Yanky (afghaanse hond)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CherrenJessy

Yanky (afghaanse hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 14:52

Ik weet niet zeker of ik dit goed plaats, mocht het verkeerd staan... SORRY!

Afbeelding
Dit is Yanky (Peterwell All Guns Blazin')
De hond van mijn schoonouders. Zelf ben ik helemaal weg van deze hond(ze hebben er nog 4) maar de laatste tijd zijn er wat probleempjes met hem. Daarom vroeg ik me af of er mensen hier zijn die ervaring hebben met dit soort honden, of het gedrag herkennen.

Yanky is een hele lieve vriendelijke hond, meestal.
Maar ook heel erg nerveus en kan soms kruipen door de kamer zonder aanleiding. Hij staart naar de andere honden en als ze terug kijken vliegt hij helemaal in de stress.
Afgelopen tijd vliegt hij de andere zonder enige reden ineens aan. Hij is niet de dominante van de 5.
Hij komt over als een hele onzekere hond. Hij vliegt in de stress als vreemden hem aanraken of als hij op een vreemde plek is.

Nou was het gisteren zo dat hij ineens naar mij gromde. Hij lag naast me op de bank, niets aan de hand, en toen hij gromde en ik keek schoot hij helemaal in elkaar alsof hij van zichzelf schrok.

Mijn schoonouders weten er niet echt raad meer mee en weten niet zo goed wat ze moeten doen.

Kent iemand dit gedrag of iets wat hierop lijkt?

TessavE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:21

hm, helaas kan ik je niet helpen met het gedrags probleem. Maar ik vind deze honden zo apart! Echt van die sjieke honden. Windhonden zijn toch vaker wat nerveuze honden? Ik hoop dat je schoonouders eruit komen!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:25

Hij is echt heeel erg mooi, maar wat je aan zijn gedrag kan doen zou ik niet weten.

Angeliekje

Re: Yanky (afghaanse hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:29

Mijn ouders hebben er twee gehad, twee zusjes. Chica en Cayla heette ze, het waren schatten van honden, maar luisteren deden ze absoluut nooit . Ik vond ze super mooi om te zien, maar zal er zelf nooit eentje nemen, als ik zie wat een tijd mijn moeder in die honden stak qua verzorging........

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 13:29

Mijn schoonouders hebben er 5... dat kost ook veel tijd
maar ik vraag me gewoon af wat we aan het gedrag van Yanky kunnen doen, want het is gewoon echt een schat van een hond!

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:09

volgensmij is deze hond gewoon heel ondedanig en toch ook wel gestrest. Omdat je zegt dat als een andere hond naar haar kijkt ze al in de stres schiet.
Als een hond de ander in de ogen kijkt is een teken van dominatie. Als de andere hond terug zou kijken heb je veel kans dat het knokken word. Daarom kijken de meeste honden ook weg als ze worden aangekeken. Deze hond kijkt niet alleen weg, maar vliegt weg. Dat lijkt mij een groot teken van onderdanigheid.
Je kan ook dan beter de hond niet door vreemden laten aanhalen, als de hond zo nerveus is. De hond laat immers zelf wel merken als hij aandacht van een vreemde wilt. En als de hond aandacht wilt zegt dan tegen de mensen dat ze de hond aanhalen onder de kin en voor over de borst. Nooit over de kop, want dat is weer een tegen van dominatie. (dat een vreemde boven de hond staat, wat nooit zo is) en laat ze de hond niet aankijken, omdat het aankijken van een hond weer een teken van dominatie is.
Voor de rest klikt hij als een erg nerveuse hond, ik denk dat je hem ook gewoon met rust mee moet omgaan.

ik hoop dat je wat aan de tips hebt

(als ik iets vergeten ben, vul me maar aan )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 22:19

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 10:20

Het is altijd moeilijk gedrag te beoordelen, zonder het zelf te zien, maar zoals je het vertelt, lijkt het mij angst- agressie. Ik zou hulp zoeken bij een goede gedragstherapeut en daarmee verder te overleggen.
Deze mensen kunnen je beter helpen denk ik dan wij via bokt.
Veel suc6

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:36

wat een maf beest joh maar wel mooi