Wat voeren jullie je hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:44

Hoi bokkertjes!!

Wat voeren jullie je hond? En wat voor hond hebben jullie dan, en hun leeftijd?

Mijn hond is een Border collie van 4 maanden, en krijgt op dit moment Pedigree. Er stond hij op Bio-Food, en dat eet hij absoluut niet.
Op aanraden van de DA weer teruggegaan op Pedigree, omdat hij gewoon goed moet eten als ze zo jong zijn!

Ik hoor het wel van jullie

Groetjes Marloes

Babsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:57

Die van mij krijgt puppy brokken van fokker en ze is ook bijna 4 maanden oud:) Het is een kruising mechelse/duitse herder. Hier doet ze het erg goed op

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:06

mijn hond is een labrador en krijgt eukanouba (weet niet precies hoe je het schrijft )
op aanraden van de DA
hij doet het er erg goed op

Sansevieria

Re: Wat voeren jullie je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:10

de hondjes BC, 3 en 8 jaar, krijgen enkele keren per week pens, of lamsvlees van het merk Duck ,
en aan brok toch maar weer terug op Canex (hope farms),
omdat daar geen kleur-geur- en giftige conserveringsmiddelen etc.inzitten, (zoals helaas ook bij de duurdere merken zoals soms het geval is) en af en toe blokjes schapevet erbij,
voor het lekkere en ook nog eens goed voor de vacht

onze mechelaar vroeger was heel erg gevoelig op maag en darmen, en deze hebben we als pup op royal canin gehad, en later als volwassen hond jaren op Canex brok gehad, heel tevreden over, en toen ze op oudere leeftijd door een inoperabele tumor nog moeilijker ging eten inderdaad pedigree erbij, vond ze lekker, en de brokjes waren klein, en op dat moment voor haar iets gemakkelijker binnen te krijgen,ofschoon ik wel denk dat daar kleurstoffen inzitten,

(mijn zus heeft vroeger een dierenspeciaalzaak gehad, was wel fijn, kreeg je toch net iets meer info, en mogelijkheden wat te proberen)

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:24

@ Sassy: Lance is ook erg gevoelig op zijn darmen en maag. Helpt Royal Canin daar erg tegen?

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:29

Droef krijgt voer met een bepaalde stof erin wegens zijn artrose, zou de naam niet weten.
Is iig alleen bij de VA te halen.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:33

ik probeer zoveel mogelijk vers te voeren (kvv maar ook zelf gebrouwd) ook voer ik wel brok, farmfood, puur "natuur"( voor zover een brok dat kan zijn) iig een brok zonder poespas en rotzooi

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:36

@FuRyoMaRLoeS, Royal Canin heeft daar speciale brokken voor: Sensibel..

Die van ons krijgt ook Royal Canin, Als hij wat minder goed eet krijgt hij even sensibel en dan weer gewoon... Daar doet hij het heel goed op

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:40

Onze hond is bijna 10 en heeft voedsel-allergie. Hij krijgt nu alleen maar Kenner Exquise, Lam en Rijst. Eerst hadden we voer van de da, maar dit was twee keer zo duur. Dus zijn we toch gaan uitproberen en op Kenner doet hij het heel goed.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 20:47

Casca schreef:
@FuRyoMaRLoeS, Royal Canin heeft daar speciale brokken voor: Sensibel..

Die van ons krijgt ook Royal Canin, Als hij wat minder goed eet krijgt hij even sensibel en dan weer gewoon... Daar doet hij het heel goed op

Maar mijn hondje is pas 4 maanden... En sensible is er waarschijnlijk alleen voor volwassen honden?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:50

die van ons zaten aan de Bonzo, hier is onze vorige hond namelijk 15 mee geworden. Alleen werd bas wel erg dik. Wij weten dit aan zijn castratie, maar toen we te horen kregen dat hij toch echt moest gaan afvallen, hebben we Smolke aangeraden gekregen. Hier zit erg weinig zout in en is dus heel puur. Verder krijgen ze er beiden sperzieboontjes doorheen (dat vult lekker). Soms een beetje vlees van Pedigree of verse vis.

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:04

benangelique schreef:
die van ons zaten aan de Bonzo, hier is onze vorige hond namelijk 15 mee geworden. Alleen werd bas wel erg dik. Wij weten dit aan zijn castratie, maar toen we te horen kregen dat hij toch echt moest gaan afvallen, hebben we Smolke aangeraden gekregen. Hier zit erg weinig zout in en is dus heel puur. Verder krijgen ze er beiden sperzieboontjes doorheen (dat vult lekker). Soms een beetje vlees van Pedigree of verse vis.

Dat hoor je toch nog best vaak, dat honden dik worden van bonzo!

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:07

me vriend heeft een engelse bull terrier en hij is 11 jaar (dacht ik).
hij krijgt bonzo senior en dan krijgt hij smorgens een schepbakje voer en als hij het op heeft.
als hij dan weer savonds naar weer uit gelaten word dan krijgt hij nog een keer zo'n bak voer.
en hij krijgt soms ook nog vlees

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:13

Onze Ca de Bou van 6 maanden krijgt puppy en adult voer gemixt van Nutro. Ze zeggen dat dit het beste voer is. Maar ja ze zeggen zoveel......Ook krijgt hij twee keer per dag een bakje sperziebonen.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:17

Ik voer Tibbe altijd Pedigree. Ben er tevreden over, hij eet het altijd prima op.

Natasja31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:19

Ik heb american bulldogs en die barven

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:21

Barven??

Natasja31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:21

Bone and raw food.
Alleen vers vlees dus

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:23

Wuahaha owh oke sorry. Daar had ik nog nooit van gehoord

texeenmaikey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:25

Onze hond van bijna 9 maanden Zwitserse Witte Herder( Canadese herder ) krijgt lam en rijst voor 1 en 2 jarige van eukanuba en daar doen hij het echt heel op. Op aanrade van de fokker zijn wij zo snel mogelijk over gestapt op brokken voor oudere honden

wyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:27

ik voer mijn honden quality& perfect. die ouwe senior brokken en die jonge medium brokken.
is perfect voer zonder geur,kleur,smaak en conserveringsmiddelen. die van mij krijgen niet anders meer. er is ook kattenvoer van en die voer ik dus ook aan mijn katten. ideaal!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 21:27

@Texeemaikey: Hoezo hebben ze dat aangeraden dan? Mij is verteld dat in puppy voer al het nodige zit wat een pup nodig heeft. Zoals calcium enzo.

keetieee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:28

Mijn hondje (chihuahua x ??)2,5 heeft ook een voedselallergie...hij krijgt nou hyper-allergeen..maar zijn ook een beetje aan het kijken voor iets anders..ook omdat hij dit erg slecht eet.. iemand tips?

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:31

onze hond (Stabij x Wetterhoun) krijgt Viandog. Ze doet het er goed op (beter als op Bonzo, Pedigree en Fokker, hiervan raakt ze na een tijdje flink aan de diarree en de beharing is dan heel dun).

freaky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:32

Bij mij heeft de da aangeraden om van het puppy voer af te stappen dit omdat hij het er te goed op deed en hierdoor te snel groeide.