Ik heb 2 cavia's en ze wonen nu in een hok in de woonkamer. Nu wil ik in de zomer een kippenren bouwen met een paar kipjes erin. Kunnen mijn cavia's erbij?
Nee, ik zou het niet doen. Dit zijn echt 2 totaal verschillende (nog erger dan met een konijn) dieren. Ze hebben allebei totaal verschillend voer nodig + ze kunnen waarschijnlijk noet goed met elkaar overweg. En je moet er uiteraard ook aan denken dat vossen of katten in je ren kunnen komen..
Bij ons gaat het prima! De cavia's hebben een benedenverdieping waar de kippen dus niet in kunnen komen en hebben daar hun eigen voer en water etc. De kippen hebben het bovenhok en daar kunnen de caafjes niet komen. De kippen zijn absoluut niet agressief tegen de cavia's ze zitten vaak samen groentes te eten in de buitenren.
Mijn ervaring is dat de combinatie cavia/konijn vaker fout gaat en dan wordt de cavia dus echt hard gebeten!
Als je zorgt dat je cavia's een plekje hebben voor zichzelf dan zal ik het zeker proberen. Er zijn meerdere mensen die cavia's bij de kippen hebben lopen en waar het prima gaat.
edit: Onze ren is wel overdekt, dus katten of andere roofdieren kunnen er niet bijkomen.
ja wat ThePast03 zegt klopt cavia's zijn best kieskeurig met voer en eten geen kippenvoer, kippen eten wel knaagdierenvoer dus dat zou je uit bereik moeten zetten. Ik denk dat het heerlijk is dat je caafjes dan een lekkere buitenhok+ren krijgen Zullen ze heel blij mee zijn
Onze cavia's hebben altijd bij kippen gezeten!! gaat makkelijk, we hadden er een hoger hokje instaan met een kleine doorgang waar de kippen dus niet bij konden, zo konden ze even aleen zijn en daar stond eten en drinken enzo. Maar de cavia dronken ook gewoon uit de kippen emmer.
het zou opzich wel kunnen denk ik zolang ze veel ruimte hebben. dan zou ik wel erg jonge kippen er bij nemen of kuikens want anders denk ik dat de kippen de cavias gaan pikken.ze zegen ook dat cavia en konijn niet bij elkaar kunnen nou wij hebben dat al 5 jaar en ze zijn de beste maatjes het is eerst wel wennen natuurlijk.en kuikens kunnen je cavia niet verwonden en zo wennen ze aan elkaar maar ik denk wel dat je heel veel ruimte nodig hebt.suc6 he (en anders moet je aan iemand in een dierenwinkel vragen of het kan want niemand weet het hier denk ik zeker )
Dus jullie denken dat het wel kan zolang ze maar een ruimte voor zichzelf hebben?
Precies Wij hadden er ook allemaal van die buizen inliggen, daar koden ze doorheen lopen en dan racete ze latijd van schuilhuisje naar hokje, was echt leuk om te zien!
Mijn cavia heeft altijd buiten gezeten samen met mijn 2 konijnen en 2 katten. Het belangrijkste is gewoon om te zorgen dat ieder dier een eigen ruimte heeft, waar hij/zij zich terug kan trekken en er moet genoeg eten aanwezig zijn voor iedereen. Veel plezier met je beesten
Dat gaat heel prima Zelf heb ik hier 2 cavia's die dag en nacht, zomer en winter al 4 jaar lang buiten staan. Ja, nu ook met die vrieskou en die sneeuw. Het ''geheim'' zit erin dat ze op een windvrije plek voor het hok, hok op pootjes (zodat ze niet op de koude grond staan) en natuurlijk iedere dag een frisse pluk warme hooi, vers water en een goed gevuld bakkie. Dan kunnen die 2 lekker tegen elkaar aankruipen en leven ze heel gelukkig. Ook mogen ze van tijd tot tijd lekker door de tuin krossen. Jaaaa, cavia's buiten gaat prima (je moet ze natuurlijk niet nu naar buiten kicken, van 20 graden woonkamer naar 3 graden buiten, das vragen om problemen. Zet ze van de zomer buiten en laat ze daar dan staan, ze bouwen zelf, net als pony's, een wintervacht op. No problemo!)
ik zou het ook gewoon proberen! je ziet vanzelf of ze samen kunnen! en de tips van loeckie komen zeker van pas! in de winter hebben ze gewoon wat extra nodig maar het kan wel
Cavia's kunnen heel goed tegen kou, maar heel erg slecht tegen de warmte, daar zijn ze echt gevoelig voor. Mijn zus heeft ze op de kamer staan en op de douche stond de verwarming aan dus was haar kamer ook verwarmd, de cavia's lagen languit in hun hok te hijgen Dus ook in de zomer hebben ze goede schaduw nodig