Mijn hamster is opgegeten door mijn kat. R.I.P hammie hamste

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miekelover

Mijn hamster is opgegeten door mijn kat. R.I.P hammie hamste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:51

Ik werd vancht gek van mijn hamster. Heel de tijd aan alles lopen knagen. Dus zet ik hem vanochtend bij mijn ma op de kamer. Dan kon ik nog rustig verder slapen. Kom ik net in ons ma der kamer. Weg hamster.

Hij heeft zo'n luikje open kunnen maken. Ik overal gezocht. Maar nergens hammie hamster.

Kwam ik op de overloop en ik zag mijn kat aan een plek ruikn. Doe ik het licht aan. Ligt er een bloedplek met een stukje ingewand erbij.

Die poedersuiker kat van mij heeft mijn hamster opgegeten

Had ik hem maar niet op een andere kamer gezet. Ik vind het zo zielig voor mijn hamster dat hij is opgegeten

dit was hammie hamster
Afbeelding
Afbeelding
linksboven die poedersuiker kat van mij
Afbeelding

Namiira_hvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:52

Zielig meis, echt sneu.. Die poedersuiker katten ook, kan me er dood aan ergeren. Maarja, dat is de natuur meid.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:53

zielig!! Maar ja idd dat is de natuur!

Merr

Re: Mijn hamster is opgegeten door mijn kat. R.I.P hammie ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:53

Wat erg zeg!
Heel veel sterkte

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:57

Ik weet dat het absoluut niet gepast is, maar ik moest heel stiekem een klein beetje lachen toen ik de titel las...
Maar het is wel erg sneu.

Misschien is het handiger om zijn hokje ergens anders op een hoge plek neer te zetten? Zodat jij er geen last van hebt en de kat er niet bij kan?
Je kunt het de kat niet kwalijk nemen...

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 18:59

die kat slaapt lekker vanavond buiten

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:00

Tja ..
Het is heel erg voor je ..
Maar dit had ook kunnen gebeuren als je het hok niet had verplaats had het net zo goed kunnen gebeuren dat het beestje ontsnapte ..
Ik heb trouwens laats 2 dagen lang het deurtje open gehad
En dat beestje blijft keurig zitten ik blij
Ik heb het ook gehad dat me hamster ontsnapt was .. 1 was ontsnapt ander was in het hok blijven zitten *2 samen in 1 hok* bleek ook geen succes te zijn hoor ik super blij dat ik er nog 1 had natuurlijk.
De ander avonden heel lang geprobeert die onsnapte te vangen want hij kwam op het eten af wat ik had neergezet en dan sloop ik er heel langzaam naar toe ..
Maar tevergeefs nooit gelukt..
En op een gegeven moment kwam die ook niet meer ..
Toen had de buurvrouw een hamster buiten gevonden en me moeder zei dat het misschien de mijnne was ..
Maar ik vond hem er niet op lijken maar wilde hem wel hebben
Die had ik dan niet bij die ander gezet en had ik 2 hamsters *maar dus wel apart*
Toen zat die hamster tijdelijk in een mini kasje voor zaadjes zeg maar.
Was die daar uit ontsnapt en ik kreeg hem niet te pakken maar op een dag kreeg me moeder hem te pakken.
En had ik hem weer terug.
Ik heb daar heel erg mazzel mee gehad.
En het is nog steeds een raadsel of die ene hamster nou me oude hamster was of een hele andere.
Want hamster verkleuren wel *ze waren nog best jong namelijk*
Ik had toen ook die deurtjes goed dicht met een ijzerdraadje gedaan.
Maar ik heb nu een andere hamster ..
En daarbij is het niet nodig ..
Misschien een leer als je ooit een andere hamster neemt deurtjes dicht binden ..
Echt rot voor je dat het bij jou niet goed afgelopen is.
Maar het is niet jou schuld.
Want wat ik al zei als het in jouw kamer was gebeurd was hij waarschijnlijk ook gepakt

swoeky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:01

waarom laat je ''die'' kat nu vanavond buiten slapen dan?? het is al gebeurd en het is de natuur. kan je je kat niet kwalijk nemen.

maar veel sterkte

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:05

Heb ik ook eens gehad!!! Had onze kat maar liefst 3 Russische dwerghamsters gegrepen... Overal restjes hamster, smerig maar vooral zielig! (Wel een blije kat, trouwens...)
De troost was dat 2 hamsters ziek waren, ze hadden allebei een tumor, en die zouden anders daaraan zijn overleden.
Maar mijn moeder heeft toen wel de wind van voren gehad van me, die had namelijk de deur van mijn slaapkamer open laten staan.
De logeerhamster van een vriendinnetje was gelukkig ongeschonden, ik weet niet hoe ik dat anders had moeten uitleggen....

joyceje13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:26

oooo zielig voor je!!!
maar jij kunt er niks aan doen het is idd de natuur.
mijn kat heeft mijn hamster ook een keer bijna gegrepen toen hij in de ren zat. Toen begon mijn moeder heel hard te schelden tegen haar en rende ze weg (ze is nogal snel bang en luister heeeel erg goed).
Je kon er zelf niks aan doen!
veel sterkte!

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:27

aah

Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:31

vind het wel bullshit dat je die kat nou buiten laat slapen. heb een enorme hekel aan katten, maar dit is niet zijn schuld maar die van jouzelf, je beest had ook van allerhande andere dingen kunnen overkomen als jij hem op de grond zet waar die kat er dus vanalles mee kan doen (ook al zit die achter tralies). Het is de natuur en die kat die snapt niet wat die fout heeft gedaan.
Maar wel vervelend voor je! en je hamster natuurlijk

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:36

Tsja, jammer voor je hamster. Maar ik vind het idioot dat jij nu boos gaat worden op je kat.

baroen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:25

gut joh word lekker boos op je kat, ik snap dat je het naar vind, het is ook niet leuk, maar ja... zorgen dat je hamster niet kan ontsnappen ( of heeft de kat het luikje open kunnen maken?) en dat de kat dus niet bij de hamster in de buurt kon is handiger...en dat je last heb van je hamster s'nachts? tja dan had je maar geen hamster moeten nemen, zijn nachtdieren...

beter nadenken voordat je een dier aanschaft...

miekelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 20:27

hallo doe even normaal zeg. Dit was eerst een loge hamster. En ik mocht hem daarna hebben. Sommige nachten hoorde je hem amper en de andere nachten bleef hij maar knagen overal

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:32

Hej,
Het is idd sneu voor je. Maar zoals al vaker gezegd, ik vind het een beetje raar om da kat op zn kop te geven. Bij mij heeft ook onze kat bijna een hamster opgegeten. Omdat zijn tunneltje open was gegaan. Maar niemand is boos op de kat geworden, want die doet alleen maar wat hij normaal ook zou doen als het een muis was. Beetjje gemeen dus. Maar goed, jammer voor je.
Groetjes, mij

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 02:28

Het is sneu voor jou en je hamster.
Maar dat hamsters nacht en knaagdieren zijn had je van te voren kunnen beseffen, ook al heb je de hamster gekregen.
Dat je hem op een andere kamer zet is ook geen probleem.
Dat je nu zo afgeeft op je kat (hij blijft maar buiten slapen vanacht) is wat anders.
Denk je werkelijk dat hij die 'straf' als link ziet met wat hij uren ervoor heeft gedaan?
Dit is niet eerlijk ten opzichte van hem.
Het blijft nog steeds je kat waar je voor moet zorgen, ongeacht wat hij heeft gedaan.
En ik zou het een goede actie van je kat vinden om jou vanacht wakker te houden door te miauwen dat hij naar binnen wil, zoals hij anders ook gewend is.
En nee, dat doet hij niet om jou te straffen, die link legt hij niet eens, net zoals hij niet beseft dat het voor jou een straf is dat hij jouw hamster dood heeft gemaakt en opgegeten.

En ja, ervaring, een van onze katten heeft ooit onze vogel doodgemaakt.
Dat kan gebeuren in zo'n situatie (vogel komt los, hetzelfde met een hamster die ontsnapt) al was het natuurlijk leuker geweest als het anders was gelopen.
Dat is het instinct wat je gratis bij het dier krijgt als je hem neemt (bij een kat het roofinstinct oa).
Buiten zal hij ook de vogels en muizen doden en opeten als hij daar de kans voor krijgt.
Je leid het in goede banen of zorgt dat hij de verleiding niet krijgt.
Een ongelukje kan gebeuren, dat klopt, is bij ons ook gebeurd, niemand die dat wil, maar je kan er niks meer aan veranderen.
Nu kun je alleen nog maar hopen dat het beestje snel dood was en geen pijn heeft geleden.
Niet je kat tijden later er nog voor straffen.
Leer er een lesje uit, zorg dat dit niet weer kan gebeuren.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:21

Oef.
Erg!
*rent meteen naar kamer, waar hamster en poes wonen

DuckyMjöll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:52

Jammer van je hamstertje ..
Onze kat heeft ook mijn gerbiltje opgegeten, was ook mijn schuld eig. Wou hem af en toe wat meer ruimte geven dus zette ik hem af en toe in het konijnenhok. Hij was er op een of andere manier uitgekomen. Onze kat had hem gepakt en mee naar beneden genomen Die keer ging het wel goed maar ook een keer ging het niet goed. Mijn kat zat de hele tijd voor die deur en ik wou kijken wat er was. Ik deed de deur open kat vloog keihard naar binnen. En hap gerbil dood Ik mocht hem eigenlijk ook niet hebben maar we hadden heel veel gerbils op de speelplaats gevonden. Alle gerbils waren naar een nieuw tehuisje behalve hij Dus nam ik hem maar mee ..
Misschien achteraf wel fijner voor hem want er stak een bot uit z'n pootje ..

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:27

Ah die arme kat..
Sorry maar ik vindt het nogal kortzichtig om die kat naar buiten te gooien, als je last van muizen hebt en hij vangt ze is t wel goed, nou voor een kat is zo'n dwerghamster net een muis! (voor mij ook trouwens maar dat is een ander onderwerp...)