vlees voeren .....aggressief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

freaky

vlees voeren .....aggressief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 18:13

Hai,

Ik wil graag mijn hond ook vlees gaan voeren naast zijn brokken. Nu hoor ik van alle kanten dat je hond daar ook aggressief van kan worden. Dit door het eten van rood vlees en het proeven van bloed.

Kan iemand mij hier meer over vertellen of heeft iemand hier ervaring mee?

Het schijnt zelfs ooit bij Martin Gaus op tv te zijn geweest dat je vooral de Mastif geen vlees moet voeren. Laat die van mij nou net familie zijn van de mastif.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:18

Agressief? Daar heb ik nog nooit van gehord eerlijk gezegd, onze hond (herder) krijgt wel rodi (soort hamburgers zeg maar) maar vers vlees nog nooit geprobeert.. Ben benieuwd naar de antwoorden

Anoniem

Re: vlees voeren .....aggressief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:18

Lijkt me een broodje aap verhaal hoor.Ik heb in het asiel gewerkt en daar kregen de honden geregeld vers vlees.Thuis krijgen mijn honden het ook en ik moet zeggen mijn york valt mannen aan .maar of dat met het vlees te maken heeft betwijfel ik.Wat ook lekker voor ze is ,is verse pens van die grote lappen die kan je bij ons op het slachthuis krijgen.

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:20

Mijn hond krijgt wel rund, kalkoen, varkens gewoon uit Pedigree verpakking Als dat ook onder vlees thuis hoord, worden ze er volgens mij niet agressief van!

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:54

Dat is inderdaad grote onzin. Honden zijn van nature vleeseters dus vers vlees naast je brokken kan totaal geen kwaad. Zolang je je handen niet in z'n voerbakje legt terwijl hij z'n vlees eet lijkt mij dat er weinig kan gebeuren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:26

dat is inderdaad een onzin verhaal en is verzonnen door mensen die gewoon niet willen dat je je hond vers vlees geeft...

mijn hond ging altijd alleen maar brommen als je aan haar kauwstokje kwam, maar met een lekker stukje vblees kon ik bij wijze van zo mee eten!

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:29

Anna-Jelly schreef:
Agressief? Daar heb ik nog nooit van gehord eerlijk gezegd, onze hond (herder) krijgt wel rodi (soort hamburgers zeg maar) maar vers vlees nog nooit geprobeert.. Ben benieuwd naar de antwoorden

Rodi is versvlees;)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:29

Ohja, en ze worden er niet agressief van.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:48

dan zou ik al lang en breed hier opgegeten moeten zijn.....

mijn honden zijn opgevoed met vers vlees,en eten ook de ballen als er een hengst gecastreerd wordt,en likken dat bloed evt ook op...

maar nee,ze zijn allemaal nog even lief..

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:04

Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze van vers vlees agressief worden, mijn hond krijgt het ook en hij is niet agressief hoor

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:18

MMaxje schreef:
Anna-Jelly schreef:

Rodi is versvlees;)

Ja maar dat is niet zoals een verse biefstuk, zij heeft het over het bloed wat ze proeven o.i.d.
Zo bedoel ik het

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:23

Ik eet ook iedere week rood vlees, maar ik wordt er toch ook niet agressief van ?

broodje aap verhaal dus.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:26

Dat is een fabel die je naar het rijk der schimmen mag verwijzen .
Nee, het is grote onzin dus.

Mijn honden krijgen ook vers vlees (kant en klaar zoals Rodi en Carnibest en zelf samengesteld) en geen verandering naar bloeddorstige monsters vernomen hoor .
Het is op vele manieren gezonder dan de hap-slik-weg brokken.
Hier in huis kom je dan ook geen brokken meer tegen, wel een diepvries met hondeneten .
Daarbij ligt het aan de opvoeding van de hond of je aan zijn etensbak mag komen, of er nou vlees in ligt of brok.

Melshet, varkensvlees wordt afgeraden te voeren ivm de kans op de ziekte van Aujeszky.
Daarbij kun je brokken niet vergelijken met vlees, iig niet zoals het hier bedoeld wordt. Het beetje vlees (en dan vast vooral organen) dat nog in brok zit is dood verhit waarop er weer dingen worden toegevoegd om dat weer op te heffen. Ook blikvoer ed kun je niet vergelijken met vers vlees.

Freaky, voordat je zelf gaat samenstellen zou ik mij wel eerst wat meer verdiepen daarin, maar je kunt het ook zo kant en klaar uit de dierenwinkel (of bij een verkooppunt) vandaan halen, je kunt sommige merken tegenwoordig zelfs in de supermarkt vinden.
Let bij een KVV er wel op of het een compleet of een aanvullend voer is.

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 21:35

Anna-Jelly schreef:

MMaxje schreef:
Rodi is versvlees;)

Anna-Jelly schreef:
Ja maar dat is niet zoals een verse biefstuk, zij heeft het over het bloed wat ze proeven o.i.d.
Zo bedoel ik het

Maar KVV wordt ook onder vers vlees geschaard, alleen is het dan kant en klaar en hoef je het dus niet meer zelf samen te stellen.
Als je dat goed laat ontdooien zul je ook zien dat er rood sap (bloed) vanaf komt.
Biefstuk eten wij trouwens zelf op American Filét is lekkerrr
De honden doen het op wat goedkoper vlees (zoals een riblapje, kip, vis ed) ook wel goed op .

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:13

Worden ze echt niet agressief van hoor!!!!

Gewoon lekker geven des te liever vindt ie je!!!

Natasja31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:21

Hier barfen ze alle 3 en nog nooit geen problemen gehad hoor.
Ze worden er echt niet agressief van.
Dus ik zou zeggen,lekker vlees geven

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 10:19

Ik had al zo mijn vraagtekens bij wat ik hoorde. Maar ik was toch benieuwd of meer mensen van dit 'verhaal' hadden gehoord. Nou ik a lekker vlees voeren en dan zien we wel of hij een bloeddorstig monster wordt