gerbil en konijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie_1986

gerbil en konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:32

Halloo,

Ik heb 2 gerbils (woestijnratjes). Ze hebben 2 kooien en kunnen via zo'n buizenstelsel naar de andere kooi. Nu wilde ik ook graag een konijn nemen en die in de grote kooi doen. De ratjes kunnen daar ook komen door het buizenstelsel. Denk je dat dat goed zal gaan?

Gr leonie

Noukje

Re: gerbil en konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:37

Ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij geen gezonde combinatie!

Misschien aan een dierenwinkel vragen?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:38

Ik heb gerbils gehad en konijnen, maar nooit tegelijk. Lijkt me niet de meest ideale combinatie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:42

Nee dat gaat niet goed. Zijn gerbils te aggressief voor.

Essiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:47

Ik ook konijnen en gerbils maar de gerbils zitten samen in een hok maar die konijnen passen er niet eens in.. en dat lijkt me ook niet echt goed gaan... want Gerbils zijn erg agressief en zijn vleeseters dus..

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 11:49

aaahhh..dan ist dag konijntje! ben blij da k het even gevraagd heb

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:55

Gerbil's heb ik nooit gehad maar wel een degoe en die heb ik ook bij mijn konijn in gedaan toen de andere degoe dood was gedaan. Het werden dikke vrienden. Het konijn gromde soms wel als die het zat was maar de degoe sliep altijd boven op het konijn tussen de oren.
Ik heb ook raten gehad en die liepen ook wel is gelijk los met het konijn maar die heb ik nooit bij elkaar in 1 kooi gehad omdat de ratten en het konijn elkaar aan vlogen. Ik heb ook wel is van kennisen gehoord dat een rat een oor van een konijn heeft afgebeten. Dat is bij mij gelukkig nooit gebeurt maar de ratten beten het konijn wel.
Het ligt er dus aan of gerbil's meer als ratten zijn of als een degoe. Maar met de degoe ging het echt heel erg goed en met de ratten dus helemaal niet.

Je zou het dus kunnen proberen maar dan moet je ze wel kenis laten maken in een neutrale omgeving en je kunt dan het beste een jong konijn nemen. Let er wel op dat hij het konijn wel genoeg ruimte moet hebben (ik weet niet hoe groot het gerbil hok is?)
En wees er bij als je ze bij elkaar ze laat ze eerst rustig aan elkaar wennen als je ze bij elkaar zet eerst gewoon een paar keer per dag bij elkaar doen en dan pas in het hok er bij zetten. Je moet niet denken dat als je ze bij elkaar zet het meteen goed gaat en dat je er niet meer naar om kijkt want dan heb je kans dat je ineens een paar doode dieren in het hok vind.
Bedenk wel goed wat je met de dieren gaat doen als het niet goed gaat. Je kunt dan niet het konijn of de gebil's ergens dumpen die moeten ook wel weer een goed huis krijgen.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:56

en het konijn moet wel in een trali kooi komen en niet in een dichte plastic bak want dat is niet goed voor een konijn

maaike77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 11:57

ik heb een konijn gehad en mijn broer had een rat en zijn rat ging naar mij konijnen hok er in en mijn konijn had die rat kapot gebeten.
dus het is geen verstandig iedee om dat te doen.

groetjes maaike

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 12:19

De kooi is echt heeel groot, dus kan konijn makkelijk in. Die gerbils zijn veel te verwend .
Er is ook genoeg ventilatie in de kooi (net zoiets als in de dierenwinkel). Geen plastic, want dat maakten de gerbils kapot.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:20

AM --> BB

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:11

Absoluut niet doen, die dieren staan te ver weg van elkaar om met elkaar samen te kunnen.
Dat wordt geheid vechten, geen strak plan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:17

Ze zeggen wel eens dat domme vrage niet bestaan, maar sorry dat ik het zeg, dit vind ik een héle domme vraag.
Een konijn is een totáál ander dier, heeft andere behoeftes, komt uit een ander millieu, heeft ander voer nodig, enz. enz. enz.
Dus wat denk je zelf...

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 17:53

Wuis schreef:
Ze zeggen wel eens dat domme vrage niet bestaan, maar sorry dat ik het zeg, dit vind ik een héle domme vraag.
Een konijn is een totáál ander dier, heeft andere behoeftes, komt uit een ander millieu, heeft ander voer nodig, enz. enz. enz.
Dus wat denk je zelf...

Moet dat nou zo?Jammer

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 17:58

Beter dat ze het even vraagt, dan direct iets te doen zonder het te vragen, dat is pas dom...;

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:15

laquintatje schreef:
Wuis schreef:
Dus wat denk je zelf...

Moet dat nou zo?Jammer

Ja dat moet zo. Want blijkbaar heb jij je totaal niet verdiept in jouw soort huisdieren alvorens ze aan te schaffen (ook al heb je ze dan nog niet bij elkaar). En dat vind ik erg jammer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-06 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 21:25

mijn gerbils hebben het prima! ik verdiep me er juist in door dit te vragen. als ik niets om mijn lieverds gaf, had ik ze gewoon bij elkaar gezet en gekeken hoe het ging. maargoed, je mag er anders over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:27

Als je je erin had verdiept alvorens ze aan te schaffen had je nu niet met deze vraag gezeten.
Maargoed, we verschillen gewoon van mening.

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:31

ik heb ze allemaal in een ander hokje en soms laat ik ze samen vrij en dat gaan prima ik heb dat al vanaf jong af aan gedaan (wel een de DA gevraagt of het kon en het kon prima dus waarom niet )
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 26-01-06 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:32

Ik zou het absoluut niet doen! Ik heb zelf 5 gerbils en een hamster maar no way dat ik die ooit bij elkaar zet hoe groot de kooi ook is.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 21:37

Mijn konijn en hamster konden eerst goed met elkaar overweg als ze los waren maar laatste keer niet meer me konijn wilde me hamster aanvallen.
het is geen goede combinatie soms gaat het goed zoals bij andere met ratjes enzo en dieren die alleen over zijn.
Maar ik garandeer je dat het bijna nooit zo is.

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 23:35

oke,tnx

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:18

SANEX schreef:
Absoluut niet doen, die dieren staan te ver weg van elkaar om met elkaar samen te kunnen.
Dat wordt geheid vechten, geen strak plan

Helemaal mee eens, zou het niet doen!!

leonie_1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 17:35

ik ga morgen voor een konijn kijken en krijg er de kooi bij. Ze komen dus niet samen!

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 18:32

Mooi zo! Goede beslissing