Ik heb een dikke Britsekorthaarpoes, en ze slaapt iedere dag bij mij in bed, iedere dag gaat de wekker om 7 uur (door de weeks) en dan ga uit bed, en zij ook. Soms, als ze prongelijk opgesloten in mijn kamer zit, en naar de WC oid wil, gaat ze me 'wakker knuffelen' Steeds op mijn hoofd liggen, springen, rondlopen, dan word ik wakker en laat haar uit mijn kamer. Nu is het zo dat ze het steeds vaker in het weekend ook doet, rond een uur of half acht, me echt wakker proberen te maken, meestal lukt het ook. Zou ze het weten, of zou het toeval zijn?
Daar zitten wij ook altijd over te twijfelen, onze kat Dombo, is echt een bijdehandje...
De hele week moet erg gewerkt worden, en dan is ze de ene keer buiten, de andere keer binnen, maar op vrijdagavond wil ze perse naar buiten (zaterdagochtend komen schoonuders boodschappen in schuur zetten en ze hebben altijd wat voor dombo bij zich)
Dan komt ze weer naar binnen, is het hele weekend bnnen, en op maandag, dan heb ik vrij, zit ze al bij de compu te wachten als ik opsta, want dan komt ze op schoot als ik zit te typen....
VOlgens mij hebben katten zoiets in hun koppie zitten.. net als die van mij Die komt precies om half 5 terug van buiten om haar blikvoer in ontvangst te nemen.. en die zit s;ochtends op half 8 te miauwen want dan wilt ze naar buiten.. Dus ik denk dat ze het gewoon zal weten..
mijn kat heeft ook wel een klokje! elke ochtend om 7 uur precies gaat mijn moeder naar beneden en dan komt zij net aanrennen buiten naar de deur toe, maar ze heef meer een gevoel. Als mijn moeder naar bed gaat zit ze altijd precies 1 minuut van te voren al op het bed van mijn moeder. Ook al gaat mijn moeder 3 uur later naar bed ze is echt ongeveer 1 minuut precies van te voren daar! als ze in mijn kamer ligt wil ze er dan altijd uit en dan weet ik dat mijn moeder bijna gaat slapen Ook nog iets wat niet echt met tijd te maken heeft maar met het gevoel van de kat is dat als ik bij iemand anders ga slapen mijn kat altijd op mijn bed klaaglijk gaat staan te miauwen. Ze voelt gewoon aan dat ik bij iemand anders ben slapen. Ik denk ook dat jou kat het gewoon aanvoeld dat het weer de zelfde tijd is als de vorige dag.
ja, maar ze kan gewoon naar de plee, we hebben een kattebak, onze kat is bang voor het grote, donkere enge BUITEN! hahaha ze gaat nooit naar buiten, misschien, als het heel warm is en wij buiten zitten gaat ze op het terras, thats it
tuurlijk kennen de katten hun tijd!! de koeien staan toch ook altijd een uur van te voren te wachten voor het melken?
de mijne beginnen al om half 4 te zeuren om blikvoer, terwijl ze eigenlijk pas om 4 uur wat krijgen. als ik in het weekend wil uitslapen? mooi niet, om half 8 zitten ze voor de deur 'kom eruit, wij willen eten!"