Ongeveer 2 jaar geleden kwam Castro thuis met een bult op z'n rug, wat een abces bleek te zijn. Ik heb netjes het abces uitgeknepen (meneer bleef rustig liggen) en we zijn daarna meteen naar de dierenarts gegaan. Deze adviseerde toen om ook z'n gebit eens te laten reinigen.
Zo gezegd zo gedaan, ik heb toen gelijk gevraagd of ze z'n bloed wilden cheken ivm met de nieraandoening.
Net voordat we castro op mochten halen kregen we een telefoontje met vervelend nieuws, Castro bleek suikerziekte te hebben!
Dit betekend dat we hem 2 keer per dag een prikje met insuline moeten geven. Er mag maximaal 12 uur tussen beide prikken zitten. Ook krijgt hij speciaal voer en moet regelmatig op controle voor bloedonderzoek. Ook moest ie wat afvallen (hij weegt "maar" 8 kilo

Hij heeft dit nu al zo'n 2 jaar. Het is soms best lastig, als ik bijvoorbeeld bij vrienden ben moet ik altijd zo rond achten zeggen: k moet naar huis de kat spuiten. Vooral op zondagochtend is dit soms niet zo leuk.
Zijn er hier meer mensen met een kat (of hond) met suikerziekte?
wij spuiten op dit moment trouwens 2 keer per dag 2 eenheden (voor de gene die het wat zegt