vraagje over loopsheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

19LindA83

vraagje over loopsheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 12:59

hallo,

ik heb een jack russeltje die in mei 2 jaar wordt, nou is het rare, tenminste dat vind ik, dat ze pas 1 keer loops is geweest, en dat is nu al bijna een jaar geleden, volgens mij worden honden toch om het half jaar loops? Heeft iemand misschien een idee wat er mis kan zijn, en neeeeee ze kan niet zwanger zijn, daar ben ik altijd voorzichtig mee!
ik wil gewoon hier even peilen voor ik ik weet niet hoeveel aan een da uitgeef terwijl het misschien iets heel simpels is.

( maak me best wel zorgen)

alvast bedankt, groetjes linda

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:10

Het is heel normaal dat het niet regelmatig wordt nog..dat komt vanzelf.
Daarbuiten wordt het nu voorjaar dus is het de kans dat ze zo loops wordt..
Ons kooikerhondje was ook pas met 1,5 voor de eerste !! keer loops

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 13:13

ze word in mei twee , dus ze is nu 20 maanden, een eerste loopsheid is altijd wat moeilijk te voorspellen, veel kleinere rassen zijn eerder loops dan de grotere rassen, maar dat is ook maar relatief, mijn teefjes worden meestel zo rond de 10e tot 12e maand voor het eerst loops, maar dan is de cyclus nog niet duidelijk, in principe is een normale cyclus er 1 van +- 7 a 8 maanden , maar daar zit dus ook nog wel verschil in, zeker een tweede loopsheid kun je soms wel op wachten, pas daarna kun je wat zeggen over de cyclus van jou hondje, maak je niet druk, wacht rustig af is helemaal niet raar hoor..ik heb hier een jack teefje wat in juni twee word en is ook nog "maar"1 keer loops geweest, geen probleem hoor

19LindA83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-06 13:36

he gelukkig zeg.... maakte me echt al reuze druk, vooral als je dan van mensen de vraag krijgt: is ze nu nog niet loops????
Maar goed bedankt voor de "tips" ik ga maar rustig afwachten dan...