'Probleem' met onze kat -> advies gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cecieltje

'Probleem' met onze kat -> advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:45

Ik en mijn vriend hebben twee katten.. Nemo is 1 jaar en Lucky is 8 maanden. Het zijn echt schatten van katten, maar we denken dat er wat aan de hand is met Lucky en weten niet hoe we dat op kunnen/moeten lossen. Het zit namelijk zo: Lucky is sinds een maand erg aan het mauwen.
Overdag is het zo dat hij lekker gaat slapen en speelt met Nemo. Soms is het nog wel eens, dat hij heel zielig gaat miauwen en als je hem dan roept dan gaat hij gewoon door.
Dit is nog niet zo heel erg, maar hij mauwt voortaan iedere nacht zo. Hij begint rond 4 uur en gaat door en door en door..er komt geen eind aan.
Eerst dacht ik dat het aandacht zoeken was en riep hem bij me. Toen kwam hij bij me liggen en kroelde wat, maar daarna begon het weer.

Mijn vriend werd nooit wakker van het mauwen, maar sinds dat hij erbij is gaan krabben geeft dat een enorm irritant geluid en word hij er ook wakker van. Hij heeft ook al geprobeerd Lucky bij hem te roepen, maar hij vertikt het. Het is iedere nacht weer raak en vinden het niet leuk meer.
Lucky is nog niet gecastreerd, maar zijn van plan hier binnenkort een afspraak voor te maken. Misschien dat hij dan wat rustiger wordt.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik het mauwen en krabben kunnen verhelpen?

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:48

Castreren...dan wordt het minder

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:49

idd castereren, en misschien dat hij dan wat moet doen? hgebben jullie een kattenbak?

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:49

Is ze niet gewoons krols? Dan kunnen ze flink gaan mauwen.
En dat krabben hoor je toch niet? Of hebben ze geen krabpaal?

sallie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:54

komen ze buiten? onze kat had dat ook, omdat we van een huis gedwongen waren op een flat te gaan wonen. Omdat hij altijd buiten kwam, begon hij ook zo te mauwen. Misschien als hij overdag wel al buiten komt, wil hij snachts ook naar buiten...

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 12:56

@ missnynke: we hebben twee kattenbakken

@ sting: ze hebben zelfs twee krabpalen een hele grote tot aan het plafond en een wat kleinere.
Krols is toch alleen bij poezen? tenminste dat dacht ik

@ sallie: de katten komen nooit buiten.. wij wonen ook op een flat en onze katten zijn nog nooit buiten geweest.

Lusitano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:00

Waarschijnlijk krolse katten in de buurt?!
Ik zou hem ook laten castreren, heeft hij ook niet meer zoveel last van zijn hormonen!

cecieltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 13:07

Hmmm niet dat ik weet ?
ja inderdaad.. ik dacht er ook aan, want onze andere kat is al gecastreerd en hij was eerst ook heel druk en nu is dat een heel stuk minder..
Ik wilde het eerst ook van andere horen en misschien andere oplossingen. Ik ga binnenkort maar eens een afspraak maken bij de dierenarts
Bedankt voor de reacties

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:25

probeer eens een dierentolk, mischien dat Lucky kan vertellen wat hem dwars zit.

*hint* klik in m'n onderschrift op dierentolk

Sting

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:45

Oh, sorry, had niet door dat het katers waren . Dacht dat je het gewoon over je KAT had . Katers worden idd niet krols , maar mss dat er idd krolse poezen in de buurt lopen?

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:48

Denk dat hij idd gewoon hitsig is Wel de leeftijd ervoor.