Wij hebben ook een Border gehad. Die is twee jaar terug helaas dood gegaan. Een super aanhankelijke redelijk drukke hond, maar hier op de boerderij kon ze haar energie wel kwijt. De ouders waren echt drijvers, en toen we haar net hadden als jonge pup lag ze al bij de geitenlammetjes in het hok. (Lammetjes in een hoek, en Cherry ervoor
) Ik heb met haar ook cursus gedaan, echt ongelooflijk hoe snel zulke honden leren! Ze hoefde bij ons verder niet te drijven, want onze schapen zijn erg goed afgericht... Ik merkte altijd wel dat het heel aanhankelijke honden zijn, maar dan wel eenkennig. Een vreemde kon niet zomaar over dr kop aaien uit het niks weg. Niet dat ze gemeen deed, maar dat was dr baas dan niet. We hebben nu een kruising Kelpie/Border Collie, een nog 100 keer drukkere hond. Die is zo druk dat ie ook niet zo goed aan het werk te krijgen is, want die is veel te gauw afgeleid! Maar ja, hier op het erf geeft dat verder niets, er kan weinig gebeuren, en ze hoeven verder ook niks. Ik neem later zeker weer een Border!