Wat te doen met mijn poes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Wat te doen met mijn poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:00

Mijn poes Belle (11 maand) moet verplicht binnenblijven omdat ze doof is. Naar buiten gaan zou echt veel te gevaarlijk zijn voor haar.
Maar ze heeft echt het karakter van een buitenkat...Ze langzamerhand breekt ze de hele toko af omdat ze echt heel druk is. Ze hebben echt veel speeltjes en ongein, maar ze haalt alleen maar kattekwaad uit. Gooit waterbakje om, rent dwars over tafel en neemt dus alles mee, en daarstraks heeft ze mijn 20 jaar oude spaarvarken omgegooid.
Ook begint ze de andere katten een beetje te terroriseren...

Uhhm, help?

Ylana

Re: Wat te doen met mijn poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:19

Is het niet mogelijk om een buiten ren te maken?

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:21

Mijn katten kunnen momenteel ook niet naar buiten omdat er een omleiding door onze straat ligt, het is dus veel te druk. Ze klieren de hele dag ik merk wel dat het beter gaat als ik ze een tijdje vermaak dus heb een aantal leuke speeltjes voor ze gekocht en dan speel ik als ik thuis kom even met ze dan kunnen ze hun energie kwijt.

Thats_Me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:21

Inderdaad dat zou wel een mooie oplossing zijn een buiten ren.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:22

en anders je hebt kattenriempjes dus dan kan je een stukje met haar gaan wandelen.. wat wij met mijn kat doen (die is niet doof hr) is dat we elke avond een rondje lopen (mijn vriend en ik) en als ik fluit komt me kat dus die loopt zo braaf mee..

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:26

Ja, ik heb een riempje en halsbandje, dus ze zou eventueel in de tuin kunnen. Maar de overgang van binnentemperatuur naar buiten (omdat ze dan niet echt kan rennen) lijkt me zo groot...

Buitenren is geen optie, want ik woon in een huurhuis, en heb op het moment niet de financiele middelen daarvoor...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:40

Tja, dan zit er denk ik niet anders op dan haar binnen te houden...
Heb je niet de mogelijkheid om een net te spannen over je tuin, zodat ze er niet uit kan?

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 14:44

Dat is wel een goeie! Het wordt dan niet de hele tuin, maar een deel. De ene kant is afgezet met een schutting, en de andere met coniferen, dus daar kan ze dan zo doorheen. Daar moet ik ff wat op verzinnen.

Maar zou het temperatuurverschil niet te groot zijn?

Evt zou ik mijn tuinhuisje kunnen ombouwen tot kattenkamer...maar die is niet verwarmd.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:00

Kan je niet een katteluik in je tuindeur plaatsen?
Kan ze zelf besluiten of ze naar buiten of binnen wil...

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 15:04

Nee mag niet...of ik moet er een hele nieuwe deur inzetten...

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:42

Die zet d'r vacht wel even op winterstand hoor. Onze poes kan en mag wel gewoon altijd naar buiten wanneer ze wil, en tegenwoordig gaat ze dan vaak na een rondje gelopen te hebben in het raamkozijn zitten. Ze wil dan nog niet naar binnen, maar blijft gewoon nog even turen! Als het echt koud is geweest en ze komt binnen lijkt ze wel 2x zo dik, dan heeft ze al haar haren 'uitstaan' zeg maar. Zou me dus om de kou niet al te druk maken, kat vind het waarschijnlijk alleen maar lekker om toch naar buiten te kunnen!