Kat flipt van geluiden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Kat flipt van geluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 17:38

Mijn ene kat, wat verder een ontzettend lief beest is die nooit iemand kwaad zal doen, flipt helemaal door van geluiden, zoals een muziekkaart, speelgoedjes of mijn GSM.

Zojuist ging de GSM af en bij het opnemen vloog ze me weer aan (en dat is dus echt om te raken, ik lig nu weer goed open).

Ik denk dat het bij haar pijn in de oortjes doet maar zou het toch graag opgelost hebben, ook omdat ik het straks eng vind bij mijn kleintje. Ze wordt echt een wilde kat, haar staart superdik, oren plat en ze bijt en krabt wat ze te pakken krijgt, gaat zelfs in je arm hangen of vliegt naar je keel.

Iemand een idee?

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:09

Mobieltje op trilfunctie zetten? Als je die op een kast of tafel legt hoor je het wel duidelijk, maar doet het minder zeer aan de oren van je kat?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:10

Misschien even naar de dierenarts?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:13

Raar, zoiets heb ik echt nog nooit gehoord, zou er inderdaad mee naar de da gaan en de oren na laten kijken ofzo

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:15

Trilfunctie hebben we niet op de GSM, en bovendien krijgen we straks misschien muziekspeeltjes voor de baby (zelf kopen we die wijselijk maar niet...) of bij een site op internet oid en dan flipt ze door. Als ze de box inschiet is ze echt instaat om de baby iets aan te doen, nog even afgezien van dat ik zelf openlig nu.
Ik zou het idd kunnen voorleggen bij de da. maar het lijkt me niet echt een afwijking aan de oortjes? Of is het echt zo abnormaal? Het lijkt me een gedragsprobleem maar hoe los je zoiets op?
Ik wil haar voor zoiets natuurlijk niet wegdoen, ze doet het niet uit kwade wil.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:18

Nee ze kan er zelf niets aan doen natuurlijk.
Maar heeft ze dit al langer? Of is dit plotseling zo gekomen?

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:20

Ik zou haar ook niet weg doen, denk dat dat voor jezelf ook heel moeilijk is, ze heeft ook vast wel goeie kanten. Het hoeft idd ook niet aan die oortjes te liggen, maar het is iig niet normaal, als een kat normaal schrikt van een geluid duikt hij een hoekje in, of het is zo dat die kat echt heel erg aan je is gehecht en dattie dan naar jou toe gaat omdattie denkt dattie bij baasje veilig is (wat 1 van mijn katten denkt). Maar zou gewoon als je toch niet veel te doen hebt naar de da gaan, heeft geen haast. Of gewoon bellen ofzo.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:27

Ze heeft het altijd al gehad, maar het gebeurt maar een paar keer per jaar dat ze je echt aanvliegt, de GSM heb ik meestal expres niet aan en meestal krijg ik hem snel genoeg afgedrukt. Als er op internet een site muziek maakt en ik zie dat ze begint te flippen dan spring ik vanachter de computer of probeer haar gelijk te pakken. Inmiddels reageert ze minder op de computer. Het lijkt er ook niet op dat ze bescherming zoekt, meer alsof ze denkt dat jij de oorzaak bent van het geluid en jou stil probeert te krijgen door je aan te vliegen. Verder aanvaardt ze mijn dominantie wel, als ze ergens afmoet hoef ik maar even haar naam te roepen en ze is op de grond. Volgens haar ben ik de baas in huis (ocharme mijn vriend ). De andere kat reageert helemaal niet, maar die is van karakter ook veel flegmatieker.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:30

huumm aparte kat hoor Ik denk dat je toch beter bij de DA even kun navragen wat het is. Ik zat namlijk eerst te denken dat ze een klein soort hersenbloedinkje gehad heeft (gebeurd nogal eens bij konijnen) waardoor ze ineens een verandert karakter kunnen hebben.
Maar nu blijkt dat ze het dus altijd al gehad heeft. Dan kan dat het nooit zijn!

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 18:33

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 18:37

Okay, dank je wel Mijn eerdere katten hebben het ook nooit gehad maar goed, dit zijn de eerste van mijzelf (sinds ik op mezelf woon) dus zo'n kenner ben ik nu ook weer niet. Als het echt abnormaal is ga ik er idd eens werk van maken ook op medisch vlak.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 00:27

Iemand nog een idee over de aanpak?

ellepel

Re: Kat flipt van geluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:32

ik heb ook zo'n gekkie, maar dat word al heel erg minder...

ik houd er juist GEEN rekening mee, ze moet maar wennen als ik de radio hard heb staan, ik negeer haar gedrag, en knuffel haar juist als ze heel relaxed is...

radio aan, en steeds een beetje harder zetten tot het moment waarop ze rustiger word, je beloont dan met eventueel wat lekkers.
kauwgom halen, daarop gaan kauwen en daarmee knallen is ook een goeie, niet reageren, maar gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent.

het kan trouwens zijn dat ze last heeft van oormijt, of als je kat hoofdpijn heeft, even laten nakijken door een dierenarts.

resue remedie kun je ook proberen, kat wat druppels geven, en pas daarna met ahrde geluiden beginnen, sommige katten reageren er erg goed op en worden juist rustig.

wat doe jij op het moment dat ze je aanvliegt?
ik zou haar wel even terugpakken als ik jou was, bang of niet bang, ze hoeft jou niet te krabben of wat anders...

even in t nekvel pakken, en omlaag drukken, foei of nee, en loslaten en negeren, pas als ze normaal doet geef je een knuffel.

beloon t goede gedrag en negeer t foute.

misschien heb je er iets aan....

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 13:56

Ik zal idd eens proberen om haar Rescue te geven, heb ik sowieso in huis
We gaan ook haar oortjes na laten kijken door de DA.
Tja, wat doe ik als ze me aanvliegt? Vorige keer liep ik met de telefoon weg, ze hing in mijn kuiten en maakte toen een grote sprong dat ze op mijn rug zat, ze beet en krabte in mijn nek. Ik sprong opzij om haar af te schudden en toen hing ze in mijn arm, daar blijft ze als zo'n pitbull hangen tot haar nagels losscheuren uit mijn huid. Ik kan haar echt niet losmaken, ze is even niet meer voor rede vatbaar. Of ik schreeuw, of haar in haar nekvel pak, of haar een klap geef, ze blijft hangen. Op kalmeren reageert ze niet (hoewel dat in je eigen paniek en schrik ook moeilijk is)
De keer ervoor lag de GSM op de keukentafel en sprong ze bij mijn vriend die TV zat te kijken in de huiskamer naar de keel. Hij schreeuwde naar haar maar ze hing toch.
Voor vuurwerk oid is ze bang en dan kruipt ze in de kast, daar reageert ze niet agressief op.
Vanmorgen hebben mijn vriend en ik erover gesproken en erover gedacht om de GSM op de grond te leggen en iemand te laten bellen, dan kan ze het zelf uitzoeken met de GSM. Misschien dat dat helpt? Mijn vriend denkt niet dat het angst is, omdat ze op vuurwerk heel anders reageert. Hij denkt meer aan irritatie of pijn aan de oortjes. Wellicht toch iets medisch dan...?