Ik zou het aan de lokale trimster uitbesteden. Maak jij meteen een goede beurt bij het poezenbeest door haar weer op te komen halen . Hoe kom je aan dit 'vlooiendrama' dan?
waarom moet je haar daarom wassen? onze katten hebben ook al eens vlooien gehad, wij hadden zoiets bij de DA gekocht, da's zo'n klein soort 'tuubje' en dat moet je gewoon in hun nek leegpitsen en da's al. Niet wassen dus (onze tamme katten worden ook niet graag gewassen hoor). Dat duurt maar enkele seconden en 't is gedaan, weg vlooien (ik denk dat er zo 3 'tuubjes' in 1 doosje zaten)
ik heb het doosje ervan gevonden, het heet 'frontline combo' (in België bij de apotheek te verkrijgen). Het is een soort pipetje, je moet het bovenste stukje afbreken en het dan leegpitsen op 1 plaats (drie keer erop duwen of zo), bv. in hun nek. Er zitten 3 pipetjes in. Er staat op: elimineert vlooien, teken en bijtende luizen. en het voorkomt besmetting van de omgeving van het behandelde dier door onvolwassen vlooien. Als je nog meer info wilt, moet je het maar zeggen. Het doosje ligt hier
Ik zou of frontline gebruiken, of het iemand anders laten doen. Wassen is voor een normale kat vaak al een ramp, laat staan zo'n schuw katje dat je nog niet zo lang hebt. Als je haar nu een bad gaat geven raakt ze het vertrouwen in jou (voor zover dat er al is) voor een groot deel weer kwijt, terwijl het makkelijk anders kan.