Honden duiken op elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Honden duiken op elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 11:17

Haai

Ik heb 2 mannetjes hondjes.. waarvan 1 de puppy is en 1 de vader
Elke keer als ze buiten zijn ofzo duiken ze elke keer op elkaar.. we straffen ze wel af, maar later doen ze het weer

Wat moeten we hier tegen doen? Het is echt irritant !
We straffen het echt elke keer af maar ze doen er niks op uit !!

Gr sharona

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:33

Tja, wat versta je onder duiken op elkaar. Als mijn hond samen is met zijn broer gaan ze buiten ook tekeer. Achter mekaar aanrennen, elkaar in de staart bijten, gewoon een potje stoeien zeg maar. Hier is niets ergs aan, en moet je gewoon zijn beloop laten gaan. Wil je dit niet, moet je ze aangelijnd houden.
Vechten ze echt met elkaar, wordt het een heel stuk lastiger. Dan ook aangelijnd houden, en eventueel hakkie takkie weg met het zaakje.

Bumba01

Re: Honden duiken op elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:48

Nou ik bedoel ermee dat de oudste wil sexen met de jongste .. iritant dus..

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:49

Tja, mijn oplossing zijn niet veel het mee eens, maar ik zou de ballen eraf halen!

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:02

Enige oplossing is inderdaad hakkie takkie weg het zaakie.

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:11

Faniek schreef:
Enige oplossing is inderdaad hakkie takkie weg het zaakie.

Maar oke, dat is wel de enige oplossing dan...

Faniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:33

En dan is het nog de vraag of hij het blijft doen. Het kan weg gaan, het kan verminderen of het blijft net zo erg. Dat is per hond verschillend.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:45

Dat is gewoon dominant gedrag. Als jullie het blijven bestraffen blijft hij het doen, omdat hij zijn status dan steeds opnieuw moet bevestigen.
Niet meer op reageren dus. Ook als ze met elkaar vechten, niet mee bemoeien, laten gaan. Ze moeten nou eenmaal uitmaken wie het hoogste in rang is. Laat je ze dat niet uitmaken, dan blijven ze regelmatig vechten.
Uiteraard is castreren een optie, maar dan alleen omdat dominantie ook hand in hand gaat met de testosteron spiegel. Het bespring gedrag heeft namelijk niets met sex te maken maar met dominantie.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:54

onze dribbel maltezer die zit nu op dit moment ook op onze labrador te rijden. Wij staffen dit ook af. En het word al minder. En ik vind het onzin om daarvoor zn ballen af te halen. Dus niks hakkie takkie, maar op treden en laten zien dat je het er niet mee eens bent en dan gaat het echt wel over..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 17:55

LDRD schreef:
Dat is gewoon dominant gedrag. Als jullie het blijven bestraffen blijft hij het doen, omdat hij zijn status dan steeds opnieuw moet bevestigen.
Niet meer op reageren dus. Ook als ze met elkaar vechten, niet mee bemoeien, laten gaan. Ze moeten nou eenmaal uitmaken wie het hoogste in rang is. Laat je ze dat niet uitmaken, dan blijven ze regelmatig vechten.
Uiteraard is castreren een optie, maar dan alleen omdat dominantie ook hand in hand gaat met de testosteron spiegel. Het bespring gedrag heeft namelijk niets met sex te maken maar met dominantie.

Bij ons is het niet dominant gedrag want onze labrador is duidelijk van de honden de hoogste in rang. Maar onze dribbel is 5 maanden en die gaat uit proberen.

JustNanno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:04

Pubelia: dan is het dus wel dominant gedrag van die kleine. En ook van de oudste, want hij is de baas, en wil de baas blijven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:09

MMaxje: ja het is wel dominant gedrag van die kleine alleen hij is niet de dominanste. En zal dat ook waarschijnlijk niet worden. Zo bedoelde ik dat eingelijk