Meer mensen op bokt met een Border Collie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Meer mensen op bokt met een Border Collie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 14:36

Hay!!

Ik vroeg me af wie er hier op bokt nog een meer een border collie heeft. Hoe is het karakter van jullie border? En wat doen jullie ermee? (qua sport e.d). Een foto erbij is ook leuk natuurlijk!

Even voorstellen, dit is mijn border Lance. Hij is nu 4 maanden, en een heerlijke hond.
Altijd vrolijk, wil altijd spelen, maar op zijn tijd kan hij zichzelf ook heerlijk vermaken.
In de toekomst hoop ik met hem te kunnen gaan drijven tussen de schapen

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Marloes

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:38

ik heb er geen maar als ik later groot ben (ben 19 ) dan wil ik er zeker een, mist ik genoeg ruimte tot mijn beschikking heb om heb flink te kunnen laten rennen enzo... maar leuk beessie die van jou hoor! lief koppie zeker samen met je cavia

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 14:39

Wuahaha ja de grootste vriendjes die 2. Altijd samen op lance zijn kussen liggen.

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:42

Mijn ex heeft er eentje. Echt superschattige beestjes! Die van hem was niet moe te krijgen. Hij ging ermee wandelen, crossen *hij met de fiets*.

Rafaela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:44

ik krijg binnenkort een hond (rond de zomer dan)
en dan wil ik zeker weten een border collie
ga er dan ook honden cursussen mee doen, gehoorzaamheid en behendigheid enzo maarja heb nou dus nog geen foto's
ik hou wel van energieke honden, en vind ze echt geweldig ookal kunnen ze enorm eigenwijs zijn

edit : ik kan nou alleen jouw foto's even niet zien omdat mijn computer een beetje druk bezig is

iedit 2 (ik blijf aan de gang ) : ik zie je foto's nou wel wat een schatje zeg

Sansevieria

Re: Meer mensen op bokt met een Border Collie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:53

Jawel, hier nog een fan,

wij hebben er nu twee, en de schaapjes komen er nog, hopelijk dit jaar nog, de wei moet alleen nog schaapproof afgerasterd worden,

en ja heerlijk, wat een verademing, na jaren een mechelse herder gehad te hebben, die was voor mensen en kindjes heel erg lief, ook netjes opgevoed, in huis geen punt, alleen naar andere dieren niet altijd erg sociaal (kan er natuurlijk ook aan gelegen hebben dat paps een op karakter afgekeurde politiehond was, en dat wisten wij niet op het moment dat we de pup kochten, dat hoeft waarschijnlijk niet altijd zo te zijn)

maar toch, ik ben zelf niet dominant, ik vind de Border eigenlijk een heel zachte hond, en dat past beter bij mij, ik hoef ze maar aan te kijken, en ze weten wat ik bedoel, is net of ze mee denken, en ze leren heel snel, voor een pup heb ik helaas nu nog geen tijd, maar ook met een oudere hond kun je veel plezier hebben, Rex zal nu 3 jaar zijn, en Dusty is 8 jaar, maar topfit, die gaat heel erg graag mee aan de fiets, verder doen we aan gehoorzaamheid (om straks een basis te hebben, ik wil het evt. toch nog met schapen gaan proberen, denk dat de leeftijd hier niet alleen een rol in speelt, Dusty heeft denk ik de aanleg, en ook een beetje "Eye", jammer genoeg heeft de hondenschool hier in de buurt nog niet genoeg deelnemers om een Agility groep te starten

http://img68.imageshack.us/my.php?image=dscf00081si.jpg
heb helaas niet echt duidelijke fotos van dichterbij,

Groetjes Sassy en beestenbende

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:17

Hey Sassy,

Ik hoop dat Lance aanleg heeft voor het drijven, het lijkt me geweldig!
Ook maar eens kijken of ze iets van een vereniging ervoor hier in de buurt hebben Meestal is dat in Friesland en Groningen enzo. Maar goed, eerst even afwachten! Hij is pas 4 maanden

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:38

wij hebben een kruising van een border collie x duitse herder
zie hier het resultaat

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:44

Hoi FuRyoMaRLoeS,

ik hoop het ook voor je, maar jij en Lance hebben nog heel veel tijd, je zou het best met een hondje vanaf een jaar pas beginnen aan de schapen, zegt men (misschien wel al goed een puppycursus of gehoorzaamheid te doen, als voorbereiding) en bij jullie in de buurt zou ik het niet weten, bij wie je daarvoor moet aankloppen,

ik denk er zelf over om eens in Weert bij een fokker van BC , die ook lessen met eigen schapen geeft te gaan kijken, (is voor mij alleen wel een uur rijden, enkele reis, maar ze gaan graag mee overal naartoe) en anders zijn er hier in België ook verschillende verenigingen, zit alleen ook wel troep bij, ook bij de fokkers van BC's helaas,

en ja, lijkt me zelf heel erg leuk, maar ook moeilijk, het is toch op een heel grote afstand waarop je hond nog luisteren moet, en deels eigen inzicht van je hond, dat weet je pas als je ervoor staat,

daarom ben ik ook eerst eens met gehoorzaamheid begonnen, en bijv. Rex eens mee de wei ingenomen van de buurman, tussen de jonge runderen, (die best wel van een lolletje houden) terwijl we hooi wat los op de wei lag aan het laden waren met de trekker, gewoon alvast dat soort dingen, dat je weet dat je op je hond kan rekenen, en dat de hond mij vertrouwt, als hij afligt, dat ik hem wat er ook gebeurt bescherm tegen de koeien, Rex keek me wel aan van oei baasje, er komt wel een heel groot beest op me af, maar had wel het vertrouwen in mij om te blijven liggen, ook al kon je aan zijn uitdrukking wel zien dat hij het eng vond, hij kwam echt pas mee met de trekker toen we dat gevraagd hadden, vond ik al super van de hond,
en zo leren ze spelenderwijs,

heel erg leuk ook jouw foto van Lance met de cavia, dat vind ik typisch BC, Rex doet dat met een van onze katten, dikke maatjes, die knuffelen echt met elkaar, dat had ik met een hond nog niet meegemaakt, daar geniet je toch echt van

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:45

odettelover schreef:
wij hebben een kruising van een border collie x duitse herder
zie hier het resultaat

http://www.mijnalbum.nl/Foto=S3LFHFDV[/img]

Van jouw hond heb ik al eens eerder foto's gezien geloof ik. Echt een hele mooie hond! Gave kruising!!

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 17:47

Hey Sassy

Inderdaad, Lance en ik hebben nog heel veel tijd!
Februari start onze eerste puppycursus, lekker rustig aan bij het begin beginnen

Lance is heel lief met de cavia's, eigenlijk met alle dieren! Honden,konijnen, paarden. Echt heel erg leuk!

Eowyn3003

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:20

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 18:28

Wat lekker ding Eowyn3003

maessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:36

Wij hebben ook een Border gehad. Die is twee jaar terug helaas dood gegaan. Een super aanhankelijke redelijk drukke hond, maar hier op de boerderij kon ze haar energie wel kwijt. De ouders waren echt drijvers, en toen we haar net hadden als jonge pup lag ze al bij de geitenlammetjes in het hok. (Lammetjes in een hoek, en Cherry ervoor ) Ik heb met haar ook cursus gedaan, echt ongelooflijk hoe snel zulke honden leren! Ze hoefde bij ons verder niet te drijven, want onze schapen zijn erg goed afgericht... Ik merkte altijd wel dat het heel aanhankelijke honden zijn, maar dan wel eenkennig. Een vreemde kon niet zomaar over dr kop aaien uit het niks weg. Niet dat ze gemeen deed, maar dat was dr baas dan niet. We hebben nu een kruising Kelpie/Border Collie, een nog 100 keer drukkere hond. Die is zo druk dat ie ook niet zo goed aan het werk te krijgen is, want die is veel te gauw afgeleid! Maar ja, hier op het erf geeft dat verder niets, er kan weinig gebeuren, en ze hoeven verder ook niks. Ik neem later zeker weer een Border!

Yumalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:45

wij hebben ook 1 gehad.. (A)

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 21:55

Ik heb een kruising border / friese stabij. Haar moeder, de collie, is stamboomloos van een ketting bevrijd en uit Frankrijk hierheen gekomen, haar vader is stamboom stabij. Ze is zéér gevoelig en heel erg slim. Ze leert heel erg makkelijk veel nieuwe trucjes en commando's, is extreem werkwillig (en onuitputtelijk) en waaks. Op het strand rent ze elke hond eruit, maar ze is zeker niet de makkelijkste (als pup schotvast, maar vuurwerk en knallen vind ze vreselijk, en ze is heel sterk gehecht). Ze heeft trouwens geen oog, dus is lekker sociaal naar andere honden en niet gefocussed op bijvoorbeeld de bal

[edit] hier foto's

http://static.flickr.com/39/83862852_248f592acc_o.jpg

http://static.flickr.com/22/30468675_0430d4418c_o.jpg

http://static.flickr.com/21/29543975_5f55b19426_o.jpg

http://static.flickr.com/22/30464393_8384ee7527_o.jpg

Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 15:48

@paraat: Hele mooie hond, de foto's zijn ook heel erg gaaf!!!

Maar wat bedoel je met: Ze heeft geen oog??

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:48

Wij hebben ook 'n Border Collie. Ze heet Maxi (afgeleid van Mag Sie, in het duits voor, vind je lief ) Nu is ze meer dan anderhalf jaar oud (begin augustus 2004 geboren)

Hier was ze nog maar 'n puppy'tje Ze had toen zoooo lekkere zachte kopje.
Afbeelding

In December 2004 gemaakt. Zij ziet er nu nog steeds zo'n ongeveer hetzelfde.
Afbeelding

En op deze 2 foto kijkt ze lekker eigenwijs uit haar kop. Ze is super intelligent en leert snel, maar heeft niet echt grote geduld (behalve als het om haar IKEA-knuffelschaapje gaat). Ze is namelijk gezakt op cursus B, want ze had geen geduld om lang te liggen. Nu moeten wij volgende jaar opnieuw de B cursus doen. Wij waren van plan om met haar behendigheid te gaan doen.

Wat ze al kan;
-standaard dingen, zoals zitten, staan, af, komen, naast, voet, etc...
-Slalommen met haar bazin' benen
-High Five
-Mooi zitten (met haar 2 poten in de lucht)
-En wij zijn van plan om haar nog veel meer dingen te leren, maar wij doen het kalmpjes aan.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:21

Wij hebben een bordercollie gehad,nouja het was eigenlijk de hond van de buren maar hij was 9 van de 10 keer bij ons omdat ze hem niet op konden voeden.(ze waren er veel te streng voor waardoor hij steeds naar ons kwam.)
Na een tijd hebben ze hem verkocht omdat hij toch maar het meestte bij ons zat,helaas.

Hij heette trouwens Bo.

Mooie hond heb je trouwens ook!