Konijn zwanger??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Konijn zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 21:30

Tjah voor het eerst dat ik wat over konijnen moet vragen, want van zwangere konijnen heb ik dus geen verstand. Terwijl ik voor de rest bijna alles van konijnen weet, maar ik ben tegen het fokken van konijnen.

Maar dan nu toch heb ik waarschijnlijk een zwangere nijn. Deze voedster heb ik uit het asiel gehaald waar ik stage loop. Toen ze binnenkwamen zaten rammen en voedsters allemaal doorelkaar in reiskooien. Daarna s nog 1 ram bij de voedsters in de grote kattenkamer blijven zitten, omdat we eerst dachten dat het een voedster was.
De kans was dus al erg groot dat ze zwanger was. Nu denk ik steeds meer dat ze het is.
Ze zou nu in principe 2 en halve week wanger zijn. Ze kwam 2 en halve week geleden vrij mager binnen en is nu heel snel aangekomen. Ook is ze helemaal verslaafd aan eten je hoeft maar iets te geven en ze eet het op. Dagelijks biks, wortels en hooi gaat er doorheen. Nu is me vandaag ook opgevallen dat ze dikke tepels heeft terwijl me dat nog nooit opgevallen is bij de andere zes.

Nu is mijn vraag hoe groot is de kans dat ze zwanger is?

Het vervelende is nog dat ik de 17e op vakantie ga dus ik moet zsm een hok vinden en dan komt ze te overnachten bij een vriendin. Beetje lastig, want ze is net gewend aan de andere 6 konijnen, maar alles voor haar

Zo mijn eerste konijnenvraag op bokt

(Overigens weet ik verder wel hoe met de jongen te handelen etc. )

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:28

Ik denk dan indd dat ze zwanger is. Zodra ik eentje zwanger hebben krijgen ze spontaan vreetbuien. En dikkere tepels vind ik dat ze heel snel krijgen altijd.
Ik heb nu geen hok over helaas, anders mocht je hem lenen!
Succes ermee, die ukkies zijn wel heel leuk trouwens
Hoop dat het goed gaat

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:39

Ik heb wel een hok voor je te leen moet je maar ophalen uit Almelo
en ze is wel zwanger...Hoop dat de baby's niet als slangenvoer eindigen...

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:46

Ik denk dat ze wel zwanger is, zo te horen! En als je er zeker van wil zijn moet je naar de DA om het te laten 'onderzoeken' .

DuckyMjöll

Re: Konijn zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 17:58

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze schijnzwanger is..
Mijn konijn was ook perongeluk bij het mannetje ingesprongen. Daarna was ze er nog een keer bijgekomen. Toen heb ik ze maar samen gelaten. En 31 dagen later begon ze een nestje te maken. Paar dagen later was er nog niks.. En ze zijn niet gekomen ..

En een hok heb ik wel maar ik weet niet of ik in de buurt woon ..

_Spooky_

Re: Konijn zwanger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:03

Mijn nijn is vaak schijnzwanger, maar krijgt dan geen grotere tepels, dit is alleen als ze echt zwanger zijn.

Of konijnen ook vreetbuien hebben als ze zwnager zijn weet ik niet, de meeste konijnenn hebben geen rem wat eten betreft, en zeker niet als ze het een poos heel slecht gehad hebben.

Ik zou als ik jou was voor de zekerheid naar de arts gaan, dan weet je het ook meteen zeker, ook omdat ze eerst heel mager was, is er kans dat de kleintjes ook een achterstand hebben....

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 19:34

Ondertussen heb ik al een hok op de kop getikt

De kans dat ze zwanger is, is zo groot omdat ze zo bij die rammen heeft gezeten. Om haar voor zoiets naar de arts te doen gaat me echt iets te ver ze is pas onderzocht en ingeent etc.
Ze was niet super mager toen ze binnenkwam, maar klein beetje mager samen met nog een konijn. De andere zagen er super uit en hebben net zulke vreetbuien.

@ Nimmedor
Ik hou van konijnen en die komen zeker niet als slangevoer. Alle voedsters blijven bij mij in de super grote ren incl. graafmogelijkheid samen bij de andere zeven.
En als het niet teveel rammen zijn laat ik ze castereren en anders eventueel een goed tehuis zoeken.