Karakter Rottweiler?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSemmiex

Karakter Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:10

Hallo, ik wist niet of dit ook bij beestenboel moet of hier.
Als hij niet goed staat hier (Sorry dan) merk ik het wel als hij verplaatst is

Ik krijg volgende week een Rottweiler pup een reutje.
En heb al het een en ander op gezocht over het ras.
Maar wil toch graag van de mensen zelf weten die ook een Rottweiler hebben wat hun van het ras zelf (karakter) vinden?

Hoop snel wat te horen
Alvast bedankt!

Sily

Re: Karakter Rottweiler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:17

Ik heb er geen op het moment, mijn opa had er 1, een vriendin heft er 1 en ik vind het geweldige karakters, maarrrr wel karakters waar je mee om moet kunnen gaan (zoals zovelen)

Die van mijn opa was ronduit dominant naar andere mensen, in het begin ook naar mij, je moet echt vanaf het bgin consequent zijn, niet nu ze klein zijn zeggen ach wat lief hij ligt op de bank en later hey ga ees van die bank af, gewoon gelijk van de bank af. (voorbeeldje)
vriendin van me heeft een geweldig leuk teefje, maar ook erg beschermend, ze staan er ook wel om bekend enkele bazen te hebben en verder gen, hier hangen ze ook erg aan.

Die van mijn vriendin gaat bij mij meteen lippen op de rug, pootjes omhoog en plassen erbij, mijn vriend vreet ze bijna op!

Het zijn gewoon geweldige dieren, maar zoals elk dier moet je ze wel opvoeden.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:19

Bedankt voor je reactie
Ja dat had ik idd al gelezen.
Maar we zullen ook meteen van jongs af aan idd consequent zijn!
En we gaan er ook mee op cursus dat helpt ook wel toch?

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:20

Met mijne heb ik geen problemen. Lief tegen mensen, honden, katten alles gewoon. Soms vind hij alles wel een beetje Té leuk haha..
Maar hij had ook dominante trekjes, zoals op je rijden. Maar dat is nu over, hij weet zijn plaats.
Als jij zorgt dat ze goed consequent bent vanaf dag 1, kan je er een wereldhond aan hebben En natuurlijk op cursus gaan!
Dit hoort alleen meer op BB denk ik

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:22

Ja idd
Dat gaan we zeker doen!
Maar vind het toch wel fijn om erover te kunnen praten met andere mensen die er verstand van hebben of zelf zo'n hond hebben enz.
En heb even in je profiel gekeken wat een schatje heb je zeg echt mooi!!

shorty_bara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:23

Ze zijn hartstikke lief, maar idd, ze kunnen heel dominant zijn, en beginnen met goed opvoeden, weten dat jij de baas bent
(is ook wel moeilijk vind k als ze zo lief en klein en schattig zijn) maar wel belangrijk

patasja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:28

ik heb een rottweiler gehad en die was supper lief.
we hebben haar ook over al bij betrokken ook toen ik bevallen was.
zelf heb ik nu twee jackrussels nu maar in de loop de tijd komt er zeker een rottweiler terug wij hebben thuis zelf ook altijd rottweilers gefokt dus ik ben er ook mee op gegroeit.
het is alleen jammer dat er veel menssen bang van zijn alleen al door de uit straling.
je moet wel laten weten wie de baas is.
dat is een goeden raad.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:33

Ik heb een rottweiler teefje van nu 9,5 jaar, en ze heeft een superkarakter.
Ze is heel vriendelijk, absoluut niet dominant (ook niet tegen andere honden) en als ze de kans krijgt kruipt ze op schoot.
Ze luistert perfect, gaat altijd zonder riem mee wandelen en blijft dan keurig bij me lopen.
Ook andere mensen kunnen haar zo meenemen (ze kijkt wel altijd eerst naar mij of mijn man of we het goed vinden dat ze meegaat. Als wij niet "vooruit" zeggen, dan loopt ze niet mee) en dan luistert ze ook zeer goed naar hun.

Ze hebben vorige week helaas een baarmoederontsteking bij haar geconstateerd en vorig jaar huidkanker. Ze krijgt nu antibiotica tegen de baarmoederontsteking, maar ik vrees dat die niet goed aanslaan.
We hebben daarom de beslissing genomen om haar in te laten slapen als ze niet binnen een paar dagen opknapt, want ze takelt nu behoorlijk hard af.

Ik zou wel 10 honden zoals haar willen. Voor foto's zie topic:
viewtopic.php?f=73&t=506177&hilit=

Ik heb een paar jaar geleden ook in vakanties op een rottweiler reu gepast, maar die was wel heel dominant. Daar moest je echt strak de hand aan houden en heel concequent zijn. Ik heb nooit problemen met hem gehad, maar uiteindelijk heeft de eigenaar hem in laten slapen omdat hij hun zoon gebeten had.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:34

VMR --> BB

RoughRebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:44

Hoi,

Allereerst, wat onwijs leuk dat je een rottweilerpup krijgt zeg!!
En wij hebben ook een rottweiler. Een reutje van inmiddels 5 maanden. Hiervoor ook 13 jaar een rottweiler gehad. En zoals hierboven al meerdere keren gezegd, met een goede, consequente opvoeding (net zoals bij elk ras..) krijg jij straks een super hond!! Rottweilers zijn echt heerlijke honden!! Alvast heel veel plezier en wel foto's plaatsen he???

goldwing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:53

ook ik heb een rottweiler en het is voor ons een heerlijke hond
Samen met deze hadden we er nog 1 die 1 jaar ouder was
We hebben de honden voor de waak gekocht en dus niet sociaal opgevoed
De eerste rottweiler kreeg een tumor in zijn hoofd en was van de ene op de andere dag niet meer te vertrouwen beet alles wat in zijn buurt kwam.
De 2de rottwieler luisterde voor geen cent toen de andere er nog bij was, die had echt zoiets van nou als 1 van ons luistert is dat voldoende. We merkte pas dat ook die hond heel gehoorzaam was toen we de 1ste in hebben moeten laten slapen toen luisterde hij in eens perfect.
We hebben hem dus alleen niet sociaal opgevoed en bij ons kan dus ook niemand binnen komen als de rottweiler in de kamer is, als we visite krijgen moet hij altijd weg want de mensen kunnen nog niet een kopje van tafel pakken of hij staat recht en gromt, wij kunnen ook niet naar de keuken gaan om een kopje koffie in te schenken want dan gaat hij op de visite af als die zich bewegen en blaft dan waarbij hij te kort bij de persoon is en dan dus volgens hun bijt ( maar hij klapt zijn kaken op elkaar bij het blaffen en ja als je daar dan tussen zit dan voelt dat als bijten)
Je moet er wel heel consecuent aan staan aan dit soort honden kennisen van ons hadden er ook 1 maar die lag op bed en zelfs de eigenaar kreeg hem daar niet van af om zelf naar bed te gaan ( stond dus totaal niet boven zijn hond en de hond was de baas ) sliep dus maar op de bank
Maar als je er consequent mee bent en je blijft ze de baas dan zijn het echte honden die voor je door het vuur gaan

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:23

Wij hebben een 2,5 jarige Rottweiler Reu. Onwijs dominant zodra het om zn plaats wijzen gaat. Verder een lieve maar over enthousiaste hond die zich het liefst overal mee bemoeit.
Wij hebben hem niet vanaf het begin gehad wat er denk ik ook wel mee te maken heeft gehad maar zodra die op zn plaats gezet word is het grommen het zit er gewoon in en gaat er niet uit. Wij hebben altijd rottweilers gehad maar zo één hebben we nog nooit meegemaakt. Vergelijk het met een klein kind die adhd heeft, nu moet ik zeggen dat het al steeds minder word, vooral de eerste tijd toen we hem hadden was ie niet te harden. Ook omdat er een wereld voor hem open ging toen ie bij ons kwam bos, strand etc terwijl ie bij zn vorige bazen niet verder kwam dan een blokje om de straat. Beetje bij beetje gaat het nu wel beter. Verder onwijs beschermend en waaks, in onze vorige buurt stonden wel eens van die groepen jongens die continu dingen aan het slopen waren etc en mensen lastig vielen. liep er een keer langs terwijl ze niet zagen dat ik Ozzy bij me had en wilde op me af lopen. Toen ozzy er aan kwam was het voor me staan en grommen. Op dat soort momenten ben ik wel blij met hem maar kan hem gerust af en toe achter het behang plakken wat zachtjes is uitgedrukt
Verder is het een behoorlijke hond van ong 60kg die omdat ie zn staart nog heeft er wat vriendelijker uitziet. Buiten is het een gouden hond die goed luistert maar binnen is het een behoorlijk verschil.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:54

Wij hebben ooit de fout gemaakt om er eentje uit Belgie te halen.
Als pup zijnde was er al iets raars met die hond.
Toen ie 14 weken was heeft ie drie keer achter elkaar mijn man gebeten tot bloedens aan toe.
Omdat ik de hele dag thuis was zag ie mij als zn baas.
Ik had dus niet het probleem van bijten maar ik moest elke dag met hem de strijd aan gaan omdat ie mega dominant was.
Ook voor onze eerste dochter was ie erg lief maar ik vertrouwde em voor geen meter.
We hebben er echt alles aangedaan om een beetje van dat felle en dominante gedrag af te komen, zelfs castreren want dan zou ie wat minder fel worden maar niks hielp.
De dierenarts vermoedde dat dit echt om een inteelt of doorgefokte hond ging en deze waarschuwde ons dan ook duidelijk om eens goed te gaan nadenken,hij was namelijk ook al twee keer door onze hond gebeten.
Na de castratie kwam de hond langzaam aan bij maar helaas voor ons zaten we toen nog in de auto, en zijn we op een gegeven moment van ellende en angst uit de auto gesprongen en lopend naar een dierenzaak op zoek gegaan voor een muilkorf,want hij vloog ons aan.
Gelukkig zat er vlakbij een zaak en die man is meegelopen om de muilkorf om te doen.
Uiteindelijk hebben we besloten om em weg te doen naar iemand die meer ruimte voor em had en waar ie de hele dag kon buiten lopen.
Hij is naar een soort van intratuin gegaan en vanaf het moment dat hij daar liep is er zelfs geen kiezelsteentje meer gestolen.
Na een aantal maanden is het helemaal fout met em gegaan en is ie doorgeslagen met als eindresultaat dat ie nu continu moet worden opgesloten want hij valt alles aan wat een hartslag heeft.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:56

ik kan je niet helpen wij hebben een duitseherderxboddercollie

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:57

Zit me in ene te bedenken dat jij niet vrolijk wordt van mijn verhaal,dus ik wil wel even wat recht zetten
Dit geld natuurlijk zeker niet voor elke rottweiler.
Wij hebben toen gewoon pech gehad en jouw rottweiler zal zulke dingen hoogstwaarschijnlijk nooit doen.
Maar een tip is wel om met em naar puppycursus te gaan.
Daar leren ze je veel kneepjes en des te sneller zal je een hele lieve hond hebben die de regels kent.

wyko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:56

Ik heb ook een Rottweiler teef. Ze is bijna 4 jaar. En ik heb haar met 14 weken uit het asiel gehaald. Ze heeft ook een lange staart, dus veel mensen schrikken opeens als je zegt dat het een Rottie is, best jammer, want het is een schat van een beest en doet geen vlieg kwaad!
Al kan je wel merken dat wanneer het donker is en je gaat haar uitlaten dat ze beschermend wordt, maar dat vind ik voor mezelf best een prettig idee.

Ik vind het karakter van deze honden echt super. Maar je moet wel consequent blijven, maar dat is met elke hond zo.
Een puppycursus en gehoorzaamheidcursus raad ik je zeker aan. Je leert er veel van, je hond leert er veel van en het is ook leuk om te doen.
Ik heb met mijn hond de A en de B cursus gehaald, de C niet, maar ik had het trainen wel gehad.
Nu ben ik dan ook aan een nieuwe uitdaging begonnen, namelijk flyball en behendigheid.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:06

Ik heb een onwijs gave Rottweilerreu van 9 jaar. Heel erg dominant/scherp gedrag, weinig zelfvertrouwen door een ongelukje in het nest met de dierenarts (wel netjes volgens de regels gefokt). Accepteert moeilijk commando’s van anderen dan zijn eigen omgeving. Zijn dikke gebruiksaanwijzing heeft me enige tijd gekost mijn vorige R-teef was een stukje makkelijker daar in.Beschermd haard en huis met zijn eigen leven en zal gaan voor de pijn op het moment van aanvallen.
Heb heel veel met hem te stellen gehad gedurende zijn pubertijd, moest echt overleven op dat moment, wat een bullebak had ik voor me zeg! Na de pubertijd ging het uitstekend en hebben we pakwerk gedaan met hem (in de vorm van een zelfverdedigingscursus voor vrouwen met hond). Hij werd zekerder van zichzelf en de kans om angstbijter te worden nam af.
Hij gaat voor me door het vuur en is mijn allergrootste vriend sinds jaren! Zal hem het liefst nooit hoeven missen….maar helaas de jaren gaan tellen!

Afbeelding

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 22:49

Bedankt allemaal voor de reacties!
Heb er zeker veel aan

En we gaan ook zeker op cursus!!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 16:43

In deze hebben we eventueel intresse:

Afbeelding
Een pup alleen.

Afbeelding
Het hele nest!

Afbeelding
De ouders.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:34

Grove ouders zo te zien, mooi hoor.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:52

hallo!!!

k ben mn hele leven al opgegroeid tussen rottweilers
ik vind het persoonlijk superhonden! je moet ze alleen goed in de hand hebben en goed opvoeden
onze hond is een waakhond voor ons bedrijf is superlief tegen haar baasjes en zeer beschermend... bij vreemden zet ze een vraagteken maar daarvoor is ze ook een waakhond natuurlijk.
de rottweiler van mn opa en oma was echt een schat en kon met iedereen overweg!

Afbeelding
onze rottweiller van 5.. ze is schrok van de flits hihi

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-06 22:36

Aahh wat een schatje zeg
Mooie hond hoor

@Sily: ja idd, en We gaan volgende week kijken

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:36

Wij kregen woensdag van een mevrouw bij de DA (ze had der Rottwieler bij der) dat Rotweilers eigenlijk kiezen voor 1 baas en 1 huis.
Ze zijn echt gehecht aan 1 baas , maar je moet eigenlijk nooit een rotweiler zelf benaderen dan kan er iets gebeuren eigenlijk moet dan de rotweiler naar jouw komen en niet andersom.
Ook als de baas overleden is , en iemand anders neemt die rotweiler mee in huis dan is het eigenlijk van Dat is mijn baas die nu weg is niet zij/hij... Ze kiezen maar voor 1 baas eigenlijk..
Zo iets heb ik mee gekregen van het gesprek.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-06 15:42

Huh, maar hoe kan de Rottweiler dan zelf de baas uitkiezen?
Als we bijv. bij een nest gaan kijken en de hond die naar ons toe komt zoiets

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:40

dus m.a.w. als ik naar mn hond toe loop moet ik oppassen omdat ze dan iets doet?
volgens mij begrijp ik het niet helemaal

i.i.g. nooit iets van gemerkt bij onze rottie, dat ze meer gehecht raken aan 1 persoon heb ik wel gehoord.
maar dat is bij elke hond verschillend lijkt mij