Mijn kat is treurig en alleen? kitten gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Mijn kat is treurig en alleen? kitten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 16:25

gistermiddag is na 2 weken ernstig ziek te zijn geweest een van mijn katten overleden op 4 jarige leeftijd aan een ernstig hartprobleem, bleek aangeboren, nu ben ik een paar maanden gelden ook al een kat verloren en is mijn huidige kat (Lisa , een kruising Britsekorthaar) helemaal alleen over gebleven

Nu wil ik er weer graag een kitten bij, geen oudere kat want daar heb ik vervelende ervaringen mee en uit het asiel wil ik niet, de kat die nl net is overleden kwam ook uit het asiel en was altijd zielig en ziekjes.

Is er niet iemand die een gezonde (boerderij) kitten heeft oid, ik woon in NoordHolland

alvast bedankt

_June

Re: Mijn kat is treurig en alleen? kitten gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:34

'n vriendin van mij heeft nog leuke
jonge poesjes!!

kiekieboee@hotmail.com
Je kunt d'r mailen of even toevoegen op msn
Zeg maar dat je d'r email van Mandy hebt

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 16:45

_June schreef:
'n vriendin van mij heeft nog leuke
jonge poesjes!!

kiekieboee@hotmail.com
Je kunt d'r mailen of even toevoegen op msn
Zeg maar dat je d'r email van Mandy hebt

dankjewel, ik heb haar net een mailtje gestuurd, woont zij ook in de buurt van Den Bosch want dat is wel ver bij mij vandaan

_June

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:55

Ja zij woont ook in Den Bosch.
Is idd ver weg...

Helaas kan je ze niet opsturen haha

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:01

Ik zou geen kitten nu nemen. Kittens van nu zijn over het algemeen erg zwak, omdat het zogenoemde herfstkatjes zijn.

Ik zeg overigens wel asiel wat met jou kat is gebeurd is raar, maar ik loop stage in een asiel en ik kan me haast geen sterkere katten voorstellen daarbij is er nog 2 weken medische nazorg. Een kitten van nu kan het evengoed hebben als een kat uit het asiel.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik zou in ieder geval nu geen kitten ergens vandaan halen.

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:51

En boerderijkittens zijn soms weer erg schuw.

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:51

ik ben ook nog op zoek..
@ mandy en TS ik heb die vriendin van Mandy ook gevraagd,maar zij heeft al een kittens meer helaas .
Ik houd ook dit topici n de gaten voor als je er in een keer 8 aangeboden krijgt

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:57

Wij hebben ook een kitten bij een boerderij gehaald ..
hij is nu een grote 5 jarige kater geworden Helemaal geen problemen met schuw zijn gehad ..

Maar ik vind dat katten uit het asiel gewoon een 2e kans moeten krijgen .. Als ik er een kat bij mag zou ik hem zeker uit het asiel halen ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:01

Ik weet niet of het slim is om er een kitten bij te nemen,
het kan nog wel eens dik ruzie worden met je huidige..
Wat voor ras is je huidige?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 11:55

mijn huidige kat is een 6 jarige britse korthaar poes die alles en iedereen lief vind en wil verzorgen, ik heb een Duitseherder van nu een jaar en die liep ze toen hij nog pup was ook te poetsen en moederen soms zelf wat te vonden wij, dus dat komt zeker goed.

Ik heb nog niet echt reacties gehad met aanbiedingen dus als je iemand weet met kittens in NoordHolland?

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:55

sjorsie schreef:
Nu wil ik er weer graag een kitten bij, geen oudere kat want daar heb ik vervelende ervaringen mee en uit het asiel wil ik niet, de kat die nl net is overleden kwam ook uit het asiel en was altijd zielig en ziekjes.

Ik denk dat je er bij een asielkat eerder op kunt vertrouwen dat ie gezond is (of zo niet: dat je weet wat hem mankeert), dan bij een kat die je van iemand overneemt die je verder helemaal niet kent.
Waarom ga je niet gewoon naar een ander asiel als je met dat ene asiel slechte ervaringen hebt?
Had je die overleden kat trouwens toevallig van een stichting in NH die kittens opvangt en herplaatst? Stichting Babyzwerfdier of zoiets? (ken meerdere mensen die daar slechte ervaringen mee hebben, kittens die na een week al dood gingen)

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 23:02

Een aangeboren hartkwaal is alleen met rontgen te zien en ik denk niet dat ze in een asiel eerst alle kittens checken op hartproblemen

Dit asiel staat verder redelijk goed bekend, alleen doen ze wat elk asiel doet, de waarheid net iets mooier maken

Mijn vorige kat was zgn 6 dat we haar ophaalden , de dierenarts zei bij onderzoek die is zeker al 10 en toen we daar naar vroegen werd dit min of meer toegegeven, met de kart die van de week is overleden gebeurde er net zoiets: kitten is 8 weken en eet zelfstandig, werd binnen 2 dagen hardstikke ziek, want at niet, dierenarts zei: die is pas 6 wken als het niet jonger is en toen hebben we een tijdje ander voer moeten geven. Ze zullen het vast allemaal niet slecht bedoelen, maar ik hoef even niet meer

Bohjal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:12

sjorsie schreef:
Een aangeboren hartkwaal is alleen met rontgen te zien en ik denk niet dat ze in een asiel eerst alle kittens checken op hartproblemen

Nee lijkt me niet, maar dat doet een particulier ook niet.

Dat verhaal van je kitten klinkt precies als die verhalen die ik ken over die stichting waar ik het over had.
Wel jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt met asiels.

Zwelgje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:56

IK heb ook nog steeds een super leuk kitten in de aanbieding. Een katertje van 16 weken, een echt droppie. Is helemaal gewend aan binnenshuis leven en is gewend aan honden en andere katten.
Hij is volledig ontwormd en ontvlooid en verkeert in uitstekende gezondheid. Ik hoef er niks voor te hebben , alleen een fijn thuis.
Als het niet te ver rijden is, wil ik hem ook wel brengen.
Ik woon op de grens bij Weert.

sjorsie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 14:05

Zwelgje schreef:
IK heb ook nog steeds een super leuk kitten in de aanbieding. Een katertje van 16 weken, een echt droppie. Is helemaal gewend aan binnenshuis leven en is gewend aan honden en andere katten.
Hij is volledig ontwormd en ontvlooid en verkeert in uitstekende gezondheid. Ik hoef er niks voor te hebben , alleen een fijn thuis.
Als het niet te ver rijden is, wil ik hem ook wel brengen.
Ik woon op de grens bij Weert.

hij klinkt erg lief en precies wat ik zoek, alleen woon ik in Zaandam, 15km boven Amsterdam en ik zou dan met het OV moeten komen, wordt wel een hele tocht dan, heb je misschien een foto?