Dit kan toch niet... Kat weg...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Dit kan toch niet... Kat weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:38

Zoals sommigen wel weten zat er sinds deze week een nieuwe poes in onze stal. Gisteren is ze gebracht en hebben we haar in een groot hok gezet, om haar te laten wennen aan haar nieuwe thuis. De bedoeling was om haar daar een week of vier in te houden, maar als ze na een weekje al wat gewend was haar 's nachts al eens even los te laten in de afgesloten stal. Daarstraks echter haalde de eigenaresse van Maykel (de pony die bij Mush staat) haar even uit haar hok, en ze wriemelde zich al snel los. Op zich geen probleem: de stal was goed afgesloten... dáchten wij altijd :s Waar we niet aan gedacht hadden, was dat er tussen de muur en het dak (golfplaat) een opening was van 3 cm... en wég was ze
Pfff ik zit helemaal in de rats! Geen idee waar ze naartoe gelopen is, ze zat er ook maar pas dus imo is de kans heel klein dat ze terugkomt... maar goed je weet maar nooit, ik heb haar bakje met brokjes buiten onder het afdakje van het stro staan met een kommetje water, de staldeur op een kier met baksteen er tussen zodat ze niet dicht waait, en haar huisje met een bakje nat voer binnen
Iedereen probeert me te troosten door te zeggen dat een kat meestal naar haar vorige thuis terugloopt en dat ze daar één dezer dagen wel zal opduiken, maar ik weet niet of dat echt zo is of dat ze het maar zeggen om me te troosten (wel aardig iig).
Ik heb de eigenaresse van Maykel naar het vorige baasje laten bellen, ik kon het nl zelf niet Ze zei dat het echt iets voor de kat was, dat ze wel vaker een paar dagen verdwijnt en ze zou uitkijken naar haar komst... Dat worden weer wat slapeloze nachten

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:39

Ik denk dat hij is terug gelopen naar zijn vorige eigenaar. Even vragen of ze willen bellen als hij er is

9 van de 10 keer lopen ze terug naar hun oude huis

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 20:54

Ik hoop het in elk geval... De persoon in kwestie is ingelicht en zou een seintje geven, ik heb de indruk dat zij er geruster in is als ik Ben ook zo'n paniekhaas op dat punt...

_Wieke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:41

idd waarschijnlijk terug naar vorige eigenaar, en als hij honger heeft kan hij door het gat weer naar binnen Sterkte!

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:03

He wat naar.
Wij hebben ook een kat gekregen van iemand die nog geen half uur bij ons vandaan lopen woont.
De kat mocht na 3 weken wennen bij ons naar buiten en na 2 weken besloot hij er vandoor te gaan. 10 weken lang is hij weg geweest, totdat de vorige eigenaar belde dat Maikie bij hem voor het raam zat te miauwen. Een gigantische omweg heeft hij genomen, over het spoor etc, doodeng. Daar hebben we hem 3 keer weer op oeten halen en sindsdien heeft hij geaccepteerd dat hij bij ons woont en niet meer daar. Was heel zielig voor de kat.

Gok dus dat jullie kat ook weer terecht komt, houd er alleen rekening mee dat het dagen kan gaan duren en hang intussen desnoods flyers op oid, mocht iemand hem herkennen onderweg.

Op goed geluk, houd je taai he.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 13:30

Bedankt...
Pffff ik hoop dat ze terechtkomt, iedereen is ingelicht maar ja waar gaat zo'n beest heen hé

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:24

Ik ken het! Ik ben ook een stress persoon als m'n kat te laat thuis komt.. Hopelijk is ze snel weer terecht!

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:27

Ow wat erg!
Zit er een grote afstand tussen jou en de oude eigenaar?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 15:55

Een kilometertje of 10, met de auto... Vogelvlucht zal het dus wat minder zijn

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:27

Grote kans dat ze ergens in de buurt is hoor! Mijn kat is ook kwijt geweest na onze verhuizing, ze schrok , rende weg en ze was spoorloos.. na lang zoeken zat ze aan het einde van de straat waar ze ingerend was..