Voor bijna een uur zijn we aan het zoeken geweest. Politie, dierenambulance, avis alles gewaarschuwd. Twee mensen te voet door de buurt heen zoeken en roepen, ik op m'n fiets zoeken en een vriend van mij(met een politie scanner) meeluisteren.
Ik denk dat ik iedereen met een hond heb aangesproken of ze mijn zwartje gezien hadden. Een hoop over en weer gebel van iedereen en ik hebhalf den haag door gefietst. Vervolgens een belletje, dat er op de politiescanner werd gemeld dat er een grote zwarte hond in de richting van het malieveld rende.
Ik zette het op ene fietsen en zag daar ene grote zwarte hond met een airedale terriër spelen voor een politie busje. Ik riep ene keer z'n naam en hij kwam op me af gestiefd.
Uiteindelijk was het de andere hond die hem ving omdat hij daar op af ging. Omdat ze aan het spelen waren bleven ze bij elkaar.
Even gewacht op het lijntje en toen weer veilig naar huis gefietst met hem.
Thuis gekomen heb ik hem eens even haarfijn uitgelegd dat hij niet buiten mag lopen en de deur op slot gedraait...daar was hij het niet mee eens

Wonder boven wonder...hij had geen schrammetje terwijl hij over drukke wegen is gerend en alles. Misschien toch de beste naam gegeven Gato betekend poes in het spaans...en katten hebben 9 levens he