Kat in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CarmN

Kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:29

Hoi,
Bij ons komt zo af en toe een kat ongevraagd in huis.
Als het vies of warm is in huis, dan zet ik wel eens de deur open.
Vaak komt er dan zomaar een kat ons huis binnen lopen.
Dit is altijd dezelfde kat...
Is dit normaal? (lijkt me van niet)
En wat kan ik hier aan doen? (ik zit elke keer helemaal onder de witte haren en het hele huis ook)
Groetjes CarmN

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:39

Een plantespuit met water en haar dan ondersproeien als ze in huis komt. Onze kat neemt ook nog weleens ongevraagd vriendjes mee. Als onze kat dan weer naar buiten gaat blijft de kat achter in ons huis. Krijgt hij ook water over zich heen. Klinkt misschien erg zielig maar het helpt wel.

tante_trien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:40

mijn kat loopt ook altijd bij iedereen naar binnen en wij hebben regelmatig zijn dochter (is van de achterburen) op bezoek maar wij vinden dit niet erg ik weet niet wat je eraan kunt doen

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:44

Het gekke is dus dat wij zelf geen kat hebben ofzo. Hij komt echt zomaar binnen! Hij is altijd alleen, maar dat van die plantenspuit ga ik echt onthouden, want ik lijk nu zelf op een kat!

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 14:23

Mijn kat gaat ook overal naar binnen vind ie gezellig......... De buren spuiten hem inderdaad nat, schijnt te helpen (maar de kat vind van niet)

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:16

Geen hangjongere maar een hangkat

Plantenspuit zou inderdaad kunnen helpen.

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:28

Haha bij ons in dorp, is er een kat. En die gaat altijd de kledingwinkel binnen, en gaat daar op de stapel kleding slapen.

De verkoopsters vroegen al of ik die kat wou (ja ik kon het niet laten hem te aaien ) Maar die kat die slaapt in de kledingwinkel, op de kleding! En krijgt eten in de boekwinkel, want in de boekwinkel hebben ze zelf 2 katten

Die heeft het mooi geregeld

Woogy

Re: Kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:03

katten doen dit schijnbaar vrij vaak, heb er geen verklaring voor, denk dat ze zich dan veilig voelen ofzo?
Ik denk dat het beste wat je kunt doen is geen aandacht geven, niets te eten geven en gewoon gelijk de deur uit bonjouren

Freggel

Re: Kat in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:52

En als een plantenspuit niet werkt gewoon een emmer water klaarzetten. Werkt meestal veel doeltreffender. Zou ik hem wel nat gooien als hij nog buiten loopt .

Mijn kat komt eigenlijk nooit in vreemde huizen, behalve bij een van de buren. Maar hoe dat komt geen idee. Ze is in 5 jaar tijd maar 2 keer bij vreemden naar binnen gegaan (tenminste waar ik vanaf weet). Terwijl ze toch mogelijkheden genoeg krijgt.