Memuska schreef:hoe gaat zo'n asiel in zijn werk?
Maar moet je een dure prijs betalen voor een asielkat/hond?
Zijn ze sowieso gesteriliseerd/gecastreerd?
Krijg je zomaar een dier mee of moet je een vragenlijst invullen, krijg je controle...
Hoi hoi
Ik kan jouw vragen wel beantwoorden 
Het is wel leuk om de website's in de gaten te houden in de hoop dat jouw kat er misschien eens tussenstaat...maar eigenlijk niet zo handig. Want asielen hebben het vaak erg druk en het komt heeeel vaak voor dat een kat (of hond) alweer verkocht is voordat deze op de website geplaatst is.
Het is daarom veel verstandiger naar het asiel toe te gaan (of eerst te bellen) om door te geven dat jouw kat vermist is...je kunt een foto afgeven of de kenmerken doorgeven (maar foto is erg aan te raden!).
Dan komt jou kat met de foto en/of gegeven kenmerken in een boek (of computer) te staan, en wanneer er dan een kat gevonden word die match met jou kat, kunnen ze je bellen. Dat is veel handiger 
Dan over de prijs, dat is heel verschillend. Maar reken voor een hond maar op een euro'tje of €100 (soms nog wel minder ook hoor) en katten zullen ook erg verschillend zijn, in sommige asielen zijn de katten evenduur als honden, maar ik ben bekend met de prijs €50-60 voor een kat.
Dieren zijn altijd gesteriliseerd/gecastreerd mits ze er de goeie leeftijd voor hebben natuurlijk (kittens en pups uiteraard niet dus).
Dan de laatste vraag. Een dier krijg je natuurlijk niet zómaar mee...maar je hoeft ook geen vragenlijst in te vullen. Er word wel gevraagd naar hoe de thuissituatie is...omdat sommige dieren niet, of juist wel met kleine kinderen of met andere dieren kunnen. Wanneer je bijvoorbeeld al een hond thuis heb, en je wilt een kat kopen die niet met honden kan, krijg je de kat dus niet mee. Maar het komt ook wel voor dat het wel geprobeerd mag worden hoor 
En controle is er niet (althans niet naar mijn weten hoor) er worden zóveel dieren verkocht...als ze die allemaal moeten gaan controleren...pfff daar is geen tijd voor joh 
Nou, dit lijkt me voldoende antwoord he 
Succes met het vinden naar je kat! hopelijk zijn jullie gauw weer bij elkaar