sproeien alle katers?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

sproeien alle katers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:54

Ik ben op zoek naar een kitten of jonge kat, maar heb liever een kater omdat castratie goedkoper is . Heb alleen niet zo'n zin in gesproei in mijn huis...

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:55

Als je een kater gecastreerd hebt, sproeit hij dan nog steeds? Nee toch? Die van ons deed dat althans niet.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:56

als je hem op tijd castreerd [meen met 9 maanden, even aan de dierenarts vragen] niet.
met de mijne ben ik wat de laat, ik hoopte dat hij het niet zou gaan doen, maar wel dus.
a.s woensdag gaan zijn balletjes eraf.

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:58

Als je erop tijd bij bent, is de kans groot dat hij niet gaat sproeien. Maar dan moet je er inderdaad zoals luxx zegt er wel optijd bij zijn.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:00

@luxx: hoe oud is die van jou nu dan?? want wij hebben ook een kater die nog ''compleet'''is en sproeit ook nog niet, en verwacht eigenlijk dus dat hij dit niet gaat doen maar nu ik zo dit van jou lees.

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:02

swoeky schreef:
@luxx: hoe oud is die van jou nu dan?? want wij hebben ook een kater die nog ''compleet'''is en sproeit ook nog niet, en verwacht eigenlijk dus dat hij dit niet gaat doen maar nu ik zo dit van jou lees.

dat is moeilijk te zeggen, hij is namelijk aan komen lopen, ik schat dat hij toen een maand of twee drie was, en dat was vorig jaar april, zou hij nu dus ongeveer een jaar oud zijn.....

luxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:06

heb trouwens een beetje rondgebeld, en de prijzen wisselden nogal, maar ik weet niet of dat in nederland ook zo is.
de goedkoopste was 45 €, de duurste 63 €.
hij word dus voor 45 gedaan ....
de reden dat ik het niet deed was ook voornamelijk dat ik niet zoveel centjes heb, maar nu moet ik dus wel.

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:15

luxx schreef:
swoeky schreef:

dat is moeilijk te zeggen, hij is namelijk aan komen lopen, ik schat dat hij toen een maand of twee drie was, en dat was vorig jaar april, zou hij nu dus ongeveer een jaar oud zijn.....

oke dan, ik denk dat ik dan ook maar een afspraak ga maken die van ons is nu namelijk 1 jaar en 5 mnd. en heeft nog nooit gesproeid of katertrekjes gehad. maar ik ga dus maar het zekere voor het onzekere nemen

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:28

Niet alle katers sproeien, en idd als je kater al wel sproeit en je laat hem dan pas helpen heb je kans dat hij het daarna nog steeds doet.

Mijn kater heb ik al met 4 maanden laten helpen omdat hij tussen zijn zusje en moeder loopt (en daarmee wil ik dus absuluut geen ongelukjes ).

Ik ken ook collega fokkers die hun kittens al met 12 weken laten castreren. Ik denk dat dat per dierenarts verschillend is.

Veel plezier alvast met je toekomstige katje

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:31

die van mij is dus met 6 maanden gecastreerd en heeft nooit gesproeit. vanaf 4 maanden kan je een kater laten helpen, en met 6 maanden een poes.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:32

trouwens kijk eens in het asiel, daar worden ze voor je castreerd of gesteriliseerd mits ze ouder zijn dan 4 maanden. Bij ons betaal je 25 euro voor een kat. valt mee toch? meestal zijn gechipt, en geent.

Bestek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:32

luxx schreef:
als je hem op tijd castreerd [meen met 9 maanden, even aan de dierenarts vragen]
niet.
met de mijne ben ik wat de laat, ik hoopte dat hij het niet zou gaan doen, maar wel dus.
a.s woensdag gaan zijn balletjes eraf.

Castratie mag met 4 maanden al. Al onze katers zijn met 4 of 4,5 maand geholpen, en ze sproeien niet (Zijn nu 8 & 6 maanden )

Pluttersput

Re: sproeien alle katers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:38

Mijn kater is gisteren gecastreerd. Onze katers sproeien ook niet. We hebben een kater uit het asiel gehaald, en toen was hij een jaar. Hij sproeide toen wel. We hebben hem laten castreren, en nu sproeit hij niet meer! Lang leve de castraties! Mijn kater is btw 8 maanden. Da zei dat dat de beste leeftijd was. Maar dat zal idd verschillen per da.
Groetjes, mij

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:40

het verschilt ook per kat! mijn kater is erg fijn en klein en daarom heb ik met hem geacht todat hij 6 maanden was.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:04

ik heb 2 poezen.....en die sproeien ook!

sproeien is territorium afbakening, dus gewoon hun eigen geurtje ergens neerzetten, mijn poezen doen het niet binnen ,maar heb wel gezien dat ze het tegen mijn fietstassen doen, tegen auto's etc...

sproeien hoeft dus niet perse bij katers te horen...

Engeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:08

Mijn kater is gister gecastreerd, hij is 10 maanden. Mijne sproeit niet maar dat komt volgens mij ook omdat hij nog niet buiten komt, hij is dus ook nog geen andere katers/poezen tegengekomen. Volgens mij gaan ze daarom sproeien namelijk, idd territorium verdedigen, dat deed de kater van mn ouders wel namelijk

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:09

Pluttersput schreef:
Mijn kater is gisteren gecastreerd. Onze katers sproeien ook niet. We hebben een kater uit het asiel gehaald, en toen was hij een jaar. Hij sproeide toen wel. We hebben hem laten castreren, en nu sproeit hij niet meer! Lang leve de castraties! Mijn kater is btw 8 maanden. Da zei dat dat de beste leeftijd was. Maar dat zal idd verschillen per da.
Groetjes, mij

Was die van jou ook zo zielig toen je m kon ophalen? Die van mij was echt zoo sneu gister, samengeknepen oogjes, en hij wankelde door de kamer, had er echt een beetje spijt van hehe. Maar vandaag is hij heel aanhankelijk, terwijl ie dat eerst niet was

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:12

Neem gewoon een kat uit het asiel. Komen straks ook weer jonge katten. Kosten zijn dan altijd gelijk en je helpt ook zo'n beestje (bij ons altijd 60 euro incl. casteratie/sterrilisatie, chip, ontwormen, proeftijd etc.), want op geslacht moet je niet gaan kijken en zeker niet als kostenbesparing bij dieren.

Overigens sproeit mijn op tijd gestelliseerde poes op 3 jarige leeftijd opeens. Wat al eerder is genoemd afbakening territorium.

Janski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:20

Sproeien is inderdaad moeilijk in te schatten mijn kater heft het niet zo gedaan en mijn poes dus wel.

Neem je een kater zou ik hem wel zowiezo castreren, de asiels zitten bomvol en mijn poes was dus met 8 maanden al zwanger van een kater uit de buurt. Die kater staat dus echt de hele zomer te brullen en te mauwen en de hele buurt en als en ander zijn poes niet steriliseert dan is het dus raak hier.

Ik zou anderen dus niet met de problemen van mijn huisdieren willen opzadelen. Ik ben een echte dierenvriend maar die kater hier zou ik met liefde zijn nekkie omdraaien

Mijn kittens hebben een goed plekje allemaal maar er zijn zo vreselijk veel katten dat ik vind dat mensen wel een beetje op moeten letten en katten katen helpen. Mijn dieren zijn ook beide geholpen.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 16:22

mijn kater heeft nooit gesproeid, is nu ex-kater, en doet het dus ook dan niet

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:35

*knock on wood*, ik heb 3 volwassen katers, helemaal compleet nog, en die sproeien alleen buiten.

carola

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:37

Na castratie (op tijd) sproeien ze niet hoor. Als ze net beginnen met sproeien en je castreert dan, dan valt het meestal ook wel mee en stoppen ze er wel weer mee.

Maar 'goedkoper' vind ik wel een barslecht argument om daarom maar een mannetje te nemen. Wat als hem wat gebeurt en hij moet geopereerd worden voor bijv. een paar honderd euro???

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:59

Faniek schreef:
Neem gewoon een kat uit het asiel. Komen straks ook weer jonge katten. Kosten zijn dan altijd gelijk en je helpt ook zo'n beestje (bij ons altijd 60 euro incl. casteratie/sterrilisatie, chip, ontwormen, proeftijd etc.), want op geslacht moet je niet gaan kijken en zeker niet als kostenbesparing bij dieren.

Overigens sproeit mijn op tijd gestelliseerde poes op 3 jarige leeftijd opeens. Wat al eerder is genoemd afbakening territorium.

hierbij sluit ik me volledig aan. mijn eerste kat was een kater, gewoon omdat ik hem leuk vond. nu heb ik sinds 3 weken een poesje erbij.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:45

Citaat:
Was die van jou ook zo zielig toen je m kon ophalen? Die van mij was echt zoo sneu gister, samengeknepen oogjes, en hij wankelde door de kamer, had er echt een beetje spijt van hehe. Maar vandaag is hij heel aanhankelijk, terwijl ie dat eerst niet was

Die van mij was gelukkig al ver bij. Hij wilde alleen van het bed op het aquarium kruipen, en toen klapte zijn achterhand om. Maar hij is idd ook aanhankelijker geworden. En hij miauwt minder.. Misschien moet dat nog terugkomen. Vond ik altijd wel leuk. Maar goed, we zien wel.

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 23:04

die van mij hebben we ook rond een jaar laten casteren .
dat moest eigenlijk niet want hij zou eigenlijk onze lapjes poes moeten dekken , maar de kat snapte er niks van en toen was ht te laat en gingen ze met zo'n 3 en naar de dierenarts en was het over en gedaan.
en toen kwam de mijn kat tot leven en werd hij een stuk actiever