baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:16

Vandaag was er open dag bij onze school prinsentuin college te breda. In de kas was er een behendigheidwedstrijd. Ik deed mee met baika. Er deden er in totaal 30 honden aan mee.

We werden verdeeld in 2 groepen. 1 groep met kleine en jonge honden en de andere groep met de grotere honden.

Baika en ik deden mee met groep 1. Mijn 1e tijd was 1.36min. En de 2 ronde deed ik er 1.12min over. Ze 1e keer had ik haar los en de 2e keer deed ik haar maar vast. Want de rende over heen :mrgreen:

Toen kwam de prijs uitreiking. Baika en ik waren 2e van de 7 van de kleine hondjes. Dus we kregen een beker een medaille en een muizenmatje.

Vorige keer hadden we ook een medaille gewonnen.
Baika was de jongste deelneemster. Dus ik vind het erg snap van mijn hondje. Ze is nu echt dood moe.

Er deden ook border collies an mee met wedstrijdervaring. en die waren echt mega snel. Niet echt eerlijk :mrgreen:

vorige keer met haar medaille. Ben wel heel zlieig
AfbeeldingAfbeelding

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:00

Snap werkelijk waar niet dat je het hier neer durft te zetten...

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:02

hoezo niet .

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:02

hebben we iets gemist?

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:02

hoezo mag ik dit hier niet weg gezeten

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:07

Hondje is nog veel te jong om behendigheid te doen volgens mij.
Voor een wannabe-dierverzorgster, doe jij rare dingen.
Laatst met die cavia's en nu dit weer. Waar zit je gezond verstand?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:09

Billy schreef:
Hondje is nog veel te jong om behendigheid te doen volgens mij.
Voor een wannabe-dierverzorgster, doe jij rare dingen.
Laatst met die cavia's en nu dit weer. Waar zit je gezond verstand?

Klopt, ze traint met de pup al vanaf 4/5 maanden behendigheid. En TROTS dat ze is

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:10

Wow bokt gaat meteen in de aanval!! Maar je hond ziet er wel wat jong uit idd voor behendigheidswestrijden, ik had met mijn hond iig niet meegedaan op zo een jonge leeftijd.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:12

okee het gezeik begint al weer. fijn hoor zo'n leuk gezellig forum....not.

Maarja jullie willen niet mijn kant van het verhaal horen. Jullie gaan gelijk in de aanval. Zonder dat jullie mij of de hond kennen
Laatst bijgewerkt door miekelover op 28-01-06 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:12

Als ik het rechtervoorpootje zo zie op de foto's, lijkt me dat het hondje aardig overbelast is. Ben benieuwd hoe oud ze wordt, want op deze manier slijt ze veel te hard.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:13

En check hoe dat dier uit d'r ogen kijkt...Niet happy als je het mij vraagt!

ThePast03

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:13

Hoe oud is jouw hond en vanaf welke leeftijd was de klasse speciaal voor jonge honden? En hoe oud was ze bij die eerste wedstrijd?
Kon iedereen hier zomaar aan meedoen?

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:14

miekelover schreef:

Maarja jullie willen niet mijn kant van het verhaal horen. Jullie gaan gelijk in de aanval. Zonder dat jullie mij of de hond kennen

Je zal het vast niet gelofen hoor maar dit word voor jullie eigen bestwil gezegd of nouja voor jouw hond, het is wel beter iig als je luisterd naar wat er word gezegd want jouw hond is echt té jong voor behendigheid.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:14

miekelover schreef:

Jawel, ik ben heel benieuwd! Alleen ken ik die versie al volgens mij, want jouw hondentrainster vind het kennelijk geen probleem.
Waarom vraag je niet eens bij andere hondenscholen, hoe het daar zit, en wat voor eisen ze daar stellen? Vraag het eens aan een paar DA's? Kan geen kwaad toch?
Dan kun je misschien zelf je conclusies trekken, en inzien dat je hondentrainster het misschien fout heeft?

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:15

MMaxje schreef:
En check hoe dat dier uit d'r ogen kijkt...Niet happy als je het mij vraagt!

Alsof ze moet huilen..

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:17

Dit is gewoon een onderlinge wedstrijd van school dat werd gehouden met de open dag. Je kan je zo opgeven als je op die school zit. Wij krijgen ook les met honden training,behendigheid en fly-ball.

Baika is nu 8 maanden. Ze we krijgen les van een vrouw die zelf ook een goede trainingschool heeft

Op die foto zit ze msischien ongelukkig maar ze heeft erg duidelijk lol in.En ik ga niet tot het einde dood. tot dat mijn hond neer valt. Nee ik stop als het goed gaat. En jullie denken dat ik 24/7 dagen train.

Kom gewoon eens gezellig een dagje kijken en kom dan oordelen.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:19

Het hondje kan de druk niet aan als ik dit zo zie. Vind het erg jammer, want ik vind het een leuk hondje.
Anouk, je weet toch dat honden geen trappen mogen lopen voor ze een jaar oud zijn? Denk je niet dat over hindernissen springen niet een minstens net zo grote belasting is voor de gewrichten van de hond?
Zie jij niet aan je hondje dat ze dit eigenlijk nog helemaal niet aankan?
En als een hondje van 8 maanden doodmoe is, heb je haar toch overbelast

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:19

neej idd. de ts is niet slim bezig.
Bij de meeste honden trainingen moet je hond ook een bepaalde leeftijd hebben ...
me moeder is honder trainster geweest.
Mijn hond is nu 3 jaar en als ik jarig ben geweest ga ik eerst nog 1 diploma halen en dan mag ik pas behendigheid gaan doen.
Nou is 3 jaar wel laat beter laat dan te vroeg maar deze hond ziet er echt veel te jong uit.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:20

die foto is van de vorige open dag

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:21

Wat een gezeur zeg.. er zijn zelf speciale dingen voor puppy's ze houden er best wel rekening mee en als zo'n hond het niet leuk vind werkt ie zo niet meer mee..

ThePast03

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:22

Op de officiele agility wedstrijden hoef je echt niet aan te komen met een hond die jonger is dan een jaar.
Daar hoef je ook niet aan te komen met aanlijnen.

Een hond echt behendigheidstraining geven op een leeftijd van 4/5 maanden is pure dierenbeulerij.
Je hebt waarschijnlijk geen idee wat je je hond aandoet.

Kijk eens naar de foto's op deze pagina:
http://www.mouwen.nl/agility/belastingb ... lnl02.html
En dit zijn volwassen goed getrainde agility honden!!

Op de manier zoals jij bezig bent belast je je hond nog vele malen erger en dan heb je het ook nog eens over een hond die niet volwassen is.

Ik heb geen goed woord over voor de hondenclub waar je traint en voor je instructrice. Is die instructrice wel gediplomeerd en zo ja waar heeft ze dat diploma behaald?

Ik heb zelf de opleiding gevolgd voor agility instructrice bij Cynophilia en daar leer je echt niet zulke hond onvriendelijke dingen. Integendeel.

Als je hond later atrose of nog ergere dingen gaat krijgen weet je wie de schuldige is. Dat ben je dan dus helemaal zelf!

8 maanden is al veel te jong om zelfs nog maar te trainen, laat staan wedstrijdjes lopen. Ik wil niet eens meer weten hoe oud de hond was op zijn eerste wedstrijdje.
En het maakt niet uit dat je het niet 24/7 doet. Iedere keer dat je het doet is er een keer teveel!
Arme hond.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:22

Des te erger.
Ik mocht met mijn Jack Russell pas behendigheid gaan doen toen ze ruim een jaar was, en dat is toch nog een veel kleiner en compacter hondje dan een Friese Stabij.
Dus als je heel verstandig bent, stop je nu eerst met de behendigheid tot ze zeker anderhalf is, en hou je het lekker bij wandelen. Misschien dat de schade dan nog beperkt kan blijven.

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 19:23

ik zeg toch. Kom gezellig een dagje langs op school. Pak een stoel neem een bakje koffie

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:23

Farouche schreef:
Wat een gezeur zeg.. er zijn zelf speciale dingen voor puppy's ze houden er best wel rekening mee en als zo'n hond het niet leuk vind werkt ie zo niet meer mee..

Puppenen kennen geen maat, die zijn zo enthousiast, dat ze voor je willen werken tot ze er bij neervallen.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:23

Ik zou het ook zeker afraden om met een hond van die leeftijd behnendigheid te doen.
Wel vind ik het een beetje onzin dat de bokkers hier beginnen over hoe zielig de hond kijkt. Dit is een beetje menselijk gezien, als je het mij vraagt. Het is een hónd. Onze hond kan ook erg zielig kijken en dat wil dan niet zeggen dat hij zich niet happy voelt.