Het is toch te ziek voor woorden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Het is toch te ziek voor woorden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 20:47

Ik loop dus stage in een dierenasiel. Welke doet er verder niet toe, maar laatst was er een leuke jack russel pup van 5 a 6 maanden geplaatst. Deze Jack was heel erg intilligent en leerde snel. Op het begin toen die net hier was wat fel, maar dat ging al snel beter.
Dus hij was geplaatst bij mensen. Een paar dagen later kwamen ze bij ons met het verhaal dat hij de dierenarts had aangevallen. Dit vonden wij dan ook erg raar gedrag, maar hij was al wat aan het grommen en heeft hem nog bij zijn nek gepakt. Tjah het is en blijft een jack russel. Verder konden zij zelf alles met hem hij leerde snel zit, blijf etc. Verder geen problemen. Echter gingen ze diezelfde avond nog naar een gedragstherapeut met het hondje. De volgende avond kregen we telefoon van haar zus vanuit Australie, de jack was ingeslapen.
De gedragstherapeut had lopen vertellen dat het niks was en een tikkende tijdbom en dat er niks aan te doen was en beter dood af was. Nou vraag ik je? Dat beestje is net geplaatst is er nog maar 1 a 2 dagen en is 5 maand jong. Hij valt de dierenarts aan waarschijnlijk om een reden en hopla dood. Ook zonder het met ons te overleggen? Zo'n hondje kost verder 85 euro en dat krijgen ze terug als ze hem terug brachten, maar nu hebben ze hem en dus afgemaakt en DA kosten etc.

Op het asiel zijn we uiteraard allemaal woest om deze omgang met dit hondje, want dit is toch niet normaal voor een hele leuke 5 maanden oude Jack?

Ow ja als er nog mensen Chinchila's of degoes zoeken we zoeken nog een goed tehuis ervoor. (Ook hebben we katten, honden, konijnen, muisjes en een cavia)

Jade91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:49

Onze hond gromt nu nog steeds , een labrador van 3 JaartJes Oud,, Daar gaan wij hem dus ECHTNIET voor laten in slapen hoor HALLO zo dom zen wij nou ok wiir nie!!

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:52

Breezer/msn taal is niet toegstaan jaro_lover

Dit vind ik echt niet kunnen Wat er wel allemaal niet gebeurt met dieren!

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:53

Jeetje dat snap je toch echt niet...
Echt niet te begrijpen

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:02

Ooh dat vind ik wel heel erg zeg, mijn hond kruising jack bijt ook de dierenarts maar ik ga hem ook niet inslapen daarvoor dat vind ik echt raar datze dat hebben laten doen, ook dat die gedragstherapeut dat zei vind ik raar.

andor

Re: Het is toch te ziek voor woorden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:07

Dit vind ik nou ook niet kunnen hoor!!
Die mensen weten gewoon niets van honden.
Dit verhaal is echt om....... GRRRRRR... (moet zich heel erg inhouden om niet uit haar slof te schieten, zit ondertussen wel te koken van woedde achter haar computer )

Ze zouden die mensen als ze iets deden dat niet mochten af moeten laten maken.

Ze hadden hem anders ook een muilkorfje om kunnen doen naar of bij de dierenarts.

Citroen schreef:
echt raar datze dat hebben laten doen, ook dat die gedragstherapeut dat zei vind ik raar.

Daar ben ik het ook mee eens. Een gedragstherapeut dit ik ken (waar ik ook de cursus Kynologisch instructeur bij heb gedaan) zou dit nooit maar dan ook nooit voorstellen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:03

Hadden ze dat niet eerst met het asiel moeten overleggen?
Of stond dat niet in de voorwaarden?

Ik ken trouwens wel meer GT die niet zo gecharmeerd van Jack Russells zijn, dit om het gedrag en karakter van deze hondjes.
Vooral als ze niet genoeg aandacht en afleiding krijgen, geen goede socillisatie en opvoeding (ach, het is maar een klein hondje...)

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:12

Mijn kruising Jack Russell heeft ook een gebruiksaanwijzing. Ik weet gewoon dat ik hem niet door kinderen moet laten aaien. Daar hou je dan toch rekening mee? Als zoiets teveel moeite is, of gewoon niet mogelijk, dan breng je hem toch gewoon terug, in plaats van hem meteen in te laten slapen? Sommige mensen verdienen geen dieren...

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:14

Sommige mensen...... te triest voor woorden....

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:14

Niet normaal.
Had hem dan gewoon terug gebracht. Waren ze ook weer €85,- rijker geweest.
Nee, zulke mensen verdienen geen dieren.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:50

triest weer....( mijn da vind mijn jackies geweldig.. )

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:00

Daarom vind ik dat dierenasiels betere/strengere voorwaarden moeten maken om uberhaupt een dier te kunnen plaatsen. Mensen doen maar tegenwoordig. Nemen een beest komen erachter dat beestje eigenlijk niet in hun leven past en dan? gewoon wegdoen?, laten inslapen nu dus zelfs? en wat dacht je van gewoon de deur uitzetten! Landelijk zou hier eens aandacht voor moeten komen. Iedere imbiecil kan aan een dier komen en vervolgens ook weer wegdoen. Er zouden net als bv in Amerika straffen moeten komen voor dit soort dingen net als voor dierenmishandeling!

Daarnaast zouden DA moeten controleren als een dier geplaats wordt ergens. Ik weet dat dit vaak juist moeilijk is daar er veel vrijwilligers ook werken.

Faniek dit is geen aanval naar jou hoor? Maar ik lucht even mijn hart. Dit soort dingen maken mij furieus!!!!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:06

baroen schreef:
triest weer....( mijn da vind mijn jackies geweldig.. )

Mijn DA ook.

Ik wat minder met mijn eerste jack.
(was overigens heel logisch dat ze me beet)
Die had een verstopping in de darmen.
Was al geopereerd en 6 weken later nog ziek. (we waren al minimaal 20x geweest)
De DA voor de 100ste x voelen aan haar buikje.
Ik had haar vast en HAP!
Deed me wel ff pijn, maar mijn pijn was niks vergleken met haar pijn.
Ze deed het niet met opzet.
Ze had gewoon heel erg veel pijn.
Een duidelijke reden dus.
Verder had ze NOOIT een vlieg kwaad gedaan.
Ze is trouwens helaas wel overleden aan de verstopping.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:22

ach ja daantjuh...in pijn of in stress kan een hond van zich af bijten... als dat al een reden is tot inslapen?

vind het alleen wel grappig te lezen dat men met jackies dit kent.. alleen wanneer men mijn jacks pijn doet, of wanneer ze echt pijn hebben reageren ze.. en nog niet eens met direct bijten.....

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:29

baroen schreef:

ach ja daantjuh...in pijn of in stress kan een hond van zich af bijten... als dat al een reden is tot inslapen?

vind het alleen wel grappig te lezen dat men met jackies dit kent.. alleen wanneer men mijn jacks pijn doet, of wanneer ze echt pijn hebben reageren ze.. en nog niet eens met direct bijten.....

Nee, maar dat hoor je me toch ook nergens zeggen?
Het was juist volkomen begrijpelijk. (dat ie van zich af hapte)
Dat beestje was ziek en was het zat.
Spuugzat.
We hebben m niet in laten slapen hoor.
Ze hebben m nog een x proberen te opereren.
Blokkade was toen weg.
maar helaas heeft ze toen de nacht niet gehaald.

En echt normaal nee geen enkel beest van mij bijt.

Maar Dutshey.. dat was meer dan logisch.
Ze had gewoon heeeeeel erg veel pijn.
En die DA zat voor de 100ste x in die buik te knijpen waar al een operatiesnee inzat die nog niet genezen was en een blokkade.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:38

ja ik snap je, mijn ; ach ja daantjuh: was meer bedoeld van pff je weet toch hoe het gaat.. men neemt weinig moeite en kijkt niet verder

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 04:40

Ooh oke..
Dan snap ik jou ook!
Haha
Het is al laat he?
Of nou ja vroeg!

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 05:04

daantjuhhh schreef:
Ooh oke..
Dan snap ik jou ook!
Haha
Het is al laat he?
Of nou ja vroeg!

vroeg ondertussen

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 06:48

Ze hadden hem zo mogen brengen....

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:12

Arme hond, uit angst alleen maar naar de dierenarts gegromd en dan al afgemaakt? Terwijl het thuis wel goed ging? Belachelijk. Ben wel benieuwd wie die therapeut is, DAAR zou ik wel eens wat meer van willen horen. Kan het asiel daar niet om vragen?

Lysette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:32

Mork schreef:
Daarom vind ik dat dierenasiels betere/strengere voorwaarden moeten maken om uberhaupt een dier te kunnen plaatsen. Mensen doen maar tegenwoordig. Nemen een beest komen erachter dat beestje eigenlijk niet in hun leven past en dan? gewoon wegdoen?, laten inslapen nu dus zelfs? en wat dacht je van gewoon de deur uitzetten! Landelijk zou hier eens aandacht voor moeten komen. Iedere imbiecil kan aan een dier komen en vervolgens ook weer wegdoen. Er zouden net als bv in Amerika straffen moeten komen voor dit soort dingen net als voor dierenmishandeling!

Daarnaast zouden DA moeten controleren als een dier geplaats wordt ergens. Ik weet dat dit vaak juist moeilijk is daar er veel vrijwilligers ook werken.

Faniek dit is geen aanval naar jou hoor? Maar ik lucht even mijn hart. Dit soort dingen maken mij furieus!!!!!

Ik denk niet dat deze mensen heel ondoordacht bezig zijn geweest. Maar misschien was het hun eerste hondje en dan gaan ze snel af op wat een gedragstherapeut zegt. Die heeft er immers verstand van, denken ze. Maar als ze heel onbezonnen waren geweest hadden ze er, lijkt mij, niet meteen iemand bijgehaald. Vind ik meer een teken dat ze het heel graag heel goed willen doen maar nu door een verkeerd advies het helemaal mis is gegaan

Ik heb trouwens controle gehad hier thuis vanuit het dierenasiel

Biepmiep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 09:41

Daarom vind ik dat die peut ook veel te verantwoorden heeft.

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 13:14

@ Mork
Bij ons krijgen ze ook niet zomaar een hond mee. Eerst word er wel goed gepraat ook over thuissituatie, qua tijd etc. Ook word er nacontrole gedaan en komt er iemand bij de mensen thuis staat ook in de voorwaarden.

Beestje heeft dus niet alleen gegromd, maar ook aangevallen, maar nog geen rijden om het beestje af te maken en dan hebben ze niet eens zelf gebeld, maar haar zus uit Australie. Ik ben er nog steeds zo kwaad over dat beestje was zo leuk.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:52

!#$@$ EN DAT NOEMT ZICHZELF EEN DIERENVRIEND? mijn konijn gromde aan het begin ook, voel je hand aan etc. Nu eenschat van een konijn,m doet niks verkeerds... even de tijd nemen enhet gaat zo weer beter! heel triest dat zulke mensen dat doen!

_Luziream

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:23

Faniek schreef:
@ Mork
Bij ons krijgen ze ook niet zomaar een hond mee. Eerst word er wel goed gepraat ook over thuissituatie, qua tijd etc. Ook word er nacontrole gedaan en komt er iemand bij de mensen thuis staat ook in de voorwaarden.

Beestje heeft dus niet alleen gegromd, maar ook aangevallen, maar nog geen rijden om het beestje af te maken en dan hebben ze niet eens zelf gebeld, maar haar zus uit Australie. Ik ben er nog steeds zo kwaad over dat beestje was zo leuk.

Ik weet dat het vaak gebeurt maar ik vind het toch raar dat die mensen niet eerst jullie benaderd hebben en maar naar een gedragstherapeut gaan. Klinkt bij mij in de oren als onzin en onwetendheid dus dan is de screening niet voldoende vanuit het asiel. Mensen zouden verplicht moeten worden om vooral in het eerste jaar te contacten met jullie.