Tattoe in de oor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Tattoe in de oor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:51

Ik vroeg me af of deze nog steeds gegeven worden. Mijn hond heeft er namelijk geen. Of komt dat nu door de chip regeling dat er niet meer getekend wordt in de oortjes?
vroeg het me af

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:53

Volgens mij gebeurd het nog weinig, tegenwoordig worden ze inderdaad gechipt maar er zullen altijd (brood)fokkers bij zitten die het nog wel doen, dus garanderen dat het niet meer gebeurd kan ik niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:53

Ik denk wel dat je ze nog kan laten zetten als je dat zou willen. Maar het wordt niet veel meer gedaan. Het is niet verplicht meer volgens mij door de chip.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:56

okay dan weet ik het dank je wel. het viel me vanmorgen gewoon ineens op dat hij geen tattoe in z'n oor heeft.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:14

Mijn hond heeft dat ook niet, maar ook geen chip. Heb dus geen flauw benul van haar ouders/fokker o.i.d!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:18

er wordt al een aantal jaren niet meer getaoeeerd, maar gechipt door het raad van beheer,
wel wat mooier voor de kleine puppen, die van mij glide het uit net een tatoe zetten, en nu 1 prikje en voila

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 19:50

Volgens mij werden onze honden toen ze een tatoe kregen verdoofd. Maar ik weet het ook niet meer zeker. Was 5 of 6 toen.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 14:00

Anna-Jelly schreef:
Mijn hond heeft dat ook niet, maar ook geen chip. Heb dus geen flauw benul van haar ouders/fokker o.i.d!

volgens mij moeten ze wel een van beiden hebben vanwege identificatie. als hij kwijt raakt kun je op geen wijze bewijzen dat het jouw hond is.

Harvumi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:36

Chippen is volgens mij nog niet verplicht. Ik moest het wel doen ivm landelijk wedstrijden en wedstrijden in België. En als het goed is moeten ze ook gechipt worden als ze geënt zijn voor hondsdolheid.

OemmiejO

Re: Tattoe in de oor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:06

Ik dacht dat het niet meer mocht.
Mn ene hond (9jaar) heeft er nog wel een, maar de andere (1,5jaar) niet.

Ze heeft wel een chip.

douschka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:32

In Nederland worden de honden met stamboom gechipt, dus geen tattoo meer sinds een aantal jaren. Zonder chip geen stamboom!
Sinds 1 januari 2006 is de chip ook in Belgie een optie, fokkers (van pups met stamboom) kunnen nu kiezen uit een chip, een tattoo of een chip én een tattoo... Dus zonder chip en/of tattoo geen stamboom!
Dit bij pups die op 1 januari 2006 of later geboren zijn

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:52

Mijn hond gilde het uit met de chip, ik schrok zelf ook toen ik zag wat voor een dikke naald dat is..
Maar mijn hond heeft ook geen tattoe.

Toess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:33

Woogy schreef:
Anna-Jelly schreef:

volgens mij moeten ze wel een van beiden hebben vanwege identificatie. als hij kwijt raakt kun je op geen wijze bewijzen dat het jouw hond is.

Mja ze moeten alleen haar poten nog even nakijken op een chip, maar mijn vader zegt dat ik laks ben, maar ondertussen hebben we de hond al aantal maanden en is ze nog niet gechipt
We hebben niks bij haar gekregen, ook geen entingsboekje, ze is gelukkig wel al opnieuw ge-ent... Nu de chip nog

ceciel92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:37

een chip is verplicht als je je hond bij een fokker hebt gekocht.
alleen in duitsland is de 'oortattoe' nog verplicht.
in nederland hoeft het niet meer dus kom je ze ook neit meer tegen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 13:24

mijn hond is absoluut geen rashon en kom uit spanje. maar heeft wel een chip...even de boel wat meer verwarren

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:33

mijn ouwe hond komt uit het asiel en kreeg een tattoo toen ik hem net had. moest daar voor terug komen. dat is nu 10 jaar geleden ofzo.
mijn jonge hond heeft geen stamboom heb hem in belgie gekocht bij een fokken maar had wel een chip.
tattoeeren mag volgens mij niet meer in nederland alleen chippen

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-06 19:08

misschien maar eens aan de dierenarts vragen als ik daar hene ga met de grote haarbol

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:21

de tatto in de oor is er niet meer ( volgenmij ook afgeschaft ) omdat de chip er is en de chip altijd aftelezen in terwijl een tattoo vervaagt.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 19:32

een tattoo vervaagd idd. ik zie dat met mijn ouwe hond ook. de ene oor is nog te lezen maar aan de andere oor niet. volgens mij kunnen ze het wel lezen als je er een speciale lamp opzet, maar dat doen ze eigenlijk nooit omdat ze uitgaan van een chip als ze een dier vinden. dus geen chip istie als er geen tattoo zichtbaar is niet geregistreerd.