Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar zodra we gaan samenwonen willen we er wel één kopen. Het is nl het enige hondenras (naast de JRT maar die hebben we al) waar we in overkomen

En je profiel is ook heel mooi, fijne foto's zeg! Marjo82 schreef:Jaaa! Hoe gaat het nu?? Zal wel even wennen zijn?
Cicero is mijn eerste hond, en ik was het echt totaal niet gewend! Hij zat overigens eerst in een bench, maar dat hebben we 1 week volgehouden (hij was 1 jaar toen hij bij ons kwam) Daarna heeft hij dus nooit meer in de bench gezeten. Maar kwam hij soms wel naar de slaapkamer toe om te kijken of wij al wakker waren. Dat vond ik soms wel eng hoor, zo'n gevaarte in het donker, en je ziet alleen die ogen...
Is het jullie eerste hond? En heeft de hond eerst wat meegemaakt? (bij vorige baasjes) want dat lijkt me nog moeilijker!
Persoonlijk zou ik daarom geen dobermann nemen die een moeilijk verleden heeft, omdat ik daar dus niet zo veel verstand van heb.
Nu trainen met een dober vind ik al moeilijk genoeg!
Gaan jullie op cursus? Pakwerk?
(als het over mijn dober ging dan
)

HOofd op je schoot, op zijn rug lekker op de bank of in bed! Cicero komt ook altijd 's ochtends bij mij liggen (als de baas van huis is....
) Op zijn rug, en dan gaat hij vaak met zijn eigen poten spelen, en maakt de gekste geluiden...