Vandaag is bij mijn verzorgpony op de wei een hond getrapt in zijn ribben door een pony. Hij heeft hier erg veel last van, maar de eigenaar die doet er eigelijk niks aan. Nu vraag ik mijn eigen af of er bepaalde pijnstillers voor mensen zijn die je ook aan een hond mag geven. (ik hoorde dat ibruprofen niet veel kwaad kon). Ik hoop dat iemand mij kan helpen en alsjeblieft geen gezeur over dat we naar de dierenarts moeten gaan, want dat doet hij niet en daar kan ik niks aan veranderen, maar ik wil het wel zo dragelijk mogelijk maken voor de hond met zo min mogelijk pijn.
hoewel je toch geen gezeur wilt van over een DA zal ik dan alsnog die eigenaar overhalen om wel naar een DA te gaan. Er kan zo veel mis nu zijn met die hond. (bijv. gekeusde ribben, gebroken ribben, inwendige bloedingen en noem maar op) Als het iets van gekneusde ribben zijn kunnen pijnsillers van de DA daar wel wat tegen doen maar voor ergere dingen kunnen zelfs pijnstillers van de DA niet helpen. Medicijnen voor mensen trouwens zijn nooit goed voor dieren
ik heb al vaker gehad dat een hond naar de dierenarts moest, maar hij is daartoe echt niet over te halen, ik heb het al vaak geprobeerd. Ik weet zelf ook dat er vanalles mis kan zijn en als het mijn hond was dan had ik allang bij de dierenarts gezeten, maarja het is helaas niet mijn hond. Maar misschien heeft ie er morgen zo'n last van dat de eigenaar alsnog naar de dierenarts gaat. Maar kan ik verder niks doen om zijn pijn te verlichten?
Ik zou eigenlijk geen pijnstillers geven.Zo'n hond kan een inwendige bloeding hebben en sommige medicijnen zoals asperine verdunnen juist je bloed. In princippe kan je mensen medicatie best aan dierengeven ,je moet alleen wel verstand van medicijnen hebben voor wat je wat geeft.Hier in belgie word het door dierenartsen gewoon voorgeschreven hoor.En het is vaak goedkoper. Ik hoop in ieder geval dat het met de hond gauw beter gaat.Triest dat zulke mensen dieren nemen.