zoek info/ervaringen over de american stafford terrier!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xkusssx

zoek info/ervaringen over de american stafford terrier!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 14:37

Hallo,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke hond.
Nu zoeken we een stoer uitziende hond die tegelijkertijd wel lief is.
Nu weet ik dat je zelf de hond kan breken of maken qua karakter.

Een amarican stafford terrier vinden we beiden echt helemaal GEWELDIG! We hebben al wel info kunnen vinden over deze hond.
Maar we hebben nog niet echt ervaringen gehoord van mensen die hem zelf hebben (informatie is vaak zo zwart wit, en in het echt is het toch anders)

Nu ben ik (we) op zoek naar mensen die ons leuke (en natuurlijk de minder leuke) kanten van de hond kunnen aantonen uit ervaring.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Of iemand die een site weet waar ervaringen en belevenissen op staan?

Groetjes!

Afbeelding

OHJA NOG 1 BELANGRIJKE VRAAG!
wat is het verschil tussen een american stafford/ american stafford terrier/ american staffordshire terrier???
en welke is dan diegene van de foto hierboven??want die bedoel ik.
ik dacht de "gewone american stafford.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 14:49

Ik heb geen persoonlijke ervaring maar mijn vriendin heeft er eentje gehad. Hoewel mensen dikwijls bang zijn van dat soort honden zijn het eigenlijk schatten. Ze is er wel van kleins af aan mee naar de hondenschool gegaan en hij luisterde super goed. Jammer genoeg is hij na het beëindigen van de relatie bij haar vriend terechtgekomen

xkusssx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 15:09

puppycursus komt er zoiezo maakt niet uit wat voor hond we nemen. en

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:13

...barst van de informatie, heb er zelf eentje gehad....en werkelijk waar het zijn schatten van honden..MAAAARRRRRR..ik zou ze nooit als eerste hond nemen, het consequent zijn...het inzicht wat je moet hebben in een hondenkoppie is gewoon anders...Ik weet niet of je al vaker een hond heb gehad???...maar kijk naar waar een Amm Staff behoefte aan heeft?...Binnen was de mijne zo mak als een lammetje, maar was ze buiten!!...dan moest en zou ze die kaakkrachten kwijt..dus dat betekende dat ik haar heel veel te kauwen gaf en komt dan niet met een banketstaaf botje....neee!!!...want die zijn in pak em beet 3 minuten weg.....Ik gaf haar altijd veel takken, was gek op zwemmen, ballen(geen tennisballen, want die waren ook niet veilig voor haar)...Het zijn wereldhonden en ik kan er uren over praten..dus pm mag gerust, in mn profiel staat ook nog een foto van haar....maar de beste tip die ik je kan geven, ga naar een goede NEDERLANDSE fokker, de vader en moeder van je eventuele pup moet een goedgekeurd stamboom hebben, daar moet je echt om vragen, ook moet jou pup een stamboom hebben en zijn ingeschreven..besef goed, dat heel veel mensen jou hond niet als lief beschouwen..en er zelfs een straat voor omlopen...en dat moet JIJ slikken he! ..jij moet goed weten hoe een opvoeding van deze waanzinnige honden in elkaar steekt en het goede voorbeeld geven...het is niet een kwestie van straffen en belonen..nee, je moet het karakter weten, waarom doen ze zo??...waarom doen ze dit???..waarom straffen??..en wanneer juist negeren???..want anders kan je juist die agressie uitlokken!..heel veel staffords kunnen moeilijk bij andere honden..(al zullen dit veel mensen ontkennen..maar dat is mijn ervaring)..Wil je dit???...want een hond kan goed gesociaaliseerd zijn..maar er zit ook een hoop in het aard van het beestje en jij bent altijd de pineut he!.want jij wil toch een vechthond, dus zorg er voor dat je hond nooit gaat vechten!!!..wees voorzichtig!....Maar als je dit allemaal zie zitten, moet je zeker een stafford nemen...WANT HET ZIJN WERELDHONDEN!!..echt...mijn liefde hebben ze

wil je verder op sites kijken waar je ze goed kunnen helpen, met forums..kijk dan eens op www.stafford.pagina.nl
daar zit ook(als ik het goed heb)..de grootste internets staffordclub op..

Bedenk goed waar je aan begint, want eenmaal een stafford altijd een stafford(helaas had ik daar geen geld voor want voor een goede stafford betaal je wel he!, maar nu heb ik een heerlijk vuilnisbakkie..daar niet van)...maar een stafford...GEWELDIG!!..niets zo machtig/lief/stoer en noem maar op als deze honden..om dood te knuffelen..

succes met je zoektocht, wees wijs met uitzoeken van fokker en haal ze AUB niet uit de krant ofzo..want je haal je massa's ellende op je hals!..je zou er niet aan moeten denken dat je een kruising zou hebben gekocht en dat ie in beslag wordt genomen...en je heb de ellende van een paar weken geleden gehoord en dat was ook een kruising ..dus trek er wat geld voor uit..maar dan heb je ook wat ook!

Jasmijn76

Re: zoek info/ervaringen over de american stafford terrier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:23

xkusssx schreef:
Hallo,

Mijn vriend en ik zijn op zoek naar een leuke hond.
Nu zoeken we een stoer uitziende hond die tegelijkertijd wel lief is.
Nu weet ik dat je zelf de hond kan breken of maken qua karakter.

Een amarican stafford terrier vinden we beiden echt helemaal GEWELDIG! We hebben al wel info kunnen vinden over deze hond.
Maar we hebben nog niet echt ervaringen gehoord van mensen die hem zelf hebben (informatie is vaak zo zwart wit, en in het echt is het toch anders)

Nu ben ik (we) op zoek naar mensen die ons leuke (en natuurlijk de minder leuke) kanten van de hond kunnen aantonen uit ervaring.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Of iemand die een site weet waar ervaringen en belevenissen op staan?

Groetjes!

Afbeelding

OHJA NOG 1 BELANGRIJKE VRAAG!
wat is het verschil tussen een american stafford/ american stafford terrier/ american staffordshire terrier???
en welke is dan diegene van de foto hierboven??want die bedoel ik.
ik dacht de "gewone american stafford.

de drie die je noemt zit geen verschil in..het is officieel een American staffordshire terrier..

maar lees veel voordat je zo'n hond aanschaft, want ik weet wel dat als je op forums komt en je weet niet hoe je het schrijft dat ze al gelijk zeggen van..."neem jij maar een andere hond"....en dan bedoelen ze niet neerbuigend...maar daar willen ze ook dat hun hond in een positief daglicht komt en niet door mensen wordt gekocht die er gewoon geen ballen verstand van hebben...ze doen er verschrikkelijk veel aan om goede, lieve honden te houden/fokken...met M.A.G. testen en al!(zo noemde ze dat toch??..ben er al een tijdje tussenuit)..en dat willen ze dan niet verprutsen

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:31