet wegens vechten, mijn oudste (vd broers nog) deed niets om zich te verdedigen en mocht niets van de andere
ook de ander ging dood dus het broertje was weer alleen jonkie erbij ging goed 6maanden lang super samen en toen overleed hij aan een hartaanval door shock
nu heb ik bij mijn 6 maanden oude caaf een 5 weken oud caafje gezet en ze zijn heel verschillend maar liggen stiekem als ik nie tkijk toch naast elkaar:p

ik denk dus dat het wel goed komt alhoewel vrouwen erger tegenelkaar zijn dan mannen dacht ik..?maar weet ik dus niet zeker

veel plezier met ze!!

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:17

Nimmedor schreef:
jou andere caafs gaan in het begin wel even gemeen doen hoor, gaan ze klappertanden, erachteraan zitten en bijten, maar meestal niet zo erg dat ze elkaar verwonden, dit duurt misschien een paar dagen maar daarna worden ze de beste maatjes en het is juist leuk een grotere groep bij elkaar in te hebben cavia's zijn gek op geselschap.

Maar dus niet schikken van het begin, is heel normaal dat ze in het begin echte bitchen zijn

Hahah dat weet ik best hoor. Heb nu zo'n 10 jaar ervaring met cavia's. Het zou erg zijn als ik dat niet weet als ik nu ga fokken. Heb hier een stel gehad waar ik 1,5 jaar mee aan het poedersuiker was om ze te koppelen. Ze konden totaal niet met elkaar overweg, maar ik wou het perseé! Na 1,5 jaar eindelijk gelukt.

En in die groep komt ze dus. Daarom dat het eronder stond of die 2 bijgeschaaft zullen zijn en weten hoe leuk het is met cavia's te leven, of of ze nog steeds die bitchen van vroeger zijn.

Maargoed, ondanks dat ik het allang wist, toch bedankt hoor. Jij wist dan natuurlijk ook niet.

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:22

Fairytail schreef:
alhoewel vrouwen erger tegenelkaar zijn dan mannen dacht ik..?maar weet ik dus niet zeker

Klopt, zeugen zijn meestal erger dan beren.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 22:38

hehe bitchfight caafjes
sorry een vriendin vertelde me dat ze werd aangevlogen toen ze op de dansvloer stond en toen las ik je reactie kon het niet laten

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:05

Wat een leukerds!

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 17:49

Thnx!
Het wordt toch vanavond, met Naomi ophalen. Maar de kans bestaat dat ik met een andere terug kom..

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:00

Relliej schreef:
Thnx!
Het wordt toch vanavond, met Naomi ophalen. Maar de kans bestaat dat ik met een andere terug kom..

Waarom met een andere
Vind je haar toch niet zo leuk? Ik vind het schatjes.

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 01:43

Carla zei zelf dat ik even nog moest kijken.. Als ik voor het V-nestje kiest, kan ik die beter voor de roodbonte fok gebruiken. Naomi kan ik weer beter voor de driekleur gebruiken.. Maar het is toch Naomi geworden en ze is hier inmiddels! In de groep gaat het vrij goed. Ze moeten nog even laten weten wie de baas is.. Morgen komt er een verslagje en héél misschien foto's, maar dat denk ik nog niet..