Wandelen met asielhond Lobbes (lieve duitse herder)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Wandelen met asielhond Lobbes (lieve duitse herder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 15:23

Vanmorgen waren Bjorn en ik al vroeg opgestaan om naar het asiel te gaan waar onze hond ook vandaan komt
hebben even rondgekeken en zijn met een lief 6 jarige teefje gaan wandelen, al zou je haar beslist geen 6 geven!

Lobbes had er zin in
Afbeelding

ze ziet iets
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even poseren voor de
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen werd ze ongeduldig
Afbeelding

even rennen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en weer verder lopen
Afbeelding

knuffelen
Afbeelding

Afbeelding

en nog 1x haar knappe koppie

Afbeelding

ze zoekt nog een baasje, dus als iemand een heeeele lieve en rustige hond zoekt...

ze reageerd nergens op, liepen langs de speelwei met 4 blaffende honden, ze gaat niet terugblaffen maar alleen even snuffelen
en tijdens het wandelen haalden we een klein keffertje in die naar haar hapte, ze keek ff om en liep weer door
ook kwamen we langs 4 paarden, ook daar doet ze niets tegen

echt een leuke hond

hier staan haar gegevens+nog wat foto's
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=94682

en de site van het asiel waar ze zit
http://dierenasieleindhoven.dierenbescherming.nl/
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 29-01-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:27

Erg leuke hond en ik hoop dat die snel een baasje krijgt
Wat gaaf dat je gewoon met 1 van de asielhonden mag lopen
Je ziet ook dat die zich helemaal vermaakt heeft

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 15:30

op zondag mag je daar een hond meenemen om mee te gaan wandelen, vinden de honden altijd superleuk
voor we Blake uit het asiel haalden gingen we ook weleens met wat honden wandelen, laatste jaar alleen haast niet meer, dus we vonden het hoog tijd om dat weer eens te doen
helaas moest bjorn gaan darten dus konden we niet heel lang wegblijven anders waren we naar een leuk bos gegaan, maar wie weet volgende week

Marye78

Re: Wandelen met asielhond Lobbes (lieve duitse herder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:47

wat leuk! ik wil ook wel met asielhonden wandelen maar dat kan nergens hier in de buurt...daar hebben ze de vrijwilligers voor zeggen ze

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 17:46

Want een mooie hond zeg
Die kan mooi strekken haha
Ik hoop dat Lobbes snel een fijne goede baas vindt!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:59

Vrijwilligers gaan altijd maar een klein rondje omdat alle honden uit moeten. Een echte wandeling maken asielhonden normaliter niet mee.
Ik vind dit een hele mooie duitse herder met een prachtige kop. Zo'n fijne hond moet toch gemakkelijk aan een baasje kunnen komen.

P_Tries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:06

Wauw..
ik vind dit echt super dat je dit gedaan hebt, die hond heeft een leuke dag..

Ik zou hem heel graag willen, mijn vader ook.. maar als jullie nou een manier verzinnen om mijn moeder over te halen dat hij bij ons mag wonen dan neem ik hem mee..!!:D
echt super beesie..!!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 20:45

@ Florislover het is dat eindhoven een stukje voor je uit de buurt is, anders zou ik zeggen zet je moeder in de auto en rij even naar het asiel toe

de vrijwilligers wandelen idd met veel honden op 1 dag, dus steeds hetzelfde korte stukje achter het asiel
Voordat we Blake hadden gingen we met een aantal asielhonden en met moniek(griebels van bokt) op zondag naar de bossen toe
maakten dan ook foto's en zette een leuk verhaaltje+de foto's op papier en hingen dat aan het hok, zo zijn er een aantal honden alsnog snel geplaatst
vond dat wel een goede besteding van mn zondag en wil dat nu dus weer vaker gaan doen

en Lobbes moet idd wel makkeijk een nieuwe baas kunnen vinden, oke ze kent nog maar weinig commando's maar ze is totaal niet vervelend of moeilijk in de omgang dus een hond die makkelijk te plaatsen is lijkt me

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:09

Ha hebbes!!! Gevonden!!!
Leuke hond en ik vroeg me al af of je nu met de nieuwe regels niet meer het bos in mocht, maar dat mag dus wel neem ik aan. Ik wil dit ook weer gaan doen? Als Bjorn nu niet meer kan, gaan we dan saampjes? Ik ben ook al een hele tijd niet meer geweest omdat Mario er niets aan vind, ja het drinken bij de hut van mie pils

Ik wist ook niet dat dat mocht hoor, wandelen met een asielhond, maar ik heb het gewoon een keer gevraagd, en toen mocht het... Heb ook meerdere mensen ooit mee genomen, o.a. dus Renske, Desiree, Koortje, en Stalleke wil nog steeds een keer mee...
Zullen we maar weer eens met zijn allen op stap gaan dan

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:19

Wat gezellig dat je zo met Bjorn op stap bent geweest.
Vind het uiterst positief zo met een asielhond op stap te gaan.
Ben benieuwd of meerdere asiels dit doen?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 23:27

Gewoon vragen, ik zou het wel face to face doen...

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 00:22

griebels schreef:
Ha hebbes!!! Gevonden!!!
Leuke hond en ik vroeg me al af of je nu met de nieuwe regels niet meer het bos in mocht, maar dat mag dus wel neem ik aan. Ik wil dit ook weer gaan doen?

yep dat mag nog gewoon!
alleen het was wat vreemd, hun telefoon werkt niet dus naja bellen of t uitkwam schoot niet op, wij dus gewoon langsgegaan en aangebeld, deed een meisje/vrouw open(half 20 ofzo?) en naja iedereen behalve uhm gonnie heet ze? was dus nieuw, iig had ik nog nooit gezien
nee was prima we konden zo een hond uitzoeken, er hangt een bordje(iig dat zag bjorn) dat legitimatie verplicht was, nou nee hoor niets gevraagd
en naja wij lobbes mee, liet ze ons via de zijkant eruit, langs het knaagdierenverblijf en door de ruimte met de wasmachines enzo, ja ze liet die deur+poort wel open en als we voor half 4 terugwaren(t was 11 uur ofzo pas) was alles goed, ook niets verteld verder over de hond wat wel/niet er mee kon enzo
zo makkelijk waren ze eerst niet!!
kijk als ze je kennen en je gang laten gaan(zoals met jou&mario en later met bjorn en mij ook) dan is t wat anders, maar zij kende ons niet!

bjorn moet vaak darten op zondag dus die kan niet altijd(daarom moesten we zo vroeg vandaag) dus zeg maar wanneer je kan, dan gaan we weer samen

het lijkt me trouwens dat wel meer asiels dit doen, is eigenlijk alleen maar goed voor de honden om lekker mee uit te mogen met 'vreemden'

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 09:47

Dus alleen Gonnie is er nog van de oude garde!?
Ik wil wel mee hoor binnenkort.
En ja, als ze je kennen kunnen ze indd makkelijk zijn.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 12:00

Wat super dat je dat doet en op deze manier ook dieren kunt "aanprijzen"! Toppie!

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:26

Jaaa ik wil ook graag een keertje mee echt geweldig dat je dit vcoor die honden kunt doen

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:00

Wat gaaf zeg! Vind het echt super goed dat ze dat daar doen! Lekker zo'n lang wandel dagje in de week! Zou leuk zijn als ze dat hier ook voor de honden doen!

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:15

Super dat je dat doet!
Ik wist niet dat dat kon in eindhoven,maar dat blijkt zo maar weer dat het wel kan.
Lijkt me echt leuk om te doen,zo ook voor de honden daar.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 00:52

ga komend weekend wrsch weer
stalleke jij kan ook wel een keer mee hoor, kom toch bijna langs jou als ik naar eindhoven ga

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 01:03

Lobbes is inmiddels geplaatst
volgende keer gaan we dus met een andere hond wandelen

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:19

Goed zeg!! Ben benieuwd naar de volgende hond

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:29

Renske20 schreef:
Lobbes is inmiddels geplaatst
volgende keer gaan we dus met een andere hond wandelen

Dat viel te raden he! Er mankeerde ook niet veel aan.

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 21:40

er mankeerde helemaal niets aan gelukkig als alle asielhonden zo waren dan zou het asiel altijd zo goed als leeg zijn denk ik

er zitten nu gelukkig minder probleemhonden en druktemakers dan toen in de tijd dat Blake er zat, Blake zn gang was de "kansloze herrieschopers-gang" en daar heerste nu een geweldige rust, zoals in alle gangen trouwens
maarja de vakantieperiode kom t er weer aan dus dan zal het al snel weer overvol zitten ben ik bang

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 12:39

Geweldig leuke hond die Lobbes! Maar ik heb dan ook een zwak voor herders.....

Helemaal dat je dat doet. En er zijn zeker meer asiels die hondenwandelaars zoeken. Het asiel in Zeist/Austerlitz bv zoekt ook altijd wandelaars. Ik heb het mijn vriend ook voorgesteld maar hij is bang dat hij de hond niet meer terug wil brengen omdat ie het zo zielig vindt
En wij kunnen echt geen hond hebben.

Wel hebben we al vrachten dekens daar gebracht en vele kilo's oud papier. Het asiel zamelt papier in en de opbrengst is voor de dieren. Ook hebben we allebei ons werk er al toe verleid om een paar keer een enorme vracht oud papier naar het asiel te brengen en is de kerstbonus van m'n vriend aan het asiel overgemaakt.

We doen ons best