Konijnenhok uitbereiding...Jullie hulp nodig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Konijnenhok uitbereiding...Jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 19:20

Mijn 6 jarige konijntje krijgt een verdieping bij zijn hokje erbij omdat hier geen mogelijkheid is hem buiten te houden wil ik het binnen zo leuk mogelijk maken voor hem
Het idee kwam naar het zien van deze foto:
Afbeelding

En dit is mijn hok, de bedoeling is dat er een kleiner hok (80L en 50B) bovenop komt.
Afbeelding

Dan wil ik een stuk plastic eruit zagen, aan de zijkant gewoon, niet in de bodem en een loopplankje naar beneden maken en het bovenluik van mijn kooi gaat er dan uit, hoe ik het allemaal ga doen, weet ik alleen nog niet, dus hebben jullie ideen?

Bovenstaande kooi is met hout een plank gemaakt en daarop het bovenstuk van een kooi gedaan, ik wil het gewoon met een bestaande kooi doen, dat is makkelijker schoon te maken en hout rot en trekt de plas bv in...(ookal is mn nijn zindelijk)

Kom maar op met de ideen, MAAR houd het simpel, ik heb 2 linkerhanden en had op school voor het maken van een vogelnestkast een 3

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:32

ehmmm, misschien het kleine hokje op de linker zetten en dan met het kleine deurtje richting het rechter hok (ALS dat past) en dan een trapje maken naar het rechter hok?? (via de grote opening aan de bovenkant..)
snap je ??
wel leuk hoor, nog meer ruimte voor je nijntje

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 19:36

owja, ik zou het trapje dan wel zo maken dat hij er niet aan de zijkant vanaf kan springen... ik weet zo niet hoe je dat kunt doen...

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 23:36

Casca schreef:
owja, ik zou het trapje dan wel zo maken dat hij er niet aan de zijkant vanaf kan springen... ik weet zo niet hoe je dat kunt doen...

kan het trappetje wel overdekken, dus dat ik er gaas omheen doe zodat het echt een tunneltje is
Ga het sowieso proberen! Dankje voor de tip!

_Tanja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:31

Ik blijf dit topic ook maar eens volgen.

Ik heb net 2 dwergkonijntjes gekocht, en ze zitten samen in een kooi van 1m bij 50cm dus groot genoeg voor die kleintjes. Alleen ja nu, wat kan ik in die kooi zeggen zodat ze zich kunnen verstoppen enz.

WinSel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:12

hey
ik weet niet hoe ik je moet helpen
maar jij zit ook op konijnenforum.nl
haha ik ook
ik heet daar stampertje-love-you

sorry voor het offtopic zijn
doegies

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:58

Dus als ik het goed begrijp zijn de hokken op de foto ook al samen een hok geworden?
Eej ja, je hoeft niet perse een hok er bij te doen, je kan ook een rennetje voor de hokken doen. Met op de bodem een houten bak of een pleatic bak. Met een rennetje hebben ze ook loopruimte.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 08:04

Nadia_Mocca schreef:
Dus als ik het goed begrijp zijn de hokken op de foto ook al samen een hok geworden?
Eej ja, je hoeft niet perse een hok er bij te doen, je kan ook een rennetje voor de hokken doen. Met op de bodem een houten bak of een pleatic bak. Met een rennetje hebben ze ook loopruimte.

Ja, de hokken op de foto zijn ookal samen ik wil er graag toch 1 bovenop omdat ik veel van huis ben en mijn nijtje (heb er maar 1) Alleen s'avonds los mag lopen wanneer ik erbij ben

Magnummm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:02

oh zo. Wat Casca zei is dan wel een goed idee.