ongeluk(je?) in de volliere... ;(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

ongeluk(je?) in de volliere... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:03

Op mijn stageplaats, een dierenwinkel, moest ik gisteren de kleine volliere schoonmaken, daar zitten kanaries in, en nog wat kleinere vogeltjes, ik moest steeds met de schep alle beukensnippers eruitscheppen... Ik lette heel erg op, zodat ik niet prongelijk op een vogeltje ging staan.. Ik had een bijna dood diamantduifje net naar de eigennaar gebracht en die had hem afgemaakt(nek omdraaien) en daar schrok ik al heel erg van... Ik zette de schep tegen de muur en niet veel later viel hij, in de hoek... Ik zag het niet gebeuren maar ik hoorde hem vallen.. Ik dacht nog:"er zullen toch geen vogels..." terwijl ik het dacht, draaide ik me om, en zag ik 2 kleine grijze vogeltjes op de grond spartelen, bijna dood. Ik werd zo misselijk, maar ik wist wat moest doen, alleen zijn pootje bewoog nog wat... Ik brak zijn nek. . toen pakte ik de andere, de ogen waren uitgepuild, ik had tranen in mijn ogen, hij was dood... Ik legde hem in de kliko en zag dat hij nog wat bewoog, en toen heb ik hem, nouwelijks over mijn hart verkrijgend, de schep erop geslagen... Snel stond ik hard te huilen, en voelde ik dat ik bijna flauw viel. Ik moest de volliere snel uit, en zitten... Ik vind het zó ontzettend erg! Ik heb er nachtmerries van, ik zie die oogjes nog van hem... Ik denk er alleen maar aan, huil erom, ik ben misselijk etc... Ik vind het zo erg.. Terwijl, die vogeltjes het sowieso niet hadden overleefd, ik vind het zo ontzettend erg... Ik heb het wel de baas verteld. Ik wou het eventjes kwijt.
Thanks for reading

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:05

Natuurlijk altijd vervelend, maar zoals jij het verteld ben je dan wel geschikt om in een dierenwinkel of met dieren te werken?

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:08

nee, absoluut niet, maar dat is ook niet de bedoeling, ik had gewoon een winkelstage via mijn middelbare school

marleen_88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:09

ooh jeetje, dat is niet fijn.

maar jij kan er niks aan doen, die schep viel om, terwijl jij er niet bij was.

maar jeetje, dat je daar zo ziek van kan worden, als je ziet dat een vogeltje dood gaat.

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 21:15

ja, ook bij een konijn... Wat we hadden, ze had een tumor, en ik had echt 0 relatie met haar, heb al heel wat paardenoperaties oid meegemaakt. Deze werd alleen fftjes gecheckt of de tumor geen pus was, dus met een naaltje erin... En ik ga nock out! Zo idioot, terwijl ik echt niet dacht van 'gat wat afschuwlijk dat er nu een naaltje in moet' enzo, had er nouwlijks gevoel voor, en ik val

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:37

Ik snap dat je er mee zit,maar het was jou schuld niet.

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:37

punkies schreef:
ja, ook bij een konijn... Wat we hadden, ze had een tumor, en ik had echt 0 relatie met haar, heb al heel wat paardenoperaties oid meegemaakt. Deze werd alleen fftjes gecheckt of de tumor geen pus was, dus met een naaltje erin... En ik ga nock out! Zo idioot, terwijl ik echt niet dacht van 'gat wat afschuwlijk dat er nu een naaltje in moet' enzo, had er nouwlijks gevoel voor, en ik val

heb ik ook hoor
al erg veel dissecties gedaan op dieren, van harten/ogen, naar konijnen, vogels, en zelfs een struisvogel
geen probleem!
bij de castratie van men eerste chicnhilla => geen probleem
de 2 de bewoog wat en sprong weer recht toen er in gesneden werd => ik lag bijna aan dek
ook enkele kere misselijk geworden toen ik een konijn schoor
en eens bijna van men stokje gedraaid toen de DA een monster nam met een wattenstaafje van het (verdoofde) oog van men kat

terug ontopic : het was de juiste keuze dat je genomen hebt! jij kunt er ook niks aan doen dat die schop omviel!
moedig van je om de diertjes uit hun lijden te verlossen!

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 11:04

Hmm, ik kan daar ook niet zo tegen. Kan best een dier dood zien gaan (niet m'n eigen beesten) maar dood maken... Nee, dat lukt me niet. Best stom, je helpt dat dier er alleen maar mee, maar toch...

Maar je hebt t goed gedaan

WinstonVDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:45

Pff ja, heb ik ook last van; stage gelopen bij dierenarts, de bloederigste operaties meegemaakt: niks aan de hand. Poosje later moesten de tanden van het paard van mn vriendin gevijld worden, werd helemaal benauwd en duizelig

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:49

jeetje...
dat lijkt mij heel erg stom om meetemaken.......

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 15:16

JH --> BB

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:22

Toen ik stage liep bij de dierenarts was er een duif door een kat in zn buik gebeten en die werd ingeslapen in mijn handen, was zo erg ik moest helemaal huilen enzo terwijl ik die duif niet eens kende het was gewoon omdat hij in mijn handen dood ging.

Maar ik snap wel hoe je je voelt zo zou ik me denk ik ook voelen, maar jij kan er niks aan doen je hebt toch niet expres die schep laten vallen. Iig veel sterkte met je verdriet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:28

Dat is niet leuk zeg..
Maar jij kon er niks aan doen en hebt er juist goed aan gedaan ze uit hun lijden te verlossen
sterkte ermee nog!

Nathalie1976

Re: ongeluk(je?) in de volliere... ;(

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:35

hoi,

ik heb je berichtje gelezen en weet je wat ik nou raar vind,als er nl iets omvalt zijn de vogels meestal sneller weg.
ik heb zelf een voliere en bij ons is het nog nooit gebeurd dat we op een vogel gingen staan of dat als de schep viel dat er 1 laat staan 2 vogels onder terecht kwamen.de vogels zijn nl schichtig.zeker kanaries en tropen vogels,want ik neem aan dat je die bedoelt met de kleinere vogels.......

sorry maar ik vind het nogal een vaag verhaal.
en meteen een vogel zijn nek omdraaien is de weg van de minste weerstand.makkelijk noemen ze dat.ik vind dat niet normaal.er kan op zijn minst gekeken worden of het beestje niet op te knappen valt.ik heb zelf ook diamantduifjes en mijn popje had last van legnood(ze kon haar ei er niet uit krijgen)die draai ik ook niet meteen haar nek om.belachelijk.

AMEN

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 21:31

@Nathalie1976: helemaal mee eens

Beetje raar hoor, dat je de eigenaar de nek van een vogeltje ziet omdraaien en dat je besluit dat zelf ook maar te gaan doen bij een paar vogeltjes waar de schep op is gevallen. Heb je veel verstand van vogels? Hoe wist je dan dat ze niet meer te redden waren? misschien waren ze alleen in shock o.i.d. Vind het echt een vaag verhaal.

(voor de geïnteresseerden die mij aan willen vallen; ja ik heb zelf een voliere met 21 vogels waaronder kanaries, zebravinkjes, diamantduifjes en nog meer van dat spul )

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:02

wat zij die baas er van dan

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 22:18

die vond dat ik de juiste beslissing had genomen... De vogels waren al erg sloom idd, maar dat komt omdat ze het allemaal zo koud hadden, dit had ik ook al tegen de baas gezegt, meerdere malen, maar hij deed er niets aan... Verder zag ik echt dat ze doodgingen, de ene bloedde ook heel erg, en zijn ogen dus... De andere lag op zijn rug en alleen zijn pootje bewoog nog wat... Verder is het écht zo gebeurd Nathalie... Ik lig er zelf ook nog wakker van.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:15

Vind het idd ook een beetje een vreemd verhaal. Maar ik heb ook geen verstand van vogels.
Zou zelf ook nooit een dier expres dood kunnen maken, of ze moeten wel erg ziek zijn. Zo heeft mijn moeder wel eens muizen van mij vergast (ja, met speciaal gas) omdat er al 3 van dood waren door ws schurft. Het middel dat ik daartegen had werkte niet (goed genoeg).

Maar als je zeker weet dat de dieren het anders niet overleefd zouden hebben is het wel een goede oplossing.

heidiLOVER

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:42

Hé bah lijkt me vreselijk om te moeten doen maar er zit nou eenmaal niks anders op

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:25

Dat is inderdaad heel verveelend.
Ik werk zelf ook in de dierenwinkel en door mij zijn er een keer een paar Hamsters ontsnapt en niet meer terug gevonden, o wat voelde ik mij schuldig...

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:04

Maar hoe zo was die vogel dan bloederig als er alleen een schep opvalt?

Alexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 18:17

ik heb geen idee Xox, maar het was zo. De achterkant van een schep is best zwaar voor zo'n klein vogeltje, vogeltjes zijn heel kwetsbaar...