Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jockeygirl schreef:hey, ik heb niet echt super veel verstand van kippen als ze zo dominant is dat ze dat steeds doet.
ik weet wel als ze eenmaal 1 ei hebben opgegeten pikken ze alle eieren stuk. ook niet echt de bedoeling
WendyK schreef:Je hebt daar wel spray voor. Meestal gebeurt het als kippen met te veel op een te klein stukje grond zitten.
luxx schreef:mijn kippen lopen heel de dag los, echt los, niet in een uitloop, dus in de wei, in het bos....
's avonds gaan ze op stok in een hok van 3 bij 6 waarvan ik dan de deur dicht doe, omdat er hier vossen zijn [ik woon aan het bos]
.
terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat er maar één stok inzit, ik ga er een stok bijmaken, kijken of dat het oplost, ze doet het namelijk ook altijd 's avonds, als ze op stok gaan.
Sjen schreef:Je hebt hier toch van die 'kippenbrilletjes' voor? Van een vriendin hoorde ik dat haar kippen die vroeger hadden omdat ze elkaar anders kapot pikten.
WendyK schreef:Misschien is dat de oplossing. Onze kippen laten elkaar ook volledig met rust nu. Die slapen zelfs über-natuurlijk nu, namelijk in de boom