Schaap gevonden, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Schaap gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:30

Tja
Voor het verhaal zie hier:
viewtopic.php?f=15&t=530537

Ik weet nu dus niet wat ik er mee doen moet, ik heb al een hobbyfokker gevraagt maar die wilde hem niet hebben..

Ik ken een boer die hem wel wilt, maar nu schijnt dat je een ram niet kan houden alleen..

Ik weet dus echt niet wat ik doen moet, heeft er iemand ervaring met het houden van rammen?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 14:33

je kan het dichtstbijzinde asiel bellen, sommige asiels vangen schapen/geiten/pony's etc tijdelijk op
of bel de dierenambulance die halen hem als t goed is dan bij je op

en anders iemand zien te vinden met meerdere schapen die hem er wel bij wil hebben

[edit] lees in je andere topic dat je de politie+dierenbescherming al gebeld had, wat zeiden die?

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:36

Tja de dierenambulance hebben we idd al gebelt, en die heeft doorgebelt naar andere adressen, maar zij kon dus niks vinden.
En waarschijnlijk stikt dit schaap van de wormen (hij is zo licht dat je 'm zo op kunt tillen) en dat is heel erg besmettelijk voor andere schapen. Dus hij kan niet zo maar bij andere schapen komen te staan.
Ik kan het nog vragen bij de kinderboerderij waar ik stage loop, maar ik ben bang dat die ook niet echt iets met hem kunnen..

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:32

arm beestje
goed ontwormen dus, en hopen dat je dan tch een baasje kan vinden
of met de kinderboerderij afspreken dat je hem houd(als dat kan bij je) tot hij iig zn wormen kwijt is en dat hij dan daar heen mag ofzo

Anoniem

Re: Schaap gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:35

Heeft ze een oormerk in?
Ik heb wel een nummer van de AID waar ze de eigenaar aan de hand van het oormerk kunnen opsporen.

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 16:53

Heeft geen oormerk.. helemaal niets..

Hij staat nu bij een boer, die erg goed is voor dieren, we brachten hem en hij kon meteen in een lekkere ruime stal, waar lekker veel stro in lag. Maar ja, hij kan hem ook niet voor altijd houden, dus ik zal toch echt een baasje voor hem moeten zoeken

Mijn moeder heb ik al half overgehaald om hem te houden, maar mijn vader.. dat gaat niet lukken! (Die doet al moeilijk als ik een rat wil )
Bovendien heb ik ook niet zo'n zin in ruzie thuis door zo'n beest.
Ik wil voorkomen dat hij naar de slacht gaat, dat zal wel moeilijk worden want rammetjes zijn niks waard. Ze zijn overbodig want kunnen niet met elkaar gehouden worden. (Zijn er nog bokkers die belang hebben bij een schaap? )
Eventueel wil ik ook wel meebetalen voor een castratie en dat hij dan gewoon bij een kudde schapen mee kan lopen (rammen leveren meer wol op hoor.. )
tja Op dit moment heeft hij et dus wel goed, maar dat kan dus niet voor lang!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:59

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 17:07

Nee, ik geloof ook niet dat de boer doorheeft dat hij een schaap mist. Wat mij trouwens ook nog verteld is door iemand die schapen fokt is dat het beestje waarschijnlijk vol wormen zit en dat hij daarom achtergelaten is omdat hij anders de anderen besmet. Er zijn er zelfs bij die om deze redenen de oren afsnijden (zodat ze geen registratiekosten van de oren hoeven te betalen) en ze in de sloot dumpen...
Maar ik denk zelf dat de boer niet doorheeft dat hij er 1 achtergelaten heeft. Maar het komt in de krant te staan, en als er niemand op komt dagen dan zal ik een ander baasje voor hem moeten zoeken! (Waar ik eigenlijk al mee bezig ben..)

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:49

Misschien castreren en zelf houden? Won je in Nederland? Of in België? Ik heb zelf ook een gecastreerde ram, en das echt een schat, ik zou er wel 1 bijwillen. Dus kom maar op met waar je woont *gaat nu bij ouders zeuren*

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:53

Shoarma?

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:54

heeft hij een nummer in?

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:55

de meeste gemeentes hebben een schutstal, waar je gevonden vee heen kan brengen. even de politie bellen, die kan je er meer over vertellen

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 11:18

Haha de politie heb ik allng gebelt, maar die gare lui hier doen nooit wat. En van en schutstal is hier al helemaal geen sprake

Ik denk helaas dat het shoarma wordt ja..

Ik woon in Nederland, onderin Friesland. Het is wel en stukje rijden ja..

Ik denk dat het shoarma wordt ja..