HELP probleem met konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tubby4

HELP probleem met konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 17:10

hoi ik heb 2 konijntjes ze zitte nog bij elkaar in een hok alleen een konijn speelt een beetje de baas.
dus zei eet als eerst dus ze krijgt de lekker dingen en ze hapt in me ander konijn dus in het hok liggen grijsen haren (ze is namelijk grijs).
ze hebben een buiten hok plzzzz weet iemand wat ik moet doen ???
(p.s ze kunnen ook lief zijn met elkaar)

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:17

dat is heel normaal dat de dominante als eerst te eten krijgt. je kan het oplossen door twee voerbakjes te nemen aan twee zijdes van het hok zodat ze niet te dicht in elkaars buurt komen

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 20:27

inderdaad zoals gezegd 2 voerbakjes neerzetten, en telkens als je iets lekkers geeft dit in 2en verdelen, dus niet bijvoorbeeld in peentje maar 2 enz. Kijk ook even naar het geslacht, mochten het 2 rammen (mannetjes) zijn dan kun je ook de dominante laten castreren, waardoor hij wat rustiger zal worden.

_Spooky_

Re: HELP probleem met konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:17

Is heel normaal.....inderdaad twee bakjes zo ver mogelijk bij elkaar vandaan, en twee drinkflesjes idem dito....

tubby4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 14:14

okey dankje

Marloez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:03

Ik weet niet of ze jong zijn? De meeste konijnen kunnen namelijk als ze klein zijn nog wel bijelkaar, maar als zeouder worden wordt het meestal vechten! Vooral 2 rammetjes. Hier moet je wel mee oppassen, want die gevechten gaan er niet bepaald zachtzinnig aan toe

caspertjuh

Re: HELP probleem met konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:07

ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen heb ik ze appart gezet in ieder zijn eigen hokje.
Waren eerst ook de beste maatjes maar zomaar ineens op een dag was het flink ruzie.
Het is altijd wat met die konijnen