Ontwormen/ontvlooien kat. Wat is het beste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Ontwormen/ontvlooien kat. Wat is het beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 14:08

Ik ontvlooi mijn buitenkat iedere 4/5 weken met zo'n pipetje Frontline.

Iedere 6 maanden ontworm ik haar met pilletjes of pasta van Excill No Worm.

Dit is best wel een hel. Zojuist ontvlooit en madam krabte me flink en wil niets meer van mij weten. Pilletje of pasta door natvoer heeft ze altijd door en eet gerust die 3 dagen en erna niet of nauwelijks.

Hoe vaak ontvlooien en ontwormen jullie, waarmee en hoe?

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 14:55

Ik ontvlooi mijn kat altijd met frontline dat vind ze helemaal niet erg ofzo denk ik, ze stribbeld iig niet tegen ofzo en ontwormen laten we de dierenarts elk half jaar doen dan krijgt ze zo een pilletje achterin dr keel en dan spuit de dierenarts water in haar mond zodat ze meteen slikt.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:26

Wij hebben een 'pillenschieter' . Je klemt dan het pilletje ergens in, en dan kun je hem zo achterin dr keel schieten zeg maar, dat is het enige wat werkt bij onze kat.
[En ze word in een handdoek gewikkeld, tussen de knieen haha .]

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 15:29

Klinkt ook erg rigoreus Heb het ook geprobeerd met mijn vriend samen en met een handdoek maar had toch in ene een piercing (lees kat aan mijn oor ) in mijn oor deed verrekte zeer zeg.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:31

Achja, of je hem nou achterin de keel duwt of er snel 'inschiet', denk dat dit misschien nog wel iets sneller en dus fijner voor de kat is haha.
Voor we dat ding hadden zaten wij ook altijd helemaal onder de krassen, tegenwoordig gaat het wel redelijk goed. Ze is nog steeds flink beledigt daarna haha .

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 16:04

Nooit van gehoord zo'n pillenschieter. Ga er ook eens om vragen als ze weer geent moet worden. Kunnen zij het de 1e keer doen.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:40

Onze stal kat krijgt elke 2 maanden een pipette Droncit of Pfrofender tegen spoel en lintwormen. Dit zijn druppels ind e nek dus geen gestress met pillen en pasta's. En je weet zeker dat alles erin zit. Ik wissel bijde middelen om. Dan krijgt ze in de zomermaanden, eigenlijk vanaf Maart elke 6 weken Frontline. Af en toe doe ik in plaats van bijde bovenstaande ontwormmiddelen Stronghold. Dit is zowel voor wormen als vlooien. Ze heeft eiegnlijk op deze manier nooit geen last van vlooien.

Tip: altijd een week voor het ontwormen ontvlooien. Juist vlooien zorgen voor vele wormbesmettingen

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 12:26

Xox schreef:
Onze stal kat krijgt elke 2 maanden een pipette Droncit of Pfrofender tegen spoel en lintwormen. Dit zijn druppels ind e nek dus geen gestress met pillen en pasta's. En je weet zeker dat alles erin zit. Ik wissel bijde middelen om. Dan krijgt ze in de zomermaanden, eigenlijk vanaf Maart elke 6 weken Frontline. Af en toe doe ik in plaats van bijde bovenstaande ontwormmiddelen Stronghold. Dit is zowel voor wormen als vlooien. Ze heeft eiegnlijk op deze manier nooit geen last van vlooien.

Tip: altijd een week voor het ontwormen ontvlooien. Juist vlooien zorgen voor vele wormbesmettingen

Deze middelen zijn zeker alleen bij de da verkrijgbaar? Klinkt wel handig een pipet en wel fijn dat je alleen in de zomer dan hoeft te ontvlooien.