Chemokuur bj honden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Chemokuur bj honden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 11:00

Wie kan mij hier iets over vertellen?

De hond van de eigenaren van mijn verzorgpony's blijkt leukemie te hebben. Nu geef ik heel veel om dat beestje, ik heb hem altijd om me heen, zie hem toch zo'n 4 à 5 keer per week. Ga ermee wandelen, spelen, het is een schat.

En nu heeft hij leukemie. Vreselijk, iedereen is er door van slag. Ze zijn naar Utrecht geweest om de mogelijkheden te bespreken, en hij krijgt een chemokuur. Het moet gedurende een half jaar, als het goed is 1 keer per maand, misschien vaker. Maandag moet hij al om 8 uur aanwezig zijn, en de hele dag blijven. Wat een ramp zal dat worden, hij kan zo moeilijk zonder vertrouwde mensen om hem heen.

Maar goed, wie kan mij wat vertellen over de chemo? Hoe gaat het in zijn werk, wordt hij er erg ziek van? Ik hoorde al dat de overlevingskansen 33 % waren...best veel.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:42

toen mijn hond een paar jaar geleden een dodelijke vorm van kanker kreeg,ben ik ook naar utrecht geweest,de overlevings kans was na 2 jaar nog geen 12 procent,en dat was alle vormen van kanker bij elkaar,dus niet eens de vorm die hij had...

daarnaast konden honden er erg ziek van worden,en dan zat er een dag met infusen enz aan vast...

ik had een grote hond en de kosten kwamen toen op zo'n 3000 gulden zonder nog de reiskosten en evt de kosten als de hond ziek zou worden...

ik had echt voor 1000% mijn hond bij mij willen houden,maar ik vond dat het percentage kans dat hij beter zou worden te klein...

en heb toen de beslissing genomen om hem medicijnen te geven waardoor hij de weken dat hij nog zou leven ,het zo prettig mogelijk te maken....

6 weken nadat ik in utrecht ben geweest heb ik hem moeten laten inslapen...

ook mijn dierenarts raadde het in de tijd af,omdat alles nog te experimenteel was...snik...

Chely

Re: Chemokuur bj honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:26

de hond bij mijn oude rijpaard had leukemie, hij heeft 2x bestraling gekregen en is daar niet ziek van geworden. Geen haaruitval of iets dergelijks.

De behandelingen waren wel erg duur. Uiteindelijk is hij verkeerd gevallen en hebben ze hem in moeten slapen

*het was een newfoundlander*