konijn urineert hoog tegen wanden van het hok

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxalishakexx

konijn urineert hoog tegen wanden van het hok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 13:54

Heej ,
ik heb een probleempje : mijn konijn urineert altijd hoog tegen de wanden van het hok.Dat is wel redelijk lastig want de urine geraakt er niet af.
Bedankt
xxx

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:55

Leg krantenpapier in een hoekje waar je wilt dat 'ie pist.
Hielp bij mijn konijn

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:56

misschien laten helpen?

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 13:59

laten helpen zou ik zoiezo niet doen, nacose is voor een konijn gevaarlijk (mijn konijn kwam niet meer uit de nacose).
ik zou idd kranten tegen de kanten van het hok opleggen.

Chichiba

Re: konijn urineert hoog tegen wanden van het hok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:16

Ik zou er ook over denken te castreren...Er worden per dag tientallen konijnen gecastreerd...en het gaat echt veel vaker goed dan fout...Tuurlijk is er wel eens 1 die erin blijft maar dat kan met alle dieren gebeuren...(narcose voor mensen is ook niet geheel ongevaarlijk)...Ga naar een dierenarts toe die verstand heeft van nijnen...

Dat kranten tegen de zijkanten zou ik zeker niet doen...Konijn heeft het binnen een halve dag eraf gescheurd/versnipperd...of zelfs opgegeten...Erg ongezond...

Mijn konijn (voedster) plast ook hoog tegen het hok...vind het zelfs op de binnenkant van het dak van het hok...Gelukkig zit ze buiten...dus maakt het weinig uit...Maak het regelmatig schoon...helemaal eraf krijg je het toch niet...

Oh ja een binnenhok krijg je goed schoon met antikal...of azijn...Werkt goed tegen de aanslag van de urine...breekt het kalk erin af...

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:06

Is het een voedster of een rammetje? En hoe oud?

Castreren kan een oplossing zijn, zoek dan wel een dierenarts uit die verstand heeft van konijnen, een narcose kan tricky zijn, en na een bepaalde leeftijd wordt het vaak afgeraden...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:20

Het is heel vervelend als je konijn dat doet ja... maar als je geen lelijke urineplekken wilt enz. zou ik het regelmatig schoonmaken met ontkalker. Werkt prima, maar je moet het dan wel regelmatig doen.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:33

ik zou hem/haar laten helpen.
Een konijn van ons hebben we laten helpen en die doet dat niet, 2 andere die niet zijn geholpen wel.

En een paar keer (3x) hebben we (in totaal he) hebben we konijnen in narcose gedaan, elke keer zijn ze weer wakker geworden.

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 16:51

haha dat deed de mijne ook! dat is territorium afzetten. Mijn konijn deed dat zodra ik het hokje al open deed recht in mijn gezicht! en stinken
bah bah
haha succes ermee.

Is gewoon dominant gedrag. castreren is misgien een oplossing ja!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:56

Castereren heeft alleen zin bij een jong konijn daar anders het gedrag al normaal is en zal hij het ook na de castratie blijven doen. Narkose kan een risico zijn bij een konijn maar bij de narcose middelen van tegenwoordig en een goede naverzorging met warmte flessen enz. kan er eigenlijk niks mis gaan of het dier moet al ziek zijn. We hebben in de week meerdere konijnen op de OP tafel en ik heb er nog geen één erin zien bilijven. Gelukkig

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 11:33

door_ schreef:
Is het een voedster of een rammetje? En hoe oud?

Castreren kan een oplossing zijn, zoek dan wel een dierenarts uit die verstand heeft van konijnen, een narcose kan tricky zijn, en na een bepaalde leeftijd wordt het vaak afgeraden...

Het is een rammetje en hij is begin juli geboren dus ongeveer 7 maanden.
O ja , hij is niet van mij , van mijn vriendin ,maar zij heeft geen internet dus ze vroeg aan mij of ik het hier wilde zetten.
Kzal de antwoorden doorzeggen

masie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:02

zoals je hier bij al die berichten leest kan je je konijntje beter laten helpen !
maar het is beter als je geen kranten in de kooi legt anders heb je klans dat hij de krant opeet en de inkt is niet goed voor een konijn en kan die doodt gaan !!
en ik denk dqat jij dat vast niet wilt !!
doei !!

p.s. heb ik ook met mijn rammetjes is erg lastig ja !