Mijn nieuwe (van de dood gered) konijntje + mijn andere 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Mijn nieuwe (van de dood gered) konijntje + mijn andere 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 23:04

Ik wou graag mijn konijnen eens voorstellen aan de boktwereld, dus leek het me goed om dat vanavond maar eens te doen...Sooooo here they come....eerst nog even wat info

Ernie : bruin, witte aftekeningen, 6 jaar, ram
Smartie : die gevlekte met allerlei kleuren, 3 jaar, ram
Spikkel : Wit met spikkeltjes

Hoe ben ik eraan gekomen ?

Ernie : Van de fokker....het was een mismaakt konijntje volgens hem en daarom moestie maar dood...een heel klein beetje want heeft hele minioortjes, en kleine pootjes en een redelijk groot lijf...verhoudingen kloppen dus niet helemaal....maar het is zown schatje echt...zo'n lief konijntje als ernie hebben we echt nooit gehad...alleen je kunt merken dattie ouder wordt nu...maarja, dus dit konijn als eerst gered

Smartie : zoon van mijn vorige konijn dat al met 2 jaar doodgegaan is....Smartie is een konijn met een gebruiksaanwijzing....de ene dag dan wil hij wel de hele dag op je schoot zitten en de andere dag dus echt niet en moet je maar oppassen voor je vingers...maar ik ben dr echt heel erg gek mee omdattie gewoon zo lekker eigenwijs is en dat past wel bij me

Spikkel : heel lang verhaal..maar ik zal het kort maken...ik moest een paar weekjes geleden ( 3 geloof ik) een zak konijnenvoer halen bij de winkel....ik kijk altijd eventjes bij de kleine konijntjes...en toen hoorde ik uit dat hok zo stemmen komen....ja maak dat konijn maar af, dat verkopen we toch niet meer....en tsja, als ik dus zoiets hoor gaat dat nu net niet door....dus heb ik em gekocht voor 4 euro inclusief een zak voer...Hij was erg bang voor mensen maar nu na die drie weken gaat het al een stuk beter ..

Nou, ik zal nu de foto's maar neerzetten

Afbeelding

Ernie (Links) en Spikkel (rechts) : ''Hier die appel, dies van mij'' !!

Afbeelding

''hijs lekker van mij !!!!!'' lijkt spikkel wel te zeggen

Afbeelding

'' wat is dat dan ? eeey gras !!!! daar moet ik heen '' leek smartie wel te denken want hij sprong dus uit het hok

Afbeelding

'' ey joh, move jij'' (smartie tegen ernie )

Afbeelding

'' ik mag ook nix'' denkt ernie

Afbeelding

'' Baasje, dat ding vindt ik eng'' moet spikkel gedacht hebben

Afbeelding

'' Jeujj nieuw stro !!!!! ''

Afbeelding

Ernie en spikkel

Afbeelding

Afbeelding

Spikkel : '' he, van dat eten en spelen word je toch wel vies..jakkie''

Afbeelding

''Waar kijk je naar joh ? ''

Afbeelding

Smartie de wijsneus

Afbeelding

'' Ik ga niet slapen, Ik ga niet slapen..Ik ga niet...Ik ga...Ik zzzzzz ''

Afbeelding

Je ziet me toch lekker niet !!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Alledrie eten

* Einde *

PS. Ze zitten alledrie bij elkaar in ja, in een hok van anderhalf bij een halve meter...dus het hok is groot zat...en elke dag komen ze eruit...iErnie en smartie zaten al bij elkaar, en spikkel heb ik erbij gezet toen het vuurwerk enzo begon omdattie daar heel erg ban g voor was...maar nu voeltie zich helemaal thuis en kan erg goed opschieten met de andere twee..dus meerdere rammetjes bij elkaar kan wel !!!

Hoop dat jullie het leuke foto's vonden....Bedankt voor het kijken en laat ook een berichtje achter !!!!

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:28

niemand ???

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:34

aaah, wat een lieve konijntjes, ziet er schattig uit zeg
heeft spikkel nou van die kleine oortjes, of lijkt dat zo
ziet er schattig uit
fijn voor spikkel dat ie nu bij jou is en niet afgemaakt heeft hoeven worden

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:36

Leuke konijntjes!

ilovejunoJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:28

schattige konijntjes zeg ik heb er ook eentje die ik van de dood heb gered, bij een fokker, omdat ze een slecht oogje had waar die fokker nivea op smeerde ja van die handcreme.. ik heb der mee genomen en heb bij de DA oogdruppels gehaald en dat 2 tot 3 keer per dag ingedruppeld, nu is der oogje weer helemaal beter!
Afbeelding
eerst zat ze in een hokje van een halve meter bij een halve meter, nu heeft ze een grote ren, waar ze in en uit kan, ze heeft nu de heelle achtertuin tot haar beschikking

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:48

wat een leuke konijntjes!! commentaar maakt het ook erg leuk net een foto verhaal

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:08

Wat een schatjes

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:13

thnx voor jullie leuke reacties !!!!

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 19:14

ilovejuno schreef:
schattige konijntjes zeg ik heb er ook eentje die ik van de dood heb gered, bij een fokker, omdat ze een slecht oogje had waar die fokker nivea op smeerde ja van die handcreme.. ik heb der mee genomen en heb bij de DA oogdruppels gehaald en dat 2 tot 3 keer per dag ingedruppeld, nu is der oogje weer helemaal beter!
Afbeelding
eerst zat ze in een hokje van een halve meter bij een halve meter, nu heeft ze een grote ren, waar ze in en uit kan, ze heeft nu de heelle achtertuin tot haar beschikking

Ja echt stom wat sommige mensen gewoon met konijnen doen...net alsof die geen leven verdienen...maarja... ik probeer dr zoveel mogelijk te helpen...wordt trouwens niet altijd op prijs gesteld door mn ouders

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 00:28

niemand meer ?????

Anoniem

Re: Mijn nieuwe (van de dood gered) konijntje + mijn andere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 01:50

Wat een mooie gezellige
konijnen zeg en wat mooi dat je ze geredt heb...

Ksss....nivea op de ogen smeren...

Sommige mensen zijn echt niet helder.

Nog veel plezier met je nijntjes hoor!

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:17

Leuke beestjes! dat is wel een hele mooie manier om aan je konijntjes te komen! Gered van de dood

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:21

wat een leukerds

wij hebben ook kornijnen en die hebben we ook van de dood gered..
er kwam iemand bij ons langs en die zei 'als jullie ze niet nemen draai ik hun nekken om'
en nu hebben we er 2 konijntjes bij

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:37

lief
Maar wel raar dat ze dat konijntje af wilden maken?? Weet je ook de reden waarom ze dachten dat hij niet verkocht kon worden??

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:44

hey,, leuke konijntjes, ook een fijn idee dat je ze hebt kunnen redden
maar kvind persoonlijk het hok nog vrij klein, maar sommige mensen hebben de ruimte ook niet.
veel plezier nog met ze!hey,, leuke konijntjes, ook een fijn idee dat je ze hebt kunnen redden
maar kvind persoonlijk het hok nog vrij klein, maar sommige mensen hebben de ruimte ook niet.
veel plezier nog met ze!hey,, leuke konijntjes, ook een fijn idee dat je ze hebt kunnen redden
veel plezier nog met ze!

__inge__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:44

ho sorry! 2x

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:45

Lief zeg,
Nijnen zijn echt een van de leukste diertjes die je als huisdier kan houden
Vooral smartie vind ik schattig

_Mel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:50

Lieve konijnen hoor!
Ik heb ook mijn konijnen van de dood gered Boer wou ze slachten voor het vlees!

goldflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 00:00

Lieve Nijnen hoor
Ik heb er zelf ook 6,een vader en moeder die zaten apart totdat mn dochter van 5 ze ff bij elkaar had gezet en tja toen legen er 4 van die roze dingetjes in het hok.
En nu heb ik ze nog steeds en ze gaan waarschijnlijk nie weg ook want ik kan t nie over mn hart krijgen om ze weg te doen.
Ben veelste bang dat ze nie goed terecht komen .
Dus nou hou ik ze alle 6 maar,pa word binnenkort gecastreerd,en dan later komt mams bij hem in het hok ,en de rest moet ik ff uitzoeken wat t voor geslacht is dan kan ik mn hokken aanpassen.
Mja heel verhaal ,goed van je dat je konijntje gered hebt

Cheytjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 21:35

iedereen bedankt voor de leuke reacties....helaas moet ik mededelen dat spikkel dood is....ik vond hem vorige week dood in het hok...ik heb het verder laten onderzoeken en het bleek dat hij bijna geen eten vanaf het begin heeft gehad en dat dat de doodsoorzaak is......hij had niet genoeg vitamines binnengekregen en daarom erg zwak....je kan misschien snappen hoe boos ik ben geweest....ik heb nu een ander konijn gratis ervoor teruggekregen en die heb ik eerst laten onderzoeken..wat bleek ?.....ook vitaminetekort....hmz....nu heeftie een kuur van 2 weken en het gaat super....hopen dat dit goed gaat...zit overigens niet bij de anderen in het hok....in een apart hok..

wat het hok betreft..hij is idd een beetje te klein voor 3 konijnen, maar voor 2 niet hoor !!!! is 1,5 m bij 0,75 m ....en mijn vriend gaat een supermooi konijnenparadijs timmeren voor smartie en ernie en spikkel !!!! duss...