vraagje over krols...:)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa_

vraagje over krols...:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 20:13

Heej allemaal!

Ik heb pas een poesje gekocht bij het asiel. Ze zeiden dat ze was gesteraliseert. Nu (4 weken later) is ze hartstikke krols. Ze miauwd aan een stuk door, ze krioeld en gaat met dr kontje omhoog enzo.. Mijn vraag is of er dan iets fout is gegaan met steraliseren of kunnen gesteraliseerde poesen nog af en toe krols zijn??

Alvast bedankt!

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:49

Voor zover ik weet is een gesteriliseerde poes niet meer krols... Dus is idd wel vreemd.
Kan je op internet niks vinden op kattensites?

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:50

Je kan altijd het dierenasiel bellen met de vraag of het normaal is.
Zij weten er vast wel wat meer over.
Ikzelf vind het toch wel wat vreemd.

ellepel

Re: vraagje over krols...:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:37

ja raar zeg...ik zou t asiel opbellen en vragen

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:00

0Dessie0 schreef:
Heej allemaal!

Ik heb pas een poesje gekocht bij het asiel. Ze zeiden dat ze was gesteraliseert. Nu (4 weken later) is ze hartstikke krols. Ze miauwd aan een stuk door, ze krioeld en gaat met dr kontje omhoog enzo.. Mijn vraag is of er dan iets fout is gegaan met steraliseren of kunnen gesteraliseerde poesen nog af en toe krols zijn??

Alvast bedankt!

Ja, dat kan.
Een van mijn poezen is vorig jaar gesteriliseerd en doet hetzelfde!
Alles is bij haar verwijdert maar waarschijnlijk is er nog iets blijven zitten(hoeft maar heeel erg klein te zijn) en dan blijven ze nog die hormonen produceren. Ze is niet meer aantrekkelijk voor mijn kater. Ze schijnt dan niet meer dat voor hen aanlokkelijke geurtje af te geven.
Heel vervelend maar niks aan te doen.....

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:25

1 van onze katten is jaren geleden ook gecastreerd (en ja het is een vrouwtje) en ook regelmatig 'krols'. Ik denk dat het bij haar komt doordat ze een aantal nestjes heeft gehad en op latere leeftijd gecastreerd is. Hoe oud is jouw kat?

schimanski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:34

gabyfedde schreef:
1 van onze katten is jaren geleden ook gecastreerd (en ja het is een vrouwtje) en ook regelmatig 'krols'. Ik denk dat het bij haar komt doordat ze een aantal nestjes heeft gehad en op latere leeftijd gecastreerd is. Hoe oud is jouw kat?

Shania is nu 6 jaar oud. Het was de bedoeling dat we met haar gingen fokken(ze is maine coon) maar helaas heeft ze PKD en is daarom gesteriliseerd.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:39

schimanski schreef:
gabyfedde schreef:

Shania is nu 6 jaar oud. Het was de bedoeling dat we met haar gingen fokken(ze is maine coon) maar helaas heeft ze PKD en is daarom gesteriliseerd.

De vraag was eerlijk gezegd voor de TS bedoeld.
Maar wat zonde dat jouw kat PKD heeft. Ik vind Maine Coons erg leuke katten.

Evaaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 23:36

Mijn poes is pas 9 maanden..
ik bel morgen het asiel op en ga het eens vragen..
de kater bij ons in de beurt vond haar nog wel erg aantrekkelijk.. en probeerde de hele tijd op dr te springen.. dus ik heb dr maar snel binnen gehaald.. ik denk toch dat er iets niet helemaal weg is gehaald.. maar het kan dus wel dat een gesteraliseerde poes nog kroels is..

bedankt allemaal!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 01:05

Al onze poezen zijn ook gecastreerd en 1 blijft er ook al jaren nog steeds krols worden... Helaas inclusief de aantrekkelijkheid voor katers. Nu het sezioen ervoor is is ze weer bezig, dus ons hele balkon is weer ondegepiest door vreemde katers. Nou weet ik eindelijk dat ze niet de enige is!!!Ik vond het altijd zo raar