een hond kopen uit het assiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

een hond kopen uit het assiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:16

hallo ik wil binnenkort een hond gaan kopen,nou zit ik eraan te denken om een hond uit het assiel te kopen,maar weet er nog niet zoveel over
Ik vroeg me af of er mensen zijn hier die ervaring hebben met een assiel hond? alle informatie is welkom!(eventueel tips of sites waar je meer informatie kan vinden en waar er honden worden aangeboden)
groetjes joslyn.

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:18

www.dierenasiels.com, kan je gewoon eens rondkijken

Vrienden van ons hebben een 8 jarige hond uit het asiel gehaald, in het begin was ze erg verlegen zeg maar, nu is het een schat van een hond die zich geen gelukkiger leven kan wensen volgens mij

Succes!

oudehinken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 15:18

www.dierenasiels.com
Daar vind je allerlei asiels overal in het land, met een aantal van hun honden met profiel en foto erbij.

Bij veel honden is de achtergrond bekend, zodat je vrij goed weet waar je aan toe bent. Ik vind het wel een aanrader om een hond uit het asiel te nemen. Zelf heb ik 1 hondje, dat komt uit het asiel. Ze wordt dit jaar 15.

Hou er wel rekening mee, dat een hond minstens 3 weken tot een jaar er over doet om eindelijk zichzelf te worden in zjin nieuwe omgeving.

monky27

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 15:43

oudehinken schreef:
www.dierenasiels.com
Daar vind je allerlei asiels overal in het land, met een aantal van hun honden met profiel en foto erbij.

Bij veel honden is de achtergrond bekend, zodat je vrij goed weet waar je aan toe bent. Ik vind het wel een aanrader om een hond uit het asiel te nemen. Zelf heb ik 1 hondje, dat komt uit het asiel. Ze wordt dit jaar 15.

Hou er wel rekening mee, dat een hond minstens 3 weken tot een jaar er over doet om eindelijk zichzelf te worden in zjin nieuwe omgeving.

dankjewel voor de reacties ik ga meteen even kijken op de site.

keetieee

Re: een hond kopen uit het assiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:10

Mijn hondje heb ik ook uit het asiel..hou er wel rekening mee dat het soms hondje zijn met een achtergrond..die vaak niet bekend is bij het asiel.
Mijn hondje is een lieverd van nu bijna 3 jaar..ik heb hem bijna 2 jaar..en heb nog nooit spijt gehad..wel heeft hij af en toe rare dingen..kan soms ineens erg bang worden van de meest vreemde dingetjes.
Hij houd niet van kinderen en vooral niet als ze achter hem lopen..en je moet uitkijken want ben je vreemd en wil je hem aaien dan wil hij nog wel eens uithalen..en blaft ook heel erg naar vreemde en kan niet echt spelen met andere honden.
Kwam hem ook tegen op dierenasiels.com..

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:03

Ik heb mijn hond ook uit het asiel, hij was 8 maanden toen ik em uit het asiel haalde en hij was heel erg dominant naar andere honden en vreemde mensen en hij was ook weer onderdanig dus er zal wel iets zijn gebeurd in zijn verleden maar wat zal ik dus nooit weten. Maar toen zijn we elke dag met hem naar het park gegaan en zoveel mogelijk in contact laten komen met honden die wel braaf zijn zodat ie een voorbeeld kon nemen aan hun en nou is die bijna twee jaar en alles is toch nog goedgekomen, alleen als die een hond ziet die hem niet aanstaat dan kan die nog wel eens blaffen maar niet aanvallen ofzo. Hij is trouwens een jack russel x chihuahua..

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:04

Oja heb je al wat gevonden op dierenasiels.com

xxsweet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:06

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ik een hond zou nemen (en die komt later ook) dan wil ik hem ook uit het asiel halen..
Ik vindt het dan zo mooi dat je ze een goed leven kan geven nadat ze zijn gemarteld o.i.d.

Issake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:07

Hoi, wij hebben 2 honden gehaald uit het asiel. ze waren nog geen jaar toen we ze haalden. Je moet er alleen wat rekening mee houden, dat deze beestjes veel kunnen meegemaakt hebben. Ik heb mijn nu 2 jaar bijna, en 1ntje van de 2 begint nu pas wat te aarden, maar 100% vertrouwt ze ons nog niet. Maar je kan altijd eens gaan kijken! zitten zoveel lieverds tussen die een lekker warm nestje zoeken

Zazoo

Re: een hond kopen uit het assiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:21

ik heb mijn hondje uit het asiel. ze is echt de liefste hond die ik ooit gezien heb.iedereen vindt haar geweldig, mensen die niet van honden houden houden wel van haar .

mijn ouders hebben hun hond ook uit het asiel. hun hond is ook wel leuk, maar hapt uit angst. ze is vroeger blijkbaar niet zo goed behandeld en denkt dat aanval de beste verdediging is...

over de hond van mijn ouders was dit gedrag wel bekend. van mijn hondje wisten ze bijna niks, maar haar gedrag beviel me en ik heb het gelukkig goed ingeschat. je kan tot op zekere hoogte toch wel zien wat voor beestje het is, en in het asiel kunnen ze je er ook mee helpen.