Drentsche Patrijs - karakter?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaike_vdv

Drentsche Patrijs - karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 21:24

Onze 4-jarige hond is vorig door vergiftiging om het leven gekomen

Eerst wilden we niet weer een hond erbij nemen (ik heb een kooikertje), maar m'n ouders willen nu toch wel graag weer een hond. Dus na de zomervakantie komt er weer een pup in huis!

We zijn er alleen nog niet over uit wat voor hond het wordt. Onze vorige hond was een Langharige Duitse Staande, en we zijn erg verknocht aan dit ras, maar we zijn bang dat als we weer zo'n hond nemen, dat je dan telkens gaat vergelijken met de vorige hond.
Daarom denken we nu aan de Drentsche Patrijs, die lijkt behoorlijk op de Duitse Staande, maar net wat anders van bouw en karakter.
Volgens de rasbeschrijvingen lijkt het karakter wel erg op dat van de Duitse Staande Langhaar (trouw, goedmoedig, intelligent etc).
Maar we kennen zelf eigenlijk geen Patrijzen "van dichtbij".

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met dit ras, qua karakter? Hebben ze net als de duitse staande, de "will to please"? Hoe zijn ze in huis? En buiten?
Al jullie ervaringen zijn erg welkom!

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:24

ik heb een oppas drense patrijs. Ze is nu iets van 11 jaar. Het is een erg trouwe hond. Binnen is ze erg rustig. En buiten wil ze nog wel eens dur energie kwijt. En wat bedoel je met de will to please? ow ja en dat ze intelligent zijn dat klopt wel. Want ondanks dat ze nu al 11 is wil ze altijd wel graag nieuwe dingen leren.