Vettig haar bij 1 van mijn honden..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Vettig haar bij 1 van mijn honden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 15:26

Hallo.. ik heb 2 honden.. en een daar van is altijd vettig.. wat kan je hier tegen doen.. ?? Heeft er iemand tips??

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 09:42

uh.... wassen
als droopy langharig is heeft hij door ook last van
gewoon wassen als hij echt begint te stinken of laten scheren.
die van mij is nu ook weer langharig en ik moet wachten tot na de winter om hem te scheren

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 10:42

Nou ze is kortharig zelfs zo kort dat ze in haar "liezen en oksels" geen haar heeft, James heeft wel dikker haar maar geen last van vettigheid het is juist bij de kortharige dame.. Nu is ze 1.5 wkn geleden gewassen en het is 3 dgn goed en nu begint ze langzaam weer vet te worden..

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:05

tessyke schreef:
gewoon wassen als hij echt begint te stinken of laten scheren.

Niet alle soorten vachten mogen geschoren worden.

Grote_Beer

Re: Vettig haar bij 1 van mijn honden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:06

james100 schreef:
Hallo.. ik heb 2 honden.. en een daar van is altijd vettig.. wat kan je hier tegen doen.. ?? Heeft er iemand tips??

Is dat vettige het enige of zie je ook schilfertjes?

jokeomar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:10

Mag ik vragen wat voor ras het is? Ik heb nl een westy die dat ook heeft en nu heb ik speciale shampoo voor hem waar ik hem de eerste tijd elke dag mee moest wassen. Ook dit hondje had geen haar onder zijn oksels, maar alleen maar rode plekken. Helaas bleek hij vreselijk allergisch te zijn

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:12

Ben je al naar de dierenarts geweest? Mijn hond had eerst ook verschrikkelijk veel last van vet haar en hij stonk ook heel erg. Via via zijn we naar een homeopatische dierenarts verwezen, zij wist precies wat er met onze hond aan de hand was, we hebben nu druppels en pilletjes zie hij de rest van zijn leven nodig zal hebben, hij stinkt niet meer en heeft ook geen vettige vacht!

ikisik

Re: Vettig haar bij 1 van mijn honden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 11:06

Oprtalj schreef:
james100 schreef:

Is dat vettige het enige of zie je ook schilfertjes?

Neee.. geen schilfers.. alleen voelt ze vettig aan.

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:45

Hmm, je kan natuurlijk wassen, maar dan ben je wel alleen met symptoombestrijding bezig. Als je ook met een te sterk ontvettende shampoo gaat wassen, dan kun je juist talgvorming weer extra gaan bevorderen, dus ik zou dan wel een milde shampoo gebruiken. Ik vind zelf de shampoo van Tasman erg prettig in dit soort gevallen.
Maar het belangrijkste is denk ik dat je op zoek gaat naar de oorzaak. Misschien een verstoorde hormoonbalans? Of misschien is de voeding die je geeft wel niet de meest ideale voor deze hond? Wat krijgt ze te eten?

ikisik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:06

Ze kregen eerst brokken en in de avond dinner.. Maar toen was ze ook al vet en ik ben nu sinds een half jaar overgestapt naar vers vlees.. en ze blijft vettig.. Ik heb haar met teershampoo gewassen en met teatree shampoo.. nu weet ik het niet meer..

Grote_Beer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:05

Tja, het enige dat ik dan nog zou kunnen bedenken is een bloedonderzoekje o.i.d. laten doen door de d.a.
Ik ken het probleem overigens. Eén van mijn honden is ook snel vet. Bloedonderzoek wees niets uit, schildklierhormoon was ook in orde. Staat ook al bijna 4 jaar op vers (na een periode versvlees overgestapt op Barf). Ik was haar maar af en toe met die teatreeshampoo van Tasman omdat dat vet ook vuil aantrekt.

Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:05

wassen die van ons heeft het ook wel eens moet je ff vragen bij een dierenwinkel of ze ook speciaal zeep hebben daar voor