cavia mist boventanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

cavia mist boventanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:27

Een van mijn caafjes is zijn boventandjes kwijt.
Ik kwam er net achter toen ik ze een stukje lof gaf. Normaal staat hij vooraan te piepen, nu niet.

Dus ik pak hem eruit en kijk in zijn bekje.

Ik heb direct de DA gebeld en kan er om 2 uur langs. En dat ga ik ook.

Maar intussen zit ik mooi in de zenuwen.

Wie heeft dit eerder meegemaakt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:09

Ben absoluut geen cavia expert.. maar kan het zijn dat ie aan het wisselen is? misschien heel dom hoor dat ik dit zeg hihi, maar was het eerste wat in me opkwam..

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:55

Mijn vriendin had dit ook, die is volgs mij ook naar de dierenarts geweest, maar ik geloof dat hij zij dat het wel weer aangroeide, maar dat ze hem ondertussen zacht geprakt voer moest gevebn ofso, k zou toch even naarde DA gaan, maar ik denk dat het wel goed komt hoor, die van haar heeft nu ook beide tanden weer!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:55

Oep stwee uur het is nu 5 voor 5 ik let weer eens niet op hihi Hoe is het afgelopen?

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:56

Ik heb het meegemaakt.
Bij de mijne waren ze ook opeens afbroken, waardoor weet ik nog steeds niet.
Het is in het begin wat lastig met eten voor ze, maar het groeit wel weer aan.
Zijn ze helemaal weg of gewoon afgebroken?

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:28

Mijn cavia is 2 weken geleden allebei haar boventanden volledig kwijtgeraakt nadat mevrouw ineens een rare bewing maakte toen ik haar vast had :S ik schrok me kapot en heb de dierenartys gebeld. De dierenarts zei dat ik binnen 2 dagen weer wat moest zien. Het duurde ongeveer een week voordat ik weer tandjes zag en nu nog een week later heeft ze haar complete set voortanden weer terug. De dierenarts kan hier helaas niet veel aan doen. Zorg wel voor genoeg vitamine C, snij andijvie heel erg klein en zorg dat ze genoeg vocht binnenkrijgt, succes ermee

Anoniem

Re: cavia mist boventanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:40

Oke ik ben er weer.

Zijn tandjes zijn niet weg maar wel iets gebroken blijkt nu. Ik ben geen expert en hij laat ook echt voor geen meter in zijn bekje kijken.
Het groeit gewoon aan.

Hij is wel goed ziek.
Hij heeft een anti-biotica kuur gehad en iets tegen de koorts.

Het lijkt aan te slaan want hij heeft net een klein stukje komkommer op.

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:46

Ah, dat is minder als hij ziek is.
Hopelijk blijft het steeds beter gaan.

Ik heb ook eens een keer gehad dat het tandje gebroken was, maar er wel nog aanhong.
Je moest dus echt wachten tot hij overbrak zeg maar, heel vervelend.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:54

ik heb het ook een keer meegemaakt. Hij kon niet afhappen...... dus heb ik het voer zo gesneden dat hij wel eten kon. Binnen de kortste keren kon hij weer afhappen omdat de boventandjes gewoon weer aangroeide.

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:58

wat trouwens ook helpt om je cavia een oppepper te geven; koop bij het kruidvat viatmine c tabletjes, oranje potje met sinasappelsmaak, (60 tabletjes €1,35 ongeveer) cavia's zijn daar dol op en extra vitamine c kan geen kwaad als een cavia zich even niet zo lekker voelt.

Stefaaah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:23

Veel beterschap voor je caafje! Mijne had dat ook ooit eens, 's morgens kijk ik wat er scheelt (had niets gegeten) zie ik dat er bloed is aan zijn tandjes (nee, kan niet, zijn tandjes waren verdwenen en daar was bloed aan) gelijk naar de DA gegaan, ontsmet en een spuitje tegen infecties gekregen. Hij kon alleen maar geraspte wortel eten!
Hopelijk wordt ie snel beter!

Annechien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:11

kitjuh schreef:
wat trouwens ook helpt om je cavia een oppepper te geven; koop bij het kruidvat viatmine c tabletjes, oranje potje met sinasappelsmaak, (60 tabletjes €1,35 ongeveer) cavia's zijn daar dol op en extra vitamine c kan geen kwaad als een cavia zich even niet zo lekker voelt.

dan zou ik de tabletten wel vermalen..... zonder boventandjes kunnen ze slecht afhappen van een tablet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:53

Die tabletjes krijgen ze al. Ze vinden ze heerlijk. Zeker dit kleintje. Die kan een hele pot op als het moet

Ze krijgen ook brokjes met vitamine C erin en soms op een blaadje lof nog wat druppeltjes. Let wel niet op dagelijkse basis.

Het gaat nu goed met hem. Hij zit wel even apart, voordat hij de ander aansteekt. Dit op aanraden van de DA.
Hij mist zijn vriendje wel, het is een over en weer gaan van gepiep tussen beide heren

Maar ik ben blij dat het beter gaat.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:35

Gelukkig gaat het goed met hem
Succes ermee verder

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:22

gelukkig gaat het goed