[Vraag] Castratie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mischa

[Vraag] Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:05

Hallo Bokkers

Onze Rottweiler is zeeer dominant... en willen hem daarom laten castreren. De kans dat het niks of weinig uithaald is groot natuurlijk, maar het is het proberen waard.
Weten jullie de kosten van een een castratie voor een grote hond? Op Inet kan ik het niet vinden.

angela333

Re: [Vraag] Castratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:09

Je kan beter even een dierenarts in je omgeving bellen want de prijzen verschillen per dierenarts.
Ligt er namelijk aan wat voor narcose, hechtmateriaal etc. gebruikt wordt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 17:09

Mischa schreef:
Hallo Bokkers

Onze Rottweiler is zeeer dominant... en willen hem daarom laten castreren. De kans dat het niks of weinig uithaald is groot natuurlijk, maar het is het proberen waard.
Weten jullie de kosten van een een castratie voor een grote hond? Op Inet kan ik het niet vinden.

is jullie hond dominant naar jullie, of naar honden? en heb je ook al andere dingen geprobeerd om de hond minder dominant te laten zijn.
De kans namelijk dat hij door castratie minder dominant word is redelijk nihiel. (geen aanval hoor)

En een castratie verschilt van dierenarts. Dus het beste kan je de plaatselijk DA op belllen voor de kosten..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 17:16

Bedankt voor de reacties.

We weten dat de kans erg klein is...maar we willen het toch proberen...we hebben al zoveel met hem geprobeerd, we willen het er dus toch op wagen. We hebben hoop

Maar we zullen van de week wel bellen hoor...maar me ouders vroegen het zo af, denk, er zijn altijd wel mensen hier die er ervaring mee hebben

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:06

Bij onze Airedale Terriërs (ook niet de kleinste) koste het €130,-

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 00:19

Ik heb mijn Rott ook later castereren omdat hij erg dominant werd, bij hem heeft het gelukkig wel geholpen, ik heb er 90 euro voor betaald, maar dat is bij elke DA verschillend

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 11:00

Je kunt hem eerst chemisch laten castreren. Zo kun je bekijken of een echte castratie wel of niet zal helpen.

De prijs die berekend wordt is per praktijk verschillend en afhankelijk van het gewicht van de hond. Even rondbellen dus naar diverse praktijken in de omgeving.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 16:21

Bedankt voor jullie reacties.
Ik dacht ook wel rond de €100.

Gelukkig dat de castratie bij jouw hond geholpen heeft, Mama_Suus!

Chubby schreef:
Je kunt hem eerst chemisch laten castreren. Zo kun je bekijken of een echte castratie wel of niet zal helpen.

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord...