Vakantie pension

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Vakantie pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 16:41

Hoi,

Ik ben op zoek naar een dierenpension waar ik mijn hond zou kunnen brengen van de zomer voor 3 weken.. heeft iemand daar ervaring mee? En wat zijn de ervaringen?

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 15:58

Niemand die zijn of haar hond ergens onder brengt als er vakantie wordt gevierd?

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:16

kan die niet bij familie ofzo ondergebracht worden of bij een 'pleeggezin'?

Een dierenpension is zo sneu dan word die 2x uitgelaten en voor de rest word die in een hokje weggestopt...

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:05

Onze hond gaat naar een dierenhotel waar ze 4 keer per dag mogen spelen in de speelweide met een andere (jonge) hond. Wij geven er altijd een deken van thuis mee (een mand knaagt ze kapot) en een paar speeltjes. Het bevalt goed wij brengen onze hond en de vorige daar al jaren.

tamara16

Re: Vakantie pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 10:15

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat een dierenpension sneu is voor je huisdier.

Ik loop zelf stage bij een dierenpension en de honden gaan zo wie zo 3 a 4 keer per dag een half uur naar buiten, ze mogen dan lekker spelen met andere honden.

Verder krijgen ze ook 3 a 4 x per dag eten.
En zo sneu is het echt niet hoor.

Hij heeft immers concact met andere honden, mensen kunnen hem ook wel aandacht geven, maar dat is weer heel wat anders dan wanneer een hond hem aandacht geeft.

er zijn echter pensions bij die er totaal niet verzorgd uitziet en niet goed voor de beesten zorgt.

maar waar ik stage loop, kan ik je verzekeren dat het goed gaat, en dat de verzorging daar optimaal is.

Sorry voor het lange verhaal

(Dit is een beetje off topic geworden)

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 12:09

jeannaa schreef:
Onze hond gaat naar een dierenhotel waar ze 4 keer per dag mogen spelen in de speelweide met een andere (jonge) hond. Wij geven er altijd een deken van thuis mee (een mand knaagt ze kapot) en een paar speeltjes. Het bevalt goed wij brengen onze hond en de vorige daar al jaren.

Heb je daar een adres of site van?

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:38

om wat voor honbd gaat het ? En over welke periode? Ik ben in de vakantie thuis, en moet ook op mijn eigen dieren passen..
Alkmaar ik ook niet zo ver..
hoor het wel..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:47

Wij brengen alle 4 de honden altijd naar hondenpension "de Lindenberg" (www.klappeheide.nl).
We hebben ze voordat we ze naar dit pension brachten, 3 keer naar andere, verschillende, pensions gebracht.
Alle 3 de keren beviel het me totaal niet hoe ik mijn honden terug kreeg.
Bang, mager of stinkend vies.
Tot iemand mij dit pension adviseerde.
Mijn honden gaan met veel plezier hier naar toe.
Zodra ze in de auto door hebben wáár ze naar toe gaan raken ze door het dolle heen. Ze herkennen de mensen daar direct!
Ook met ophalen krijg ik vrolijke schoone honden terug.
Ik ben heel tevreden met dit pension.

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:52

Het is Robs Dieren hotel/Dierenpension Dijkzicht in Wijk bij Duurstede, Utrecht niet naast de deur voor jullie zeker een aanrader veel vaste klanten en de hond ziet er keurig uit.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 12:57

Ik werk deze zomer in een pension in Friesland. Misschien een beetje verweg.

Maar het is absoluut niet sneu, ze zitten overdag in de buiten kennels zodat ze daar kunnen spelen. Worden uit gelaten. Krijgen goed te eten. Worden elke dag geborstelt en na gekeken op wondjes.

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 13:21

Even voor de verduidelijking.. Het gaat niet om een van mijn honden maar om de hond van een collega, een akita ino ? (Japanse hond) en ze kan geen oppas vinden..

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:09

Ook wij zoeken alvast een vakantieplekje voor onze hond voordat we de vakantie zelf boeken. Het is een oude hond van 13 jaar, dus graag bij een gezin. Ze houdt erg veel van aandacht. Ze kan helaas niet bij een familielid of kennis, dat hebben we allemaal al gevraagd. Het gaat om 2 weken. Preciese datum weten we natuurlijk niet.. Ze is een beetje incontinent, maar daar heeft ze pillen voor. Verder kan ze makkelijk de hele dag (8 uur) alleen thuis blijven, het is geen sloper of blaffer (alleen als de bel gaat, handig als je bijvoorbeeld boven zit... als je de hond hoort blaffen is er iemand aan de deur ). Ze wordt hier 3x per dag kort uitgelaten. Omdat ze oud is en de hele leven op 3 poten loopt, heeft ze niet meer zoveel uithoudingsvermogen. In het bos kan ze het ongeveer een half uur volhouden. In Baarle laten we haar 1x per dag uit in het bos (mag los lopen), en verder mag ze in de tuin lopen wanneer ze wilt (geeft het zelf aan). In Schiedam wordt ze 3x per dag kort uitgelaten ('s ochtends, 's middags en 's avonds). Zo'n 10 minuten per keer. Verder krijgt ze 2x per dag haar eten ('s ochtends en 's avonds na het avondeten). Ik zoek dus voor haar een gezin (of iig niet zo'n kennel). Ik ga een oude hond niet in een hokje stoppen.

Een heel verhaal dus, maar ik hoop wel een goed iemand te vinden (liefst met een bos in de buurt, dat vind ze heerlijk!) áls we op vakantie gaan. Het liefst niet iemand die al een hond in huis heeft. En al helemaal geen kat(ten). Daar gaat ze buitenshuis achteraan. Hoe ze binnen met katten is weet ik niet.. Binnenshuis is ze een beetje bot tegen honden. Buitenshuis verschillend. Met de ene hond wil ze spelen, met de ander alleen snuffelen, en van de ander wilt ze niks van weten (blaft ze dan van der af, gaat niet vechten ofzo, alleen blaffen).
Laatst bijgewerkt door Relliej op 27-01-06 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kamantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:21

onze dieren gaan dan ook altijd naar dierenpension.
De mensen daar hebben heerlijk de ruimte. *wonen ergens achteraf*
hebben een grote tuin voor de honden en de katten hebben een binnen en buiten ren... wij zijn zeer tevreden over hun

We hebben ook al eens een gehad daar kwamen onze dieren dus echt vies vandaan enzo.. daar zijn ze ook echt nooit meer heen gegaan

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 17:11

kamantje schreef:
onze dieren gaan dan ook altijd naar dierenpension.
De mensen daar hebben heerlijk de ruimte. *wonen ergens achteraf*
hebben een grote tuin voor de honden en de katten hebben een binnen en buiten ren... wij zijn zeer tevreden over hun

We hebben ook al eens een gehad daar kwamen onze dieren dus echt vies vandaan enzo.. daar zijn ze ook echt nooit meer heen gegaan

Heb je een adres of site van dit pension?

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 11:29

sallie schreef:
om wat voor honbd gaat het ? En over welke periode? Ik ben in de vakantie thuis, en moet ook op mijn eigen dieren passen..
Alkmaar ik ook niet zo ver..
hoor het wel..

Hoi het gaat om een Japanse hond, het is de hond van een collegatje.. En welke periode zou ik niet durven zeggen, het gaat iig om de periode dat er schoolvakantie is ivm hun kinderen..

En meiden kunnen jullie de site's vermelden van de pensions? Thanx

tamara16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:59

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 10:13

Dank je...

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:36

Een vriendin van mij heeft een dierenpension.. Maar aangezien ik in Noord-Brabant woon, schiet dat niet op.. het enige dat ik wel weet is dat er iig daar goed voor de dieren gezorgt wordt.