Mijn hamster heeft een tumor :'(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mon666coeur

Mijn hamster heeft een tumor :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:03

Hallo allemaal,
ik wou vragen of iemand ervaring heeft met hamsters en tumoren want mijn hamster heeft een tumor nu, ik ben bij de DA geweest en die zeiden dat er niks meer aan te doen is en dat ik hem het beste in kan laten slapen wanneer die pijn krijgt.. Ik hou heel veel van haar en ik wil haar echt niet kwijt, weet iemand of er een andere oplossing is? En of ik d'r misschien kan laten opereren,, de tumor sit bij haar nek.

Alvast bedankt,,

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:28

Mij hamster had een tumor op haar buik, daar is ze ook aan overleden. Het ging heel snel, hij werd steeds groter tot hij niet groter kun en de huid openbarstte. Dus ik denk idd dat je hem die pijn moet besparen en hem moet inslapen.
Succes.

Mon666coeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 23:51

Oke dankjewel, ik ga dan maandag denk ik naar de dierenarts met m'n beste vriendin om haar in te laten slapen.. :'(

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:53

Sterkte meid! Bedenk maar dat het het beste is voor haar..........

Mon666coeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 00:01

Bedankt voor je lieve reactie.

_Christine

Re: Mijn hamster heeft een tumor :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:03

Mijn hamster had het ook en is ook binnen 1 week eraan dood gegaan (idd de huid ging helemaal open) Bespaar haar idd de pijn, veel sterkte ermee!! Want ook met een klein diertje kan je veel lol hebben

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:08

Erg veel succes ermee dan maandag.
Dit komt dan wel veel voor hè bij hamsters ?! Vreemd eigenlijk..

Mon666coeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 00:15

Ja ik vind het zoo erg niet leuk. En bedankt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:19

Opereren kan niet daar zijn ze te klein voor. Ze worden dan niet meer wakker uit de narcose. Ik weet hoe het is want ik ben ook wel eens een hamster kwijt geraakt aan een tumor. Ik weet niet hoe ze nu is of ze nog lekker levendig is en goed eet, dan zou ze het nog wel even vol kunnen houden maar als je merkt dat ze mager wordt en niet meer eet of drinkt en de tumor wordt echt groot dat moet je gewoon doen wat het beste voor haar is. Het lijkt me ook niet fijn als je met een beestje zit wat heel erg pijn lijdt. In ieder geval sterkte!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:23

Ik heb ook een hamster gehad met een tumor, echt vreselijk. Ik wens je erg veel sterkte.

Gerbenfroh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:34

Mijn hamster Pi had ook een tumor onder haar oog, dat was dus ontzettend pijnlijk en ik heb haar ook in laten slapen

Sterkte..

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:54

Ik heb heel lang geleden ook een hamster gehad, die had ook een tumor. De da zei dat hamsters dit vaak kregen omdat er zo veel mee door werd gefokt ofzo. Hij had een tumor aan zijn achterpootje. Hij is er uiteindelijk gewoon thuis in zijn kooitje aan dood gegaan, wat ook wel het beste voor hem was. Ik weet verder niet of opereren ofzo kan, maar wens je iig wel heel veel sterkte!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 10:06

Opereren kan wel maar is vaak erg pijnlijk. Bovendien is de narcose erg zwaar voor ze en het is een erg groot risico dat ze het niet overleven. Ook knagen ze vaak aan de hechtingen wat ook niet bevorderlijk is...

Sterkte met je beslissing. Ik zou hem in laten slapen als hij er echt last van gaat krijgen, niet als hij nog erg levendig is.